ARTVİN YUSUFELİ BARAJ KÖPRÜLERİ  DOKA KALIP SİSTEMLERİ İLE YÜKSELİYOR

default

KUZEY MARMARA OTOYOLU, 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ, IRAK MERKEZ BANKASI GİBİ TÜRKİYE’NİN VE DÜNYANIN İMZA PROJELERİNDE GÖREV ÜSTLENEN DOKA KALIP, ARTVİN YUSUFELİ BARAJ KÖPRÜLERİ PROJESİNİN ÇÖZÜM ORTAĞI OLDU. DOKA KALIP İSKELE GENEL MÜDÜRÜ ENDER ÖZATAY, “YER ALDIĞIMIZ PROJELERİN TÜM SÜREÇLERİNDE DESTEK SAĞLIYORUZ. ÇALIŞTIĞIMIZ PROJELERDE İHTİYAÇLARI DOĞRU ÇÖZÜMLEYİP HER AŞAMADA EN OPTİMUM ÇÖZÜMÜ SUNUYOR, HIZI VE GÜVENLİĞİ İSE İLK SIRADA TUTUYORUZ” DEDİ.

 Dünyada alanının en köklü firmaları arasında yer alan Doka Kalıp, sorumluluk aldığı imza projelere bir yenisini daha ekleyerek Artvin Yusufeli Baraj Köprüleri projesinde sorumluluk üstlendi. Doka, Artvin Şilenkar’da inşa edilen projeye dengeli konsol köprü kalıp arabası CFT ile çözüm ortağı oldu. Uzun kullanım ömrü ve tüm köprü segmentlerine entegre tasarımı ile öne çıkan CFT Sistemi, köprülerin üst yapısında kullanılıyor. Projenin maksimum verim ve güvenlikle ilerleyebilmesi için çalışan Doka, projeye mühendislik hizmetleriyle de teknik destek sağlıyor.

Proje kapsamında, dünyanın en yüksek üçüncü barajı olacak olan Yusufeli Baraj Gölü’nün sular altında kalacak kısımlarında Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından büyük açıklıklı viyadükler yaptırılıyor. Proje, Toplam 2 bin 200 metre uzunlukta ve 35 bin metrekare alan üzerinde 2×1 şeritli 4 Dengeli Konsol Köprü inşaatından oluşuyor. Köprülerin orta açıklıkları 138-175 metre arasında değişiyor.

default

 “YER ALDIĞIMIZ PROJELERİN HER AŞAMASINDA ÇÖZÜM ORTAĞI OLUYORUZ”

 Doka Kalıp İskele Genel Müdürü Ender Özatay, Doka’nın köklü ve başarısını kanıtlamış bir firma olmasının müşterileri tarafından tercih edilmesinin başlıca nedeni olduğunun altını çizdi. Ender Özatay, “Doka, bugüne kadar Türkiye’de olduğu gibi dünyada da pek çok önemli projede görev üstlendi. Yer aldığımız projelerin ilk planlama aşamasından sona ermesine kadar tüm süreçlerinde çözüm ortağı oluyoruz. Çalıştığımız projelerde ihtiyaçları doğru çözümleyip zaman ve maliyet kapsamında en optimum çözümü sunarak, üretim, planlama ve uygulama aşamalarının tümünde güvenliği ilk sırada tutuyoruz” diye konuştu.

default

HIZ VE GÜVENLİK SAĞLIYOR

Artvin Yusufeli Baraj Köprüleri’nde kullanılan CFT Sistemi, modüler bileşenler sayesinde hızlı montaj imkanı sunuyor. Yüksek kapasiteli hidrolik ekipmanlar ve otomatik emniyet tedbirleri sayesinde güvenli çalışma, tasarımı sayesinde maksimum çalışma alanı imkanı sağlaması, bu sistemin en büyük avantajlarını oluşturuyor. Tek kontrol paneli ile tüm hidrolik pistonlara kolay erişimi sağlayarak kalıp arabasının yürütme operasyonu kolay ve güvenli hale geliyor. Kaliteli malzeme ve ekipman, tasarım ve saha destek hizmetleri ile Doka, müşteri memnuniyetini sağlıyor.

Doka Türkiye Genel Müdürü Ender Özatay

YURT İÇİNDE VE YURT DIŞINDA BÜYÜK YATIRIM PROJELERİNİN ÇÖZÜM ORTAĞI…

 Doka, Kuzey Marmara Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu ve Akkuyu Nükleer Santrali gibi pek çok imza projede çözüm ortağı olarak yer aldı. Yurt dışında Irak’ta Merkez Bankası Projesi, Bağdat Mall AVM, tamamlandığında tüm Orta Asya’nın en yüksek binası olacak Özbekistan’daki Nest One Tower gibi prestijli projelerde sorumluluk üstlenen Doka, son olarak Azerbaycan’daki Port Bakü Projesi’nde yer aldı.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

—————–KUTU———–

 

 

PROJENİN KÜNYESİ

 

Proje adı: Artvin Yusufeli Baraj Köprüleri

Bulunduğu yer: Artvin/Şilenkar Viyadüğü

İşin Tipi: Dengeli Konsol Köprü (Viyadüğü)

Toplam Arsa Alanı: 35.000 m2

Toplam İnşaat Alanı: 5300 metre

Bina Viyadük Yüksekliği: 144 metre

Yüklenici: Nurol-Gülsan Ortaklığı

İnşaat başlangıcı: 2019

Planlanan tamamlanma tarihi: 2022

Kullanılan Doka sistemleri: Doka Cantilever Formwork Traveler (CFT) Dengeli Konsol Köprü Kalıp arabası

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top