Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı’yla seyahat süresi kısaldı

Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı 26 Nisan’dan itibaren kullanıma açıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, hattın tamamlanmasıyla toplam demir yolu uzunluğunun 13 bin 896 kilometreye çıkacağını söyleyerek, “Ankara-Sivas arasındaki mesafeyi 603 kilometreden 405 kilometreye düşürdük, 12 saat olan demir yolu seyahat süresini 2 saate, Ankara-Yozgat arasını 1 saate indirdik” dedi.

Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı 26 Nisan’dan itibaren kullanıma açıldı. Ankara-Sivas arasındaki mesafeyi 603 kilometreden 405 kilometreye düşürecek tren hattında 8 istasyon bulunuyor. Yeni açılacak hat ile 1 milyon 400 bin kişiye hızlı trenle seyahat etme imkanı sunulacak. Hattın tamamlanmasıyla Türkiye genelinde toplam demir yolu uzunluğu, 13 bin 896 kilometreye çıkıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara YHT Garı’nda yaptığı açıklamada, 405 kilometrelik hattın Edirne’den Kars’a uzanan Doğu-Batı hızlı demir yolu koridorunun önemli bir parçası olduğunu vurgulayarak, hatta Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas olmak üzere 8 istasyon bulunduğunu aktardı.

12 saatlik Seyahat süresi 2 saate iniyor

Projeyle birlikte Kırıkkale, Yozgat ve Sivas’ında hızlı tren konforuna erişebileceklerini söyleyen Karaismailoğlu, “Hattımızla Ankara-Sivas arasındaki mesafeyi 603 kilometreden 405 kilometreye düşürdük. 12 saat olan demir yolu seyahat süresini 2 saate, Ankara-Yozgat arasını 1 saate indirdik. Projeyle birlikte Kırıkkale, Yozgat ve Sivas illerimizin de Ankara merkezli hızlı tren ağına bağlanmasıyla bu illerimizde yaşayan yaklaşık 1 milyon 400 bin vatandaşımızı hızlı trenle seyahat etme imkanına kavuşturuyoruz. Ankara-Sivas HT hattı, İstanbul dahil olmak üzere Konya, Eskişehir gibi illerimizden gelecek birçok yolculumuza ev sahipliği yapacak. Böylece Ankara-Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-Karaman ve Ankara-Sivas hızlı tren güzergahında yer alan 11 ilimize doğrudan, bu illerimize komşu 9 ilimize de dolaylı olmak üzere toplam 20 ilimizdeki, ülke nüfusunun yaklaşık yüzde 52’sine hızlı tren hizmeti sunacağız” dedi.

İlk kez yerli ray kullanıldı

Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı’nda, 66 kilometrelik 49 tünel, 27 kilometre uzunluğunda 49 viyadük yer alıyor. Projenin en uzun tüneli 5 bin 125 metreyle Akdağmadeni bölgesinde, en uzun demir yolu viyadüğünün de 2 bin 220 metreyle Çerikli-Kırıkkale’de inşa edildi. Proje detaylarıyla ilgili açıklamalarına devam eden Karaismailoğlu, “Türkiye’nin en yüksek ayağa sahip demir yolu viyadüğünü 89 metre yükseklikle Elmadağ’da inşa ettik. Hızlı tren hattında ilk defa yerli ray kullanarak toplam 1676 kilometre ray serimi yaptık. 138 kilometre beton yol ile tünellerde ilk balastsız yol yani beton yol uygulaması gerçekleştirdik. Proje kapsamında, Sivas’ta yerli ve milli buz önleme ve buz çözme tesisi yaptık” sözlerini kaydetti.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top