1915 Çanakkale Köprüsü’ne kamu-özel sektör işbirliği ve altyapı ödülü

18 Mart 2022 tarihinde hizmete giren dünyanın en uzun orta açıklıklı ve en yüksek kulelerine sahip, ülkemizin simge yapılarından 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu, Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Konseyi tarafından düzenlenen “Kamu-Özel Sektör İşbirliği ve Altyapı Ödülleri” töreninde birinciliğe layık görüldü.

3-5 Mayıs tarihleri arasında Yunanistan’ın başkenti Atina’da gerçekleşen, 70 uluslararası proje arasından 48’inin değerlendirmeye alındığı organizasyonda, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu 5 finalistten biri oldu.

Pek çok ödülün sahibi oldu

Kazananın forum delegelerinin oyları ile belirlendiği yarışmada birinciliğe layık görülen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ödülü, UNECE Kamu-Özel Sektör Ortaklıkları Bölüm Başkanı Tony Bonnici ve UNECE KÖİ’ler Çalışma Grubu Başkanı George Katapodis tarafından takdim edildi. Pek çok ilki bünyesinde barındıran ve dünyanın sayılı projelerinden olan 1915 Çanakkale Köprüsü şu ana kadar 12 finans ödülü, 2 çevresel ve sosyal ödül, 4 istihdam ödülü ve 3 mühendislik ödülü kazandı.

Kesintisiz ulaşım

1915 Çanakkale Köprüsü ile Çanakkale Boğazı’nda tarihte ilk kez kesintisiz karayolu geçişi sağlandı. Gelibolu-Lâpseki arasında 4.608 metre uzunluğunda inşa edilen köprü, her iki tarafta deniz tabanında konumlanan kule temelleri arasındaki 2.023 metrelik uzunluğuyla dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip. 1915 Çanakkale Köprüsü, deniz seviyesinden itibaren 318 metre kule yüksekliği ise Türk milletinin bağımsızlığını kazanmasındaki en önemli tarihlerden biri olan 18 Mart Çanakkale Zaferi’ni sembolize ediyor. Çanakkale Savaşı’nda Seyit Onbaşı’nın kaldırdığı top mermisini temsilen konulan 16 metre yüksekliğindeki top mermisi figürleri ile birlikte köprünün tepe noktası 334 metreye ulaşarak Dünyanın en yüksek kuleli asma köprüsü özelliğini taşıyor.

Güzergahtaki ulaşım süresi kısaldı

1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu ile, bölgedeki mevcut bölünmüş devlet yoluna kıyasla yaklaşık 40 kilometrelik kısalma sağlandı. Özellikle bayram ve tatil dönemlerinde yaklaşık 1,5 ila 5 saati bulan Çanakkale Boğazı’nı geçiş süresi 6 dakikaya indirildi. Proje ile İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif oluşturularak, İstanbul’un Avrupa ve Anadolu arasında üstlendiği ağır transit trafik yükünün hafifletilmesine katkı sağlanıyor. Taşımacılıkta zaman maliyetini azaltan proje ile, Trakya ve Batı Anadolu’daki sanayi, ticaret ve hizmet sektörlerine ivme kazandırılarak bölgelerimizin ekonomik faaliyetlerinin yanı sıra kesintisiz ulaşımla sosyal bağları da güçlendiriliyor. Otoyolun Kınalı-Malkara ve Çanakkale-Savaştepe kesimlerinin de tamamlanmasıyla Marmara’yı çevreleyen otoyol zincirinin bütün halkaları birleştirilerek Türkiye’nin batısında otoyol entegrasyonu tamamlanmış olacak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top