ULUSLARARASI YOLLAR FEDERASYONU (IRF), 1915ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ VE OTOYOLU PROJESİ’Nİ, PROJE İÇİN SAĞLANAN ÇOK YÜKSEK TUTARLI ZENGİN KAYNAK ÇEŞİTLİLİĞİNE SAHİP, YENİLİKÇİ VE YARATICI ÇÖZÜMLER İÇEREN YAPISI DOLAYISIYLA FİNANSMAN ALANINDA YILIN EN BAŞARILI PROJESİ SEÇTİ. FİNANSMAN YAPISI İLE DÜNYADA TAKDİR KAZANMAYA DEVAM EDEN 1915ÇANAKKALE PROJESİ DAHA ÖNCE 11 FİNANS ÖDÜLÜNE LAYIK GÖRÜLMÜŞTÜ.
18 Mart 2022’de hizmete girecek ve dünyanın en geniş orta açıklıklı asma köprüsünü içinde barındıracak 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi, International Road Federation (IRF) tarafından 8 Kasım 2021 akşamı Dubai’de düzenlenen ödül töreninde Proje Finansmanı kategorisinde birincilik ödülüne layık görüldü. Finansman yapısı ile dünyada takdir kazanmaya devam eden 1915Çanakkale Projesi daha önce 11 finans ödülü kazanmıştı. 1948 yılında kurulan ve uluslararası otoyol sektörünün çatı örgütü olan ABD, Washington DC merkezli, International Road Federation (IRF) tarafından 6-9 Kasım 2021 tarihleri arasında Birleşik Arap Emirlikleri, Dubai’de düzenlenen 18. Dünya Kongresi kapsamında IRF Global Road Achievement ödülleri de sahiplerini buldu. Ödül törenine 1915Çanakkale Projesi’nin ödülünü almak üzere, Türkiye Dubai Başkonsolosu Mustafa İlker Kılıç, Karayolları Genel Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, Yapı Merkezi İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, Limak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Bacaksız, T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Kurumsal İletişim Daire Başkanı Atilay Yılmaz, KGM İşletmeler Dairesi Başkanı Ahmet Gülşen, KGM Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü Sezgin Küçükbekir, ÇOK A.Ş. Genel Müdürü Mustafa Tanrıverdi, ÇOK A.Ş. CFO’su Murat Sarıkaya ile beraber T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü yetkilileri katılım gösterdiler. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edilen ve inşaat çalışmaları Türkiye’den Limak ve Yapı Merkezi, Güney Kore’den DL E&C ve SK ecoplant şirketlerinin kurduğu ortaklık tarafından yürütülen 1915Çanakkale Projesi, çoklu finansman yapısı ile dünyadaki sayılı projeler arasında yer alıyor.
Projenin finansmanının bir yıl gibi kısa bir zamanda sağlanması, kaynak çeşitliliği ve uluslararası kredi kuruluşlarının ilgisi ile kısa sürede önemli bir başarıya imza atıldığına değinen Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı ve ÇOK A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Başar Arıoğlu, bu başarıdan duydukları mutluluğu dile getirdi. Arıoğlu, “Projemiz IRF tarafından verilen bu ödülle beraber dünyanın saygın kurumları tarafından 12 ayrı finansman ödülüne layık görüldü. Önemli bir başarıya imza attık, bundan gurur duyuyoruz” dedi.
Proje ortaklarından Limak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Bacaksız ise, yapım ve işletme olmak üzere toplam sözleşme süresi 16 yıl 2 ay 12 gün olan Proje için 3 milyar Avro’dan fazla yatırım yapıldığını ve Projenin finansmanı için 10 farklı ülkeden toplam 25 banka ve finans kuruluşundan kredi sağlandığını belirtti. Bacaksız, 2018 Mart ayında sağlanan kredinin yüzde 