Hakkari-Yüksekova arasındaki seyahat süresini 1 saat 15 dakikadan, 50 dakikaya indirecek Yüksekova-Yeniköprü Tüneli’nde ışık göründü. Proje, yurt içi karayolu ulaşımı ile uluslararası ticaretin gelişmesine katkı sunacak.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yüksekova’yı Van-Hakkari Devlet Yolu’na bağlayan 16,3 kilometrelik Yeniköprü-Yüksekova Yolu T1 Tüneli Işık Görme Törenine katıldı. Uraloğlu, törende yaptığı konuşmada YeniKöprü-Yüksekova Yolu T1 Tüneli’nin hizmete girmesiyle birlikte yurt içi ve yurt dışı ticarete sağlayacağı katkıya vurgu yaptı.
“Akaryakıt ve zamandan büyük tasarruf sağlamayı hedefliyoruz”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Bilindiği üzere Türkiye ile İran arasındaki ticaret hacmi, gerçekleştirilen ikili anlaşmaların da etkisiyle hızla artıyor. Bu nedenle ülkemizi İran’a bağlayan yolların standardının artırılması önem kazanıyor. Bu kapsamdaki yol kesimlerimiz arasında yer alan ve yoğun ağır taşıt trafiğine hizmet veren Yeniköprü-Yüksekova Yolu uluslararası ticaretin gelişmesi için büyük önem arz ediyor. 16,3 kilometre uzunluğundaki bu proje ile 12 metre genişliğindeki mevcut devlet yolunu BSK kaplamalı 2×2 şeritli bölünmüş yol haline getireceğiz. Proje kapsamında Işık görme töreni vesilesiyle bizleri bir araya getiren 3 bin 965 metrelik T-1 Tüneli ve 4 bin 566 metrelik T-2 Tünellerini açacağız. Ayrıca;151 metrelik Çığlı Köprüsü, 282 metrelik Dilektaşı-1 ve 227 metrelik Dilektaşı-2 Köprülerini de inşa edeceğiz. Böylece projenin tamamlanması ile birlikte mevcut güzergahı 7 kilometre kısaltarak fiziki ve geometrik standartları yükseltmeyi planlıyoruz. Ayrıca yol güzergahında can ve mal emniyetini arttırarak seyahat süresine de ortalama 25 dakika azaltarak akaryakıt ve zamandan büyük tasarruf sağlamayı hedefliyoruz. Zamandan 84,3 milyon TL, akaryakıttan 27,1 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 111,4 milyon TL tasarruf yapacağımızı öngörüyoruz” sözlerini kaydetti.
2003 yılından bu yana şimdiki proje: “3 bin 965 metre uzunluğundaki T-1 Tüneli”
Uraloğlu, konuşmasında Doğu Anadolu Bölgesi’nin İran’a açılan en önemli kapılarından biri olan Hakkari’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 2003 yılından bu yana yaklaşık 23 milyar 250 milyon lira harcama yaptıklarını, 2003’te sadece 1 kilometre bölünmüş yol var iken, 97 kilometre daha yol yaparak, bölünmüş yol uzunluğunu 98 kilometreye yükselttiklerini söyledi. 2003 yılında başlattığımız karayolu hamlesi ile özellikle karayolu ulaşım ağımızın gücüne güç kattık. Yaklaşık 2 trilyon 550 milyar lira yatırım ile aslan payını karayollarını verdik. 6 bin 100 kilometreden devraldığımız bölünmüş yol uzunluğunu, 29 bin kilometrenin üzerine çıkardık. Ana akslarımızın tamamına yakınını bölünmüş yol haline getirdik. Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayımız 6 iken, 77’ye yükselttik. Ülkemizin yalçın kayalarını, derin vadilerini tünel ve viyadüklerle aştık. 2003 yılından bu yana; 439 kilometre uzunluğunda 3 bin 770 adet köprüyü, 673 kilometre uzunluğunda 403 adet tüneli tamamlayarak hizmete sunduk. Çok yakında bunlara Yeniköprü-Yüksekova Yolu kapsamında inşa ettiğimiz 3 bin 965 metre uzunluğundaki T-1 Tünelimizi de ekleyeceğiz” ifadelerinde bulundu.