GÜRAN MAKİNA, KAYAR KALIPLI BETON FİNİŞERİ İLE SEKTÖRE YÖN VERİYOR

YOL YAPIMINDA KULLANILAN MAKİNE VE EKİPMANLAR İLE FAALİYETLERİNİ SÜRDÜREN GÜRAN MAKİNA, TÜRKİYE’YE GETIRDIĞI ÜRÜNLER İLE SEKTÖRE YÖN VERİYOR. DİSTRİBÜTÖRLÜĞÜNÜ YAPTIĞI GUTERT & ZIMMERMAN MARKASI İLE YOL SEKTÖRÜNDE ÖNEMLİ PROJELERDE YER ALAN FİRMA, KAYAR KALIPLI FINİŞER VE BETON BORDÜR MAKİNELERİ İLE PROJE YÜKLENİCİLERİNE KOLAYLIK SAĞLIYOR. GÜRAN MAKİNA SATIŞ MÜDÜRÜ HARUN GÜRAN, “G&Z’NİN BETON FİNİŞER EKİPMANLARI, SEKTÖRDEKİ EN GÜVENİLİR SEÇENEK OLARAK ÖNE ÇIKARKEN, FARKLI MARKALARA DA UYAN PARÇALARI SAYESİNDE DİĞER MAKİNELERDEN AYRILARAK BENZERSİZ KULLANIM AVANTAJLARI SUNUYOR” DEDİ.

Güran Makina Satış Müdürü Harun Güran

Güran Makina, distribütörlüğünü yaptığı ABD’li yol üretici firması Guntert&Zimmerman ile Türkiye’deki başarılı çalışmalarına devam ediyor. Güran Makina, Türkiye’de kayar kalıplı finişerler ile beton yollar, sokaklar, ulusal oto yollar, beton kaldırımlar, bordür ve beton bariyerler, havalimanı pistleri, taksi yolları, apronlar, kanaletler ve hendekler gibi birçok faaliyette G&Z’nin desteğini sunuyor. Güran Makina Satış Müdürü Harun Güran, “G&Z’nin beton finişer ekipmanı, sektördeki en güvenilir seçenek olarak öne çıkarken makinenin parça ve ekipmanları farklı finişer modellerine uyumuyla benzersiz bir avantaj oluşturuyor” ifadelerini kullandı.

GUNTERT&ZIMMERMAN’IN BETON KAYAR KALIPLI FİNİŞER VE EKİPMANLARI HAKKINDA BİLGİ VERİR MİSİNİZ?

Palet üzerinde hareket eden, otomatik şerit ve eğim kontrolü yapan kayar kalıplı beton yol ve havaalanı finişerini, 1956 yılında ilk kez G&Z piyasaya sürdü. G&Z bugün rampalar, köprülü kavşaklar, şehir yolları, kırsal yollar, sokaklar ile beton kaplama ve ara tabakalar, banketler, otoyol kaplamaları, havaalanı pistleri, taksi yolları ve apronlar gibi çeşitli uygulamalar için her türlü kayar kalıplı beton finişerini üretiyor.

G&Z, yüklenicilerin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını karşılamak için mekanik kayma demiri yerleştirme makineleri, yüzey kürleme makineleri, malzeme yerleştirici ve sericiler gibi destekleyici ekipmanlar ile çözüm ortaklığı sunuyor. Tüm G&Z finişerleri, AccuSteer, SmartLeg, TeleEnd, VariWidth, JC uzatma parçaları gibi sektörde kendini kanıtlamış, aksesuar markalarıyla birlikte üretiliyor. Birçok bileşen ve aksesuarın (Finişer Kitleri, Treyler Finişerler, Son Finişer, Ön ve Yan Bağ Çubuğu Yerleştiriciler, Su Sistemleri ve Beton Serme sistem parçaları) farklı finişer modelleri arasında birbiriyle değiştirilebilir olması, G&Z ekipmanları için benzersiz bir avantaj oluşturuyor.

G&Z BETON KAYAR KALIPLI FİNİŞERLERİNİN KULLANICILARI TARAFINDAN EN BEĞENİLEN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?

Bugünün rekabetçi beton kaplama piyasasında, yüklenicilerin yüzey kalitesinden ödün vermeden sıkışık proje takvimlerine uyabilmeleri için, kaplama genişliğini kısa sürede değiştirebilmeleri gerekiyor. G&Z’nin eşsiz “Teleskobik Finişer Kiti Uçları” sayesinde, kaplama genişliği daha önce görülmemiş hız ve kolaylıkla değiştirilebiliyor. Genişlik değişikliği, bu işe günler harcamak yerine, yüzey kalitesinden ödün vermeden iki saatten az bir sürede yapılıyor. Bu süreç traktörde, pul ayarı yapılması veya takoz eklenmesi gerekli olmadan gerçekleşiyor.  Bu işlem yapılırken kayar kalıplı finişer kitinin çıkarılmasına da gerek duyulmuyor.

