Hamm’ın elektrikli silindirleriyle yol çalışmalarında kalite artıyor

Hamm, yeni nesil elektrikli tandem silindirlerini tanıttı. HD CompactLine serisini tamamlayan bu modeller ilk etapta Avrupa pazarında satışa sunulacak. Marka, bazı modellerini ise salınımlı tambur ile donattı.

Kompakt sınıftaki sekiz elektrikli silindir ile Hamm, yol yapım faaliyetlerindeki sıkıştırma aşaması için yeni bir dönüm noktasını işaret ediyor. Hamm’ın HD 10e silindir modeli, (tambur genişliği: 1,00 m, çalışma ağırlığı: 2,5 t) ve HD 12e (tambur genişliği: 1,20 m, çalışma ağırlığı: 2,7 t) modelleri, içten yanmalı modelleriyle aynı sıkıştırma performansına sahip. Fakat bu model diğerlerinden farklı olarak tamamen sıfır emisyonla çalışıyor. Bu makinelere kıyasla HD silindirler çalışma saati başına ortalama 10 kg CO2 emisyonu salınımı gerçekleştiriyor. Bu salınım seviyesi HD CompactLine serisindeki diğer modellerle aynı seviyede bulunuyor.

Düşük voltajlı sistem, bir gün enerji sağlıyor

Bir Lityum iyon pil (Li-Ion) akümülatör (kapasite 23,4 kWh), 48 V sistemi üzerinden çekiş, direksiyon ve titreşim/salınım tahrikleri için enerji sağlıyor. Alçak gerilim sistemini kullanmak için personelin özel bir niteliğe sahip olması gerekmiyor. Akümülatör, hızlı şarj fişi (400 V, CEE) veya standart ev tipi fiş (230 V, Schuko adaptörü) aracılığıyla şarj edilebiliyor. Akümülatörün %0’dan %100’e şarj edilmesi 400 V’lik enerji akışıyla yaklaşık 4 saat veya 230 V’lik enerji akışıyla yaklaşık 7,5 saatti buluyor. Akümülatör, 45°C’ye kadar ortam sıcaklıklarında çalışacak şekilde tasarlandı. Bu şarj süresi günlük işler için yeterli bir güç seviyesi sunuyor.

Enerji tasarruflu motor

Titreşim veya salınım ünitesi, özel, kompakt senkron motorlar tarafından tamamen elektriksel olarak tahrik ediliyor. Böylece verimlilik iki katından fazla artırıyor ve buna bağlı olarak enerji ihtiyacı azalıyor. Elektrikli çekiş ve direksiyon motorları bir hidrolik sistemini tahrik ediyor. E-bileşenler bakım gerektirmiyor ve yüksek tahrik torku ile ikna ediyor. Bu konsept, gücün sürekli olarak mevcut olduğu ve gerektiğinde yüksek tepe gücü sağladığı anlamına geliyor. Buna ek olarak, frenleme enerjisinin büyük bir kısmı geri kazanım yoluyla sisteme geri besleniyor.

Hassas kontrol

HAMMTRONIC kumanda sistemi, emisyonsuz silindirlerin bileşenlerini izleyerek kontrol ediyor. Elektronik sürüş kolları ile birlikte makine son derece rahat ve hassas bir şekilde kontrol edilebiliyor. Hızlanma ve frenleme manevraları için uygun rampalar uygulanıyor.

Sürdürülebilir konsept

Hamm, güç tasarrufu sağlamak için E-silindirlerin her ayrıntısını elden geçirdi. Örneğin, makinelerde otomatik bir E-motor durdurma özelliği standart olarak sağlanıyor. Bu özellik, makine dururken tüm fonksiyonları devre dışı bırakıyor ve böylece akü kapasitesinden tasarruf sağlanıyor. ECO modunda çalışırken, kumanda sistemi sürüş hızını sınırlıyor. Araç park konumundayken enerji kullanmayan yeni direksiyon kumanda sistemiyle de enerji tasarrufu elde ediliyor. Direksiyon motoru yalnızca elektrikli sürüş kolu çalıştırıldığında etkinleştirilebiliyor. Ardından makine, hassas bir tepki ve talebe yönelik bir enerji beslemesi sayesinde çaba sarf etmeden yönlendirilebiliyor.

E-kombine silindirler ile sessiz ve emisyonsuz sıkıştırma yapın

Elektrikli modellerden olan dört silindir, iki kombine silindir de dahil olmak üzere salınımlı tamburlarla donatıldı. Burada, zaten sessiz olan salınım, sessiz E-tahrik ile buluştu ve sonuç olarak emisyonsuz çalışan ve çevreye özellikle az titreşim veren sessiz sıkıştırma yapan makineler haline geldi. Geliştirilen makineler, hastaneler, tarihi binalar gibi titreşim ve gürültüye duyarlı alanlarda sıkıştırma için idealdir.

Kolay bakım

E-silindirlerin tüm elektrikli bileşenleri tamamen bakım gerektirmeyen bileşenlerdir. Kapsamlı elektrifikasyon sayesinde yağ hacmi %70’in üzerinde azaltıldı. Genel olarak, çalışma sırasında greslenmesi gereken veya aşınmaya maruz kalabilecek yalnızca birkaç aşınma parçası bulunuyor. Bu nedenle E-silindirlerdeki servis noktalarının sayısı, dizel tahrikli modellere kıyasla memnuniyet verici şekilde düşük kalıyor. Çalışma saati sayısı dizel motorlu modellere göre daha düşüktür, çünkü çalışma saati sayacı yalnızca sürüş kolu döndürüldüğünde etkinleştirilebiliyor.

2023’den itibaren satışa sunulmaya başlanacak

Hamm, Bauma 2022 her iki modelini de sergiledi. Titreşimli ve salınımlı tambura sahip bir tandem silindir olan HD 12e VO ve salınımlı bir kombine silindir olan HD 12e OT modelleri büyük beğeni aldı. İlk elektrikli modellerin teslimatı, şu anda Stage 5 emisyon standardının geçerli olduğu bölgelerde 2023 baharında planlanıyor. Bu ülkelerin birçoğu, tamamen elektrikle çalışan iş makinelerinin satın alınmasını ve ilgili şarj altyapısının geliştirilmesini devlet sübvansiyonları yoluyla destekliyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top