Birleşik Krallık’ın Yüksek Hızlı 2 (HS2) demiryolu projesinde, Warwickshire’daki büyük bir otoyolun üzerine 12.600 tonluk bir köprü ile dünyanın en uzun kapalı kaydırağı olarak nitelendirilen parçalar, hedeflenen noktalarda yerini aldı.
Yenilikçi yöntem, yol kullanıcılarının kesintiye uğramasını önemli ölçüde azaltıyor ve HS2’nin inşaatın yerel topluluklar üzerindeki etkisini azaltma planının bir parçası. Şantiyede çalışan 450 kişilik ekip, Noel döneminde HS2’nin Marston Box köprüsünü M42 üzerindeki yerine taşımak için gece gündüz çalıştı. J9 ve J10 Kavşakları (kuzeye ve güneye) arasındaki otoyolun 10 günlük kapalı olduğu süre boyunca, 24 Aralık Cumartesi ile 26 Aralık Pazartesi arasında, saatte 4 metre hızla 40 saat boyunca ilerledi. Otoyol 3 Ocak Salı günü saat 05:00’te tekrar kullanıma açıldı.
Saatte 4 metre ilerledi
Projede, 12.600 tonluk bir taban, üç duvar ve bir üst levhadan oluşan 86 metre uzunluğundaki köprü yapısı, inşaat mühendisliği uzmanı Freyssinet tarafından tasarlanan bir mekanizma üzerinde yerine kaydırılmadan önce altı aylık bir süre içinde otoyolun yanında inşa edildi. Proje hakkında açıklamalarda bulunan HS2 Ltd Sivil Teslimat Direktörü Mike Lyons, “ Projenin gerçekleşen bu aşaması, Birleşik Krallık’ta bir otoyol üzerinde ilk kez uygulandı. Yaptığımız bu çalışmada dünyanın en uzun kapalı kaydırağını kullandığımızı düşünüyoruz. Gerçekleşen bu aşama, tamamlamak üzere olduğumuz projede büyük bir başarı olarak geride kaldı. Bugün yaklaşık 30.000 kişiye iş sağlayan ve gelecekte insanları sıfır karbonlu toplu taşıma kullanmaya teşvik edecek bir proje için bir başka büyük kilometre taşını kutlamak harika” dedi.
“Projeye katkı sağlayan herkese çok teşekkür ediyorum”
Dünyanın en uzun kapalı kaydırağının taşınmasında rol oynadıklarını belirten Balfour Beatty VINCI projeden Sorumlu İnşaat Direktörü Sasan Ghavami, “Dünyanın en uzun kapalı kaydırağını başarıyla teslim ettiğimiz için son derece gururluyuz. Proje ekibimiz ve Balfour Beatty VINCI ile bağlantılı herkese çok teşekkür ediyorum. “Yenilikçi inşaat teknikleri kullandık ve Noel dönemi boyunca yorulmadan çalışarak bu 12.600 tonluk köprüyü M42 otoyolu üzerine taşıdık. Taşama süreci boyunca ‘minimum kesinti maksimum verim’ prensibiyle hareket ettik” ifadelerini kullandı.