G&Z’nin finişer ve sericilerinin çoğu, G&Z’nin AccuSteer döndürme modüllü paletli direksiyon Sistemi ile geliyor. AccuSteer, paletleri hassas bir şekilde kontrol edebilmek için, geleneksel direksiyon silindirleri yerine, palet çatalı ile kaldırma direği arasına monte edilmiş ikili hidrolik motor döndürme modüllerini kullanıyor. AccuSteer, sallanır ayak/palet pozisyonunun değiştirilmesi sırasında direksiyon silindirlerinin yeniden bağlanması ve güç çeviricinin yeniden ayarlanması ihtiyacını ortadan kaldırıyor. 320 derece dönüşe sahip SmartLeg ile çalışan AccuSteer, manevra kabiliyeti ve hassasiyetin yanı sıra, çalışma ve 900 modlarında paletlerin her bir sallanır ayak pozisyonunda geniş bir direksiyon açısı aralığında senkronize bir şekilde kontrol edilmesine olanak sağlıyor. AccuSteer / SmartLeg sayesinde, paletler otomatik olarak düz bir biçimde ilerlerken, havadaki sallanır ayağın bir engelin çevresinden dolaşabilecek şekilde açısının ayarlanmasını mümkün kılıyor. AccuSteer/SmartLeg kombinasyonu, makinenin yarı otomatik olarak hızlı bir şekilde çalışma konfigürasyonundan nakliye konfigürasyonuna çevrilmesine olanak sağlıyor.

KULLANILAN AKSESUARLAR NE GİBİ KULLANIM KOLAYLIĞI SAĞLIYOR?

G&Z S850 QB / SL finişerlerin sahip olduğu yenilikçi “JC Traktör Kasa Uzatma Sistemi” yol çalışmaların hızlıca yapılmasını sağlıyor. İkili teleskobik traktör kasasını, önce 3,5 metreden 7,92 metreye (12 fitten 26 fite), daha sonra da 5,5 metreden 10,36 metreye (18 fitten 34 fite) uzatarak zamandan tasarruf sağlıyor. Dörtlü palet sistemi 90 derece çevrilerek gidilecek yöne döndürülebilir, kasa bütün olarak veya teleskobik bir şekilde hareket ettirilebilir. Benzersiz pimli bağlantı sistemi sayesinde, JC Uzatma Parçaları dakikalar içinde sökülüp takılabiliyor. Bu pratik işleyişle çalışma süresinden ciddi tasarruf sağlanıyor. Hortum yönetim sistemi ve arka yürüme köprüsü de bu aralıkta teleskobik bir şekilde ayarlanabiliyor. Traktör genişliğini daha da hızlı değiştirmek için mekanik sıkıştırma balataları yerine opsiyon olarak hidrolik sıkıştırma balataları da temin edilebilir. Bu benzersiz traktör genişliği değiştirme sistemi, yüklenicilere sektördeki en geniş teleskobik hareket becerisini sunuyor.

G&Z YOL MAKİNELERİNİ MUADİLLERİNDEN AYIRAN FARKLAR NELERDİR?

G&Z’nin S400 ve S600 finişerlerinde, ikili teleskobik traktör kasa sistemi olan VariWidth, traktörün yapısal bütünlüğünü bozmadan, sektördeki en hızlı traktör genişliği değiştirme kabiliyetinin yanında en geniş teleskobik hareket aralığını da sunuyor. VariWidth sistemi “Desteklerle Tünel Açma” tasarımına sahip olurken bu sistem ile aynı teleskop genişliğini elde edebilmek için traktörün orta modülünün iki tarafına istenmeyen iki aşamalı erkek teleskop parçası ekleme ihtiyacını ortadan kaldırıyor. VariWidth’in ayarlanabilir eksantrik makara özelliği, teleskop işlemi sırasında traktörün orta modülünün altına destek koyma ihtiyacının yanında traktör kasasındaki istenmeyen bükülmeyi de engelliyor. İstenen teleskop genişliğine ulaşıldıktan sonra, traktör kasasını o genişlikte sabitlemek için, mekanik sıkıştırma balataları yerine hidrolik sıkıştırma balataları da tercih edilebilir. Genişlik değiştirmeyi daha hızlı hale getirmek için VariWidth sisteminde teleskobik köprü ve teleskop aralığının tamamını kapsayan hortum yönetim sistemi bulunuyor. İkili Teleskobik Kasalı Traktör Tasarımı (patentli), Kaldırma Direği Tasarımı, Accusteer / 90 derece direksiyon (patentli), Akıllı Sallanır Ayak (patentli), Teleskobik Uçlar ve birçok benzersiz özellik ile yüklenicilerin performans avantajlarından ödün vermeden finişer kitini ve traktör genişliğini kullanım ihtiyacına göre değiştirebiliyor. Bu özelliklerin hepsi, üretimde zaman tasarrufunu en üst düzeye çıkararak yüklenicilerin en yüksek verimle çalışmasına yardımcı oluyo

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top