Dünyanın en uzun demiryolu tüneli Fransa-İtalya arasında yer alacak

Fransa’nın devlete ait demiryolu şirketi SNCF, Eiffage ile yapım aşamasında olan Tunnel Euralpin Lyon Turin (TELT) demiryolu hattının yer üstü işlerini üstlenmesi için bir sözleşme imzaladı. Anlaşma kapsamında uzatılması planlanan demiryolu tüneli yaklaşık 57,5 ​​km’ye uzunluğa sahip olacak ve dünyanın en uzun demiryolu olmasıyla öne çıkacak.

Eiffage’nin yan kuruluşları Eiffage Génie Civil ve Eiffage Rail tarafından üstlenilecek olan iş, 1.700 m’lik raylı platformların, 15 km’lik istinat duvarlarının (2 m ile 13.5 m arasında yükseklik), 10 km’lik gürültü bariyerlerinin, iki adet 55 m’lik raylı köprünün ve platform geçişleri için bir dizi büyük hidrolik yapıyı içeriyor. Mayıs ayında başlaması beklenen ve Mayıs 2032’de tamamlanması beklenen çalışma kapsamına çeşitli yol onarımları da dahildir. Çalışma, sinyaller ve havai iletişim hatları çalışmaları da dahil olmak üzere yol ve altyapı geliştirme arasında değişen çalışmalarla aşamalar halinde gerçekleştirilecek. 1,5 milyon m3’e kadar kullanarak kaynakları koruyacak olan inşaat ekipleri tarafından döngüsel ekonomi ilkeleri uygulanacak.

Trans-Avrupa Taşımacılığının önemli bir parçası olacak

Eiffage şu anda Lyon-Torino ana tünelinin 1. partisinin hazırlık çalışmalarına liderlik ediyor ve tünelin Fransız tarafından işletiliyor. Bu proje, bir TBM (tünel delme makinesi) kullanılarak kazılan tünelin iki adet 22 km’lik bölümünün inşaatını içeriyor. Toplam TELT hattı, %70’i Fransa’dan ve geri kalanı İtalya’dan geçerek 270 km uzanacak. Demiryolu tünelinin kendisi nihayetinde yaklaşık 57,5 ​​km’ye kadar uzayacak ve bu da onu dünyadaki türünün en uzunu yapacak. Lyon-Torino hattı tamamlandığında, blok boyunca insanların ve malların sürdürülebilir hareketini teşvik etmeyi amaçlayan Avrupa Birliği’nin Trans-Avrupa Taşımacılığı (TEN-T) ağının önemli bir parçasını oluşturacak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top