Bomag Başkanı, enerji geçiş süreciyle ilgili bilgiler paylaştı

Bomag, elektrikli hafif sıkıştırma ekipmanlarının yanı sıra hidrolik motorlu tamamen elektrikli ürünlerin geliştirilmesinde ilerleme kaydettiğini söylüyor. Ayrıca marka, dijital Bomap Uygulamasının kapsadığı alanları ve ürünlerini de genişletiyor.

Şirketin Boppard’daki merkez ofisinde düzenlenen Bomag İnovasyon Günleri etkinliğinde konuşan Alman Sıkıştırma ve Serim Başkanı Ralf Junker, şirketin elektrikli plakalar ve tokmakların yanı sıra hafif tandem silindir ürettiğini söyledi.

Alternatif ve sentetik yakıtların da kullanılacağı ön görülüyor

Ralf Junker, ürünlerin tamamen elektrifikasyonunun da geleceğini ekleyerek, “Çoğu durumda ekipmanlar tamamen elektrikli değil çünkü akü bir elektrik motorunu çalıştırıyor, ancak bu motor hala hidrolik sistemi çalıştırıyor. Bu da mantıklı değil çünkü hidrolik sisteme ihtiyacımız yok. Tesla arabasına bakarsanız, pilin direksiyondaki elektrik motorunu çalıştırdığını görürsünüz. Ve bu, inşaat ekipmanlarının da uzun vadeli geleceğidir. Üzerinde çalıştığımız şey bu ve birkaç yıl içinde bunu göstereceğiz” dedi. Alternatif ve sentetik yakıtların da kullanılacağını söyleyen Junker, “Bu da gelecek, eminim. Yanmalı motor tedarikçilerimiz bunun üzerinde çalışıyor. Eksik olan; yüksek hacimde, uygun fiyata sentetik yakıtlar” sözlerini kaydetti.

Ralf JUNKER – Bomag Başkanı

“Hidrojen motorları da olacak”

Birden fazla enerji teknolojinin (elektrik, hibrit, hidrojen yanması) geliştirilmesinin üreticiler için bir zorluk olduğunu söyleyen Junker, “Motor tedarikçilerimizle konuştuğumuzda onlar bile bunun nerede, ne zaman sonlanacağını, ve başka bir şeye dönüşeceğini tam olarak bilmiyorlar. Fakat bugün herkes, tıpkı otomotiv endüstrisinde olduğu gibi, uzun vadede bunun bir karışım olacağına inanıyor. İçten yanmalı motorlar hala var olacak; pil sürücüleri olacak; ve büyük ihtimalle hidrojen motorları da olacak. Geçiş aşamasındayız, bu da hem içten yanmalı motorlu makineler hem de elektrikle çalışan makineler tasarlamamız ve geliştirmemiz gerektiği anlamına geliyor, bu da karmaşıklığımızı daha da artırıyor” ifadelerini kullandı.

Dijital teknoloji

Junker, dijital ürünler konusunda, operatörlerin sıkıştırma sürecini gerçek zamanlı ve çevrimiçi olarak görmelerine olanak tanıyan Bomag’ın Bomap Uygulamasında hem asfaltlama hem de frezeleme ürünlerini kapsayacak şekilde genişletileceğini belirtti. Junker sözlerine şu şekilde devam etti: “Gelecek yıl, günlük işlerimizin sonuçlarını ekranda ve bilgisayarda görebilmeniz için tüm ekipmanlarımız için eksiksiz bir portföye sahip olacağı. Bomap Uygulaması, asfaltlama süreci hakkında daha fazla ayrıntı sağlayacak şekilde genişletilecek. Ben buna şantiye kontrol sistemi adını veriyorum çünkü şantiyedeki sorumlu kişiye ekipmanın sonuçlarını gösteriyor. Uygulama aynı zamanda bir sonraki kamyonun ne zaman geleceğini de gösteriyor; karıştırma tesisindeki prosedür nedir, asfalt sıcaklığı nedir, kamyondaki asfalt sıcaklığı nedir, şantiyedeki asfalt sıcaklığı nedir ve tüm bu verileri tek bir çatı altında toplayıp; denetçi, operatör ve daha sonra yetkililer için süreci şeffaf hale getirebiliyoruz.”

Geleceğin otonom araç ivmesi

Son olarak Junker, tam otonom operasyonun, henüz biraz zaman olmasına rağmen, beceri eksikliklerinin giderilmesinde ve iş kalitesinin iyileştirilmesinde önemli bir rol oynayacağını söyledi. Junker, “Hepinizin nitelikli operatör bulma konusunda sıkıntı yaşadığına eminim. Dünyanın her yerinde bu konu var. İşin kalitesinin sorumluluğunu ekipmana yönlendirirseniz, bu kadar kalifiye olması gerekmeyen operatörleri bulmak daha kolay olacak. Eğer kalite kontrolünü ekipmanın kendisi aracılığıyla sağlamayı başarabilirsek, gelecekte daha otonom araçların ana itici gücü olacak” ifadelerinde bulundu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top