ATIK DEPOLAMA ALANI, VC KIRICI SİLİNDİRLE KAPASİTESİNİ ARTTIRDI

ATIK DEPOLAMA ALANI, ALMANYA’DA KIT BİR KAYNAK OLARAK BİLİNİYOR. BU NEDENLE İŞLETMECİLER, TÜM ATIKLARIN OPTİMUM SIKIŞTIRILMASINI HEDEFLİYOR. H 25İ VC TİPİ HAMM KIRICI SİLİNDİR; ASBEST İÇEREN, CAM YÜNÜ VE BENZER ŞEKİLDE KİRLENMİŞ MİNERAL ATIKLARI 2020’DEN BERİ STEİNMÜHLE ATIK DEPOLAMA ALANINDA PROFESYONEL OLARAK SIKIŞTIRIYOR. BÖYLECE BAŞLANGIÇTA PLANLANANDAN DAHA FAZLA MALZEME ATILARAK VERİM ARTTIRILIYOR.

Steinmühle atık depolama alanı eski bir bazalt ocağında yer alıyor. Bazalt doğal olarak asbest içerdiğinden, bu yer asbest ve diğer mineral atıkları içeren 1. sınıf inşaat atıkları için ideal bir depolama alanı. Asbest içeren ambalajlı atıklar 30 yılı aşkın bir süredir buraya dökülüyor. Aynı şekilde sıkıştırılmış cam yünü de (toz geçirmeyecek şekilde kaplanıp ve küpler halinde şekillendirilip atılmaktadır.Bu paketler 2 m yüksekliğe kadar tabakalar  halinde yerleştiriliyor. Bu tabakaların her birinin üzeri kirlenmemiş inşaat atık malzemeleri, kırık tuğlalar, beton kalıntıları ve yanmış atık külleriyle kaplı. 2020’nin sonundan bu yana, bu tabakalar Hamm’ın H 25i VC kırıcı silindiri ile sıkıştırılıyor. Operatörleri korumak için makine özel koruyucu havalandırma ile donatıldı.

TEK İŞLEMDE KIRMA VE SIKIŞTIRMA

Kırıcı altyapı silindiri, malzemeyi tek bir işlemle kırıp sıkıştırıyor. Karma atık sahasının yöneticisi Peter Förster “Buraya teslim edilen atıklar, statik ağırlık ve titreşim kuvvetinin bileşimi kullanılarak kolayca sıkıştırılabilir. Bu, farklı parçacık ebatlarında çeşitlilik yaratır” diyor. Kendisi, çeşitli makineler ve çözümlerle yapılan kapsamlı testlerden sonra, Hamm silindirinin lehine karar vermiştir. Mümkün olduğunca az boşluk kalacak şekilde sıkıştırmak istiyoruz, çünkü depolama alanı kapasitesi git gide daha değerli hale gelmekte. Bize göre VC kavramı bu iş için en verimli çözümdür” dedi.

YÜKSEK SIKIŞTIRMA YOĞUNLUĞU DAHA FAZLA ALAN YARATIR

Atıkların H 25i VC ile sıkıştırılması atık alanında başlangıçta planlanandan daha fazla malzeme depolanmasına olanak tanıyor. Förster, “Önceden vibrasyonsuz bir çöp sıkıştırma silindiri kullanıyorduk. VC kırıcı silindirle artık atık alanında 1,3 t/m³ atık yoğunluğunu başarıyla elde edebiliyoruz. Bu, karlılığı arttırarak atık depolama alanını daha uzun süre kullanmamızı sağlıyor. Sıkıştırma süreci de ekip için önemliydi. Sadece birkaç geçişle kırılan malzemelerin optimum şekilde birbirine geçmesini sağlayabiliyoruz. Vibrasyon burada başlıca bir üstünlüktür. Sadece statik sıkıştırma ile istenilen sıkıştırma seviyesini elde edemeyiz. Atık depolama alanında atık depolamak için verimli bir süreç oluşturulmuştur. Aynı sınıftaki diğer atıklarla birlikte inşaat atıkları kirletilmiş her malzeme tabakasının üzerine yaklaşık 30 cm yükseklikte yayılır. VC kırıcı silindirle kırma ve sıkıştırma işlemlerinden iki çalışan sorumludur. Her ikisi de VC kırıcı silindiri diğer makinelerle dönüşümlü olarak kullanırlar. Her ikisi de iyi bir çevre görüşü sağladığından ve kullanımı kolay olduğu için Hamm silindirinin kabininde çalışmayı seviyorlar” dedi.

AĞIR HİZMET DONANIMI DAHİL

Makine bileşenleri, kayaları kırarken normal sıkıştırmaya nazaran çok daha kapsamlı kullanıldıkları için Hamm VC kırıcı silindirleri ağır hizmet tipi makinalar olarak tasarlandı. Bundan başka 3 noktadan şasi mafsalı, alt gövde, ön şasi ve  tahrikli tambur süspansiyonu, normal altyapı silindirlerine kıyasla güçlendirildi. Bunun yan sıra tüm VC kırıcı silindirler özellikle çok sağlam EM (Hafriyat) tipi lastiklerle çalışırlar ve operatörler ekstra yüksek sırtlıklı koltuktan yararlanılıyor. VC altyapı silindiri aynı zamanda standart olarak Hammtronic makine kumandası ve Hamm Sıkıştırma Ölçer HCM (Hamm Compaction Meter) ile donatıldı. Güçlendirilmiş olan bu tasarıma rağmen yakıt tüketimi (Steinmühle atık alanında yaklaşık 20 lt./saat) düşük kaldı.

UZUN VADEDE VERİMLİ ÇÖZÜM

Peter Förster, Hamm’ ın VC kırıcı silindirini seçme kararının gelecek on yıllar göz önünde bulundurularak verildiğini, ” 1.sınıf katı atıkların artmasının beklendiğini, atık depolama sahasının önümüzdeki 30 ila 40 yıl boyunca işletileceğini” açıklıyor. Bu süre zarfında, depolanacak atıkların türü değişecektir. Hali hazırda yenilen birçok binadan çıkan asbest içerikli inşaat atıklarının çoğu bir noktada bitecek ve hacim oldukça çok azalacaktır. Öte yandan, katran içeren asfalt molozları halinde yol yapım atıkları ortaya çıkacaktır. Bu malzeme aynı zamanda 1. Sınıf mineral atıklar sınıfındadır ve aynı şekilde VC kırıcı silindir kullanılarak kolayca parçalanabilir.

VC KIRICI SİLİNDİR: EN AZ AŞINMA, KOLAY BAKIM

Özellikle altyapı silindiri gelecek birkaç on yılın yatırımı olduğundan, ekip düşük aşınma ve kolay bakıma öncelik verdi. Silindir operatörü Robert Schaumberger şöyle düşünüyor: ” Kesici uç değiştirmek gerçekten çok kolay”. Bu aynı zamanda bakım için de geçerli. Bu bakımdan da Hamm’ın VC kırıcı silindirin, atık alanımız için sağlam ve verimli bir çözüm olduğu kanıtlandı” dedi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top