DOĞUŞ-GÜLSAN ORTAKILIĞININ ANA YÜKLENİCİĞİNİ ÜSTLENDİĞİ VE DÜNYANIN EN UZUN DÖRDÜNCÜ KÖPRÜSÜ OLAN KÖMÜRHAN KÖPRÜSÜ, BAĞLANTI TÜNELİ VE YOLLARI PROJESİ CUMHURBAŞKANI RECEP TAYYİP ERDOĞAN TARAFINDAN AÇILDI. TÖRENE ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ADİL KARAİSMAİLOĞLU’NUN YANI SIRA KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRÜ ABDÜLKADİR URALOĞLU’DA KATILDI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından, Malatya- Elazığ illeri arasındaki kesimin bölünmüş yol bütünlüğünün sağlanması ve yol standartlarının iyileştirilerek daha konforlu ve güvenli ulaşım tesis edilmesi amacıyla 2014 yılında Karakaya Baraj Gölü üzerinde yapımına başlanan Yeni Kömürhan Köprüsü ve bağlantı tünelindeki çalışmalar tamamlandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın video konferans ile açılışını yaptığı törene Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yanı sıra Karayolları Genel Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, Doğu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk katıldı. Cumhurbaşkanı Recep tayyip Erdoğan, “Yapım bedeli 720 milyon lira olan bu proje, Elazığ ile Malatya’yı birbirine bağlamanın ötesinde ülkemizin doğu- batı ve kuzey-güney ulaşım aksının en önemli noktalarından birini oluşturuyor” dedi. Erdoğan, bugüne kadar Malatya’da 8,8 milyar lira, Elazığ’da 6 milyar lira ulaşım yatırımı yaparak bölünmüş yoldan demir yoluna ve hava yoluna kadar her alanda bölgenin çehresinin değiştirildiğini söyledi. Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu ise “Kömürhan Köprüsü ve Tüneli hepimiz için iftihar vesilesi olan projelerimizden biridir. Projemiz, Elazığ ve Malatya şehirlerimiz başta olmak üzere 16 ilimizi bütünleştirerek, bölgenin üretim, ticaret, turizm ve kültürüne önemli katkılar sağlayacaktır” dedi.
KÖPRÜDE EYFEL KULESI’NDE KULLANILAN ÇELIK MIKTARI KADAR ÇELIK KULLANILDI
Kömürhan Köprüsü Bağlantı Tüneli ve Otoyolları Projesi’nin Türkiye’nin en önemli ulaşım yatırımlarından biri olduğuna vurgu yapan Karaismailoğlu, “Toplam uzunluğu 5 bin 155 metre olan projemizde, 660 metre uzunluğundaki Kömürhan Köprüsü, 2 bin 400 metre uzunluğundaki çift tüp Kömürhan Tüneli ve 123 metrelik çift köprü bulunuyor. Kömürhan Köprümüz, 2×2 şeritli, ters Y tipi kule olarak tasarlanmış olup, 168,5 metrelik tek pilon şeklinde imal edildi. Köprüde kullanılan 7 bin tonluk çelik, Eyfel Kulesinde kullanılan çelik miktarı kadardır. Orta açıklığı 25 adet çelik segmentten oluşan köprü, gergin eğik askılı olarak planlandı ve 42 adet kablo imalatı gerçekleşti. Çelik kablo uzunluğu 853 kilometre, çelik tel uzunluğu ise 6 bin km. Kömürhan Tüneli ise 2.400 metre ve çift tüplü olarak tamamlandı” şeklinde konuştu.
PROJE 16 ILI BIRLEŞTIRECEK
Bölgede ulaşımın artık daha emniyetli ve konforlu bir şekilde yapılacağını belirten Bakan Karaismailoğlu, Köprü ve Tünelin akıllı ulaşım sistemleriyle donatılmış olduğuna dikkat çekerek; şunları kaydetti: “Görüntüleme sistemlerinden, sensörlere ve değişken mesaj sistemlerine; haberleşme sistemlerinden, yangın, scada ve diğer kontrol sistemlerine kadar elektrik ve elektromekanik donanımlar tamamen yerli ve milli mühendislik imkânlarıyla gerçekleştirilmiştir. Projemiz, Elazığ ve Malatya şehirlerimiz başta olmak üzere 16 ilimizi bütünleştirerek, bölgenin üretim, ticaret, turizm ve kültürüne önemli katkılar sağlayacaktır.”