YOL SEKTÖRÜNDE FAALİYET GÖSTEREN ATİS ASFALT, ÇALIŞMALARINA HIZ KESMEDEN DEVAM EDİYOR. 2018 YILINDA BAŞTA İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ OLMAK ÜZERE BIR ÇOK FİRMAYA ASFALT VE ALTYAPI MALZEMESİ TEDARİK EDEN ATİS ASFALT, 2019’DA ÖZELLİKLE GERİ DÖNÜŞÜM VE YENİ ÜRÜNLERİNİ TANITMAYA YÖNELİK ÇALIŞMALAR YAPMAYI HEDEFLİYOR. ATİS ASFALT’IN 2019 ROTASINI FİRMANIN YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI HÜSEYİN TANRISEVEN İLE KONUŞTUK.
Asfalt ve alt yapı malzemelerinin önemli tedarikçilerinden biri olan Atis Asfalt 2018 ve 2019 yılının ilk 3 ayını Yol Teknolojisi Dergisi için değerlendirdi. 2018 yılında İstanbul Büyük Şehir Belediyesi(İBB) ağırlıklı olmak üzere bir çok firmaya asfalt ve alt temel malzemeleri tedarik eden firma, İBB’ye yaklaşık 1.5 milyon tonluk kısmını sağladı. Ayrıca yine İBB’ye 300 bin ton civarında da alt yapı malzemesi tedarik ettiklerini ifade eden Atis Asfalt Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hüseyin Tanrıseven, “Bu bizim için önemli bir rakam diyebilirim. Yine 2018 yılında Haliç Köprüsü’nde stomastik asfalt çalışması gerçekleştirdik. 2019 yılında ise Dolbahçe Sarayı’nın bahçesine renkli asfalt döküm çalışması gerçekleştirdik” dedi. 2019 yılının ilk 3 ayı itibari ile sektörün durgun olduğunu belirten Tanrıseven, 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri’nin ardından sektörün hareketlenmesini beklediklerini ifade etti.
2018’DE YAPILAN ÇALIŞMALAR
Atis Asfalt’ın 2018 yılında yapmış olduğu faaliyetler hakkında bilgi veren Tanrıseven, 2018 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne 1.5 milyon ton asfalt, 300 bin ton alt yapı malzemesi tedarik ettik. Bu bizim için oldukça ciddi bir rakam. Çünkü İBB’nin yıllık asfalt ihtiyacı 3 milyon civarındadır. Bu da demek oluyor ki bunun yarısını Atis olarak biz karşıladık. Ek olarak yine İBB’ye 300 bin ton alt yapı malzemesi dediğimiz yalıtım, derz dolgu, emisyon olmak üzere ürünleri de sağladık” şeklinde konuştu. 2018’de yapılan Haliç Köprüsü’ndeki stomastik asfalt çalışmasına da değinen Tanrısever, “ Haliç Köprüsünde yaptığımız stomastik Asfalt, dayanıklık ve kalite açısından en iyi asfalttır. Fakat maliyet açısından diğer asfaltlardan yüksek olduğu için her yerde tercih edilmez. Daha çok sirkülasyonun çok olduğu yerlerde teker izlerini önlemek için tercih ediliyor. Ek olarak stomastik asfaltın ses oranı da daha düşüktür. Yine metrobüs yolunda modifiye asfalt dediğimiz çalışmayı gerçekleştirdik” dedi. 2018 yılında jokey kulübü içinde poraz asfalt dedikleri bir asfalt kullandıklarını belirten Tanrıseven, Jokey kulübünün koşu zemini için yaptık” şeklinde belirtti.
