Bu yıl altıncısı düzenlenen TÜRKÇİMENTO Anadolu Buluşmaları’nda, yol sektörüne yönelik çözümler ile Türkiye’nin çimento kapasitesi hakkında önemli noktalara değinildi. Etkinlikte konuşan Türkiye Çimento Sanayicileri Birliği (TÜRKÇİMENTO) Başkanı Fatih Yücelik, “Her yıl asfalt, yol inşası için milyonlarca ton petrol türevi ithal eden Türkiye, yol ihtiyacının önemli bir kısmını tamamen yerli çimento ile karşılayabilir” dedi.
Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) ev sahipliğinde İzQ İnovasyon Merkezinde bu yıl altıncısı düzenlenen ‘TÜRKÇİMENTO Anadolu Buluşmaları’ programının açılışında konuşan TÜRKÇİMENTO Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Yücelik, sektörün dönüşümün eşiğinde olduğunu ve yakın gelecekte yapay zeka gelişmelerine uyum sağlamış, küresel iklim krizine olumlu cevap verecek çimento endüstrisinin kurulmasına önderlik edeceklerini vurguladı.
Düşük karbonlu çimento üretimi önemli noktalara değiniyor
Çimento ihracatının 2022 yılının 8 aylık döneminde yüzde 29 artarak 1 milyar 79 milyon dolara çıktığını anımsatan Fatih Yücelik, “Sektör, önemli teknolojik değişikliklere gitmek zorunda olduğu için desteklenmesi gerekiyor. Önümüzdeki on yılda dünya ekonomisinin bir numaralı gündem maddesi iklim krizi ve karbon piyasası olacaktır. Geçtiğimiz yıl hazırlanan düşük karbonlu çimento üretimi yol haritası, sektörümüze yönelik çok önemli noktalara değiniyor. Yol haritamızın kilometre taşları arasında sürdürülebilirlik dönüşüm programının oluşturulması, alternatif yakıt kullanımının artırılması gibi çeşitli yöntemleri sayabiliriz” sözlerini kaydetti.
“Milli bir ulaştırma sistemi oluşturulmasına katkı sağlamak istiyoruz”
Beton yollar konusu üzerinde önemle durduklarını anlatan Yücelik, “Her yıl asfalt, yol inşası için milyonlarca ton petrol türevi ithal eden Türkiye, yol ihtiyacının önemli bir kısmını tamamen yerli çimento ile karşılayabilir. Güvenli, ekonomik, çevreye duyarlı, çağdaş hizmetlerin sunulduğu milli bir ulaştırma sistemi oluşturulmasına katkı sağlamak istiyoruz. Uzun ömürlü, sağlam ve bakım, onarım ihtiyacının az olmasının yarattığı avantaj sebebiyle tercih edilen beton yollar, farklı uygulama seçenekleriyle tüm dünyada yaygın bir şekilde kullanılıyor. Silindirle sıkıştırılmış beton yolları uygulaması mevcut yollara göre sadece ilk yapımında bile yüzde 40 maliyet tasarrufu sağlayarak 3-4 kat daha uzun kullanım ömrü sağlıyor” ifadelerini kullandı.
“Ege Bölgesi çimento üretiminin yüzde 5.6’sını karşılıyor”
‘TÜRKÇİMENTO Anadolu Buluşmaları’nda fikirlerini beyan eden EBSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Gökçüoğlu, bölgenin ülke çimento üretiminin yüzde 8,6’sını, iç satışların yüzde 10’unu, ihracatın yüzde 5,6’sını, toplam satışların yüzde 9’unu, istihdamın yüzde 12,5’ini karşıladığını dile getirdi. Ege Bölgesi’nin sektöre ve bölge ekonomisine çok büyük katkıları olan köklü firmalara sahip olduğunu anlatan Gökçüoğlu, “Üreterek, ihracat yaparak, istihdam sağlayarak ülke ekonomisine katkı koymaya devam ediyorlar” dedi.