Abdulkadir Uraloğlu, “Türkiye 21 yılda tüneller ülkesi haline geldi”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, karayolu ulaşımını daha etkin, ekonomik, sürdürülebilir ve çevre dostu hale getirmek amacıyla önemli ve devasa projelere imza attıklarını belirterek, “3 bin 844 yeni köprü inşa ettik. 405 yeni tünel açarak hizmete sunduk. Köprü uzunluğunda yüzde 145, tünel uzunluğunda ise yüzde bin 350 artış sağladık” açıklamalarında bulundu.

Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, karayolu ulaşımında köprü ve tünellerin çok önemli olduğunu belirterek, “Dünyanın hayran olduğu eserleri ülkemize kazandırdık. 21 yılda 3 bin 844 yeni köprü inşa edip, 405 yeni tünel açarak vatandaşlarımızın hizmetine sunduk. Köprü uzunluğunda yüzde 145, tünel uzunluğunda ise yüzde bin 350 artış sağladık. Bu eserlerden öne çıkan dev yapıların bazıları ise Avrasya Tüneli, Marmaray, Osman Gazi Köprüsü, 1915 Çanakkale ve Yavuz Sultan Selim köprüleri bunlardan sadece birkaçı” diye belirtti.

“Türkiye’nin ulaşım altyapısı modernize edilerek, güvenli ve hızlı ulaşım sağlandı”

Abdulkadir Uraloğlu, toplamda 68 bin 726 kilometre uzunluğunda bir yol ağı oluşturulduğunu kaydederek, “Bu ağ içindeki köprüler ve tüneller, karayolu erişimini kolaylaştırarak trafik güvenliği ve konforunu arttırıyor. Bu projelerle, Türkiye’nin ulaşım altyapısı modernize edilerek, güvenli ve hızlı ulaşım sağlandı. Bakanlığımız karayolu ulaşımını etkin bir şekilde yöneterek ülkenin ekonomik kalkınmasına ve sosyal hayatına önemli katkılarda bulundu. Tüm bu yatırımlar 21 yılda gerçekleştirildi. Hala da devam ediyor” dedi.

21 yılda 3 bin 844 yeni köprü inşa edilerek, yüzde 145 oranında artış yaşandı

Abdulkadir URALOĞLU – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı

Bakan Uraloğlu açıklamalarının devamında, “Türkiye genelinde daha önce 5 bin 967 köprü hizmet veriyordu. Bu köprülerin uzunluğu 311 kilometreydi. 2003-2023 yılları arasında 3 bin 844 yeni köprü inşa edilip, toplam köprü uzunluğu ise 765 kilometreye çıkarılarak, yüzde 145 oranında artış yaşandı. Atatürk Viyadüğü (TAG Otoyolu), Bornova Viyadüğü (İstanbul-İzmir Otoyolu), Eğiste Hadimi Viyadüğü ve Kömürhan Köprüsü gibi yapılar, karayolu ulaşımının önemli köprülerinden birkaçını oluşturuyor. Bunlardan öne çıkan ve milletimizin hizmetine sunduğumuz 1915 Çanakkale Köprüsü, Osmangazi Köprüsü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’dür. Ayrıca, bin 452 adet köprünün onarımı ile 451 adet tarihi köprünün restorasyonunu tamamladık” diye konuştu.

“Türkiye’yi tüneller ülkesi haline getirdik”

Son olarak Uraloğlu, 2003 yılında 83 tünelin faaliyette olduğunu vurgulayarak, “Bu tünellerin toplam uzunluğu sadece 50 kilometreydi. 2003-2023 yılları arasında inşa edilen 405 yeni tünel ile toplam tünel sayısını 488’e yükselttik. Tünel uzunluğunda ise yüzde bin 350 artış sağlandı. Zigana Tüneli, Ovit Tüneli, Eğribel Tüneli, Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tüneli ve Cankurtaran Tüneli gibi projeler, ülkemizin en uzun ve stratejik tünelleri arasında yer alıyor. Kuzey Marmara Otoyolu’nda bulunan 10 adet tünel ise dünyanın en geniş kesit alanına sahip karayolu tünelleri olarak dikkat çekiyor. Bazı tünellerimiz ise uluslararası arenada sertifika ve ödüllere sahip. Türkiye’yi tüneller ülkesi haline getirdik” diyerek sözlerini noktaladı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top