“2019 DURGUN BAŞLADI”
2019 yılının ilk üç ayını değerlendiren Tanrıseven, 2018 yılının 3. çeyreğinden itibaren başlayan ekonomik sorunlar her sektörü olduğu gibi yol sektöründe de etkisini fazlası ile hissettirdi. 2019 yılının ilk 3 ayı itibariyle bir durgunluk olduğunu söyleyebilirim. Fakat 2019 Yerel Seçimleri’nin ardından bir hareketlenme bekliyoruz” ifadelerini kullandı. 2019 yılında özellikle renkli asfalt ürünlerimizi ön plana çıkarmayı hedeflediklerini vurgulayan Tanrıseven, “Bu konuda çalışmalara başladık. Bunun ilk örneğini Dolmabahçe Sarayı’na yaptık. Sarayın bahçesine kırmızı asfalt serimi yaptık. Bu konuda özellikle Büyükşehir Belediye Başkanlığı nezdinde çalışmalar yapacağız. Destek ve imkan isteyeceğiz” şeklinde belirtti. 2019 itibari ile Türkiye’nin önemli projelerinde yer almaya devam edeceklerini belirten Tanrıseven, “Şu an itibari İstanbul Kuzel Marmara Otoyol Projesi, Gebze-İzmir Otoyol Projesi, İstanbul Havalimanı’na hem asfalt hem de altyapı malzemesi tedarik ediyoruz. Türkiye’de asfalt denince akla gelen ilk firmalardan biriyiz” dedi. Atis Asfalt’ın bu yıl geri dönüşüm çalışmalarına da ağırlık vereceğini belirten Tanrıseven, geri dönüşüm ile yapılan asfalt çalışmalarının maliyet olarak oldukça uygun olduğunu ifade etti.
YENİ ÜRÜNLER
Atis Asfalt, 2018 ve 2109 itibari ile bir çok yeni ürünü ile ön plana çıkıyor. Bu yeni ürünlerin detayları hakkında bilgi veren Tanrıseven, Dolmabahçe Sarayı bahçesinde yaptıkları renkli asfaltın detayları hakkında bilgi veren Tanrıseven, “2019 yılı itibari ile piyasaya çıkardığımız yeni bir üründür. Bu konuda bir potansiyel olduğunu tespit ettik ve üretime başladık. Renkli asfaltlarımız kırmızı ve mavi renkleri kapsıyor. Kırmızı asfaltı Dolmabahçe Sarayı’nda mavi asfaltı ise Tekirdağ Çerkezköy belediyesinin bisiklet yollarında kullandık. Normal asfalttan tek farkı renkli olması ve göze hoş görünmesidir. Onun dışında bir farkı yok” ifadelerini kullandı.
Yine en çok tercih edilen asfaltlarımızdan biri soğuk asfalttır. Genelde kışın tercih edilir. Çünkü plentlerin çalışmadığı ve anayolda yapılacak asfalt yama çalışmaları pratik olduğu için tercih ediliyor. Bu ürünümüz için de çalışmamız var. Bu yıl öenmli miktarda üretim yaptık. Hem belediyelere hem de özel sektöre tanıtımını yapacağız” dedi.
Geçen yıl ürettikleri bir diğer ürün olan ılık asfalt hakkında da bilgi veren Tanrıseven, “Ilık asfaltı Karayolları’nın ardından üreten ikinci firmayız. İBB’ye bu ürünümüzü tanıttık. Bir demo çalışması da yaptık. Ilık asfaltın en büyük avantajı daha az yakıt ve işçilik ile yapılabilmesidir” dedi.
CEBECİ’DEKİ TAŞ OCAKLARI
2018 aralık ayından itibaren İstanbul’un Cebeci bölgesinde bulunan taş ocakları maden sahası ilan edilmesinden kaynaklı olarak üretim durdurma kararı alınmasının asfalt üreticileri için ciddi sorun yarattığını belirten Tanrıseven, “Şu anda bu konuda bir belirsizlik var. Taş ocaklarının ne zaman açılacağını bilmiyoruz. Bu da asfaltın hammadesi olan agrega ihtiyacımızı bulmakta zorluk çekmemize neden oluyor. Bu sorunun biran önce bir netlik kazanması gerekiyor. Süreci takip ediyoruz” şeklinde ifade etti.
Yol sektörünün gelişmesi içinde bazı tavsiyelerde bulunan Tanrıseven, “Atis Asfalt olarak birinci önceliğimiz kalitedir. Yol sektöründe de buna dikkat edilmesi gerekiyor. Yapılan bir yol projesinin oldukça özenli ve sağlam yapılması gerek. Çünkü her yıl özellikle asfaltın yenilenme yapılması sektöre zarar veriyor. Avrupa’ya oranla biz bu konuda yeterli olmadığımızı söyleyebilirim” dedi.