Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bolu’ya ulaşım ve iletişim altyapısı için 54 milyar lira yatırım gerçekleştirdiklerini ve 7,6 milyar liralık 14 karayolu projesine de devam ettiklerini belirtti. Uraloğlu; “Bolu’nun bölünmüş yol uzunluğunu 173 kilometreden 303 kilometreye çıkardık. Artık Ankara ile İstanbul arasında yeni alternatif yollar projelendirmenin de zamanı geldi. Bolu Devlet Yolu’nda da proje çalışmalarına başladık. 14 kilometrelik kesimde ve başta Gölyüzü Kavşağı’nda yapacağımız projeyi hayata geçirerek şehir geçişini ve E-5 trafiğini rahatlatacağız” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bolu’nun Gölyüzü Kavşağı’nda incelemelerde bulundu. Uraloğlu, burada yaptığı açıklamada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 2002 yılından bu yana Bolu’nun ulaşım ve iletişim altyapısı için 54 milyar lira yatırım gerçekleştirdiklerini belirtti. Bölünmüş yol uzunluğunu da 173 kilometreden 303 kilometreye, bitümlü sıcak kaplama yol uzunluğunu 192 kilometreden 432 kilometreye çıkardıklarını söyleyen Uraloğlu, “Bolu’yu Sakarya, Düzce, Kocaeli, İstanbul’a, Zonguldak’a, Ankara’ya, Eskişehir’e bölünmüş yollar ile bağladık. Bununla birlikte 200 kilometreye yakın tek yol iyileştirmesi yaptık” sözünü kaydetti.
“Ankara ile İstanbul arasında alternatif ulaşımları konuşuyoruz”
Uraloğlu, Bolu için en önemli projelerin başında gelen Bolu Dağı Tüneli’nin hala büyük bir önem taşıdığının altını çizerek; “Şu anda günde 40-50 bin trafik taşıyor. Artık biz gerçekten de Ankara ile İstanbul arasında alternatif ulaşımları da konuştuğumuz bir döneme geldik. Daha önce Bolu Dağı çıkışında yaşanan heyelanla ilgili de çalışmalar yaptık. Tünel portalını çelik konstrüksiyon olarak 90 metre uzattık. Şu anda da Bolu’da; 7,6 milyar proje bedeliyle 14 karayolu projesine devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Gölyüzü Kavşağı projesi Bolu ve E-5 karayolunu rahatlatacak
Bolu’da mevcut devlet yolunun günlük ortalama 35 bin araç trafiğine ulaştığını belirten Abdulkadir Uraloğlu; “Şu an bahsettiğimiz bu rakamlar yüksek bir kapasite. İncelemelerde bulunduğumuz kesim hem transit hem de şehir içi trafiği tarafından kullanılıyor. Sanayi ve üniversite kavşakları arasında yaklaşık 14 kilometrelik bölümü konuşuyoruz. Bu 14 kilometrelik kesimde 12 tane kavşak var 8’i sinyalize kavşak. Bunların 14 kilometrelik bölümü gerçekten zor geçilir kılıyor. Şu anda da 4 tane acil düzeltilmesi gereken kavşak tespit ettik. Bütüncül bakıyoruz. 14 kilometrelik kesimde proje çalışmasına başladık. En acil kesimden yapımına başlayacağız. En acil şu anda Gölyüzü Kavşağı olarak görünüyor. Bir program dahilinde hızla bu projeyi tamamlayarak Bolu şehir geçini ve E-5 karayolunu rahatlatmış olacağız” diyerek yeni projeye dikkati çekti.
Gelişmeye devam eden Bolu’da yeni projeler hayat bulacak
Yapmış oldukları projelerle Bolu’nun gelişmeye ve değişmeye devam ettiğini ifade eden Uraloğlu; “Artık daha merkezi bir yerden gelişen sanayi tesislerine de hizmet edecek bir alternatif giriş çıkış noktasının proje çalışmasına başladık. Buna paralel olarak Bolu merkezden geçen günlük bin civarında ağır taştın bir tır parkından kanalize edilmesine ilişkin bir planlama yapıyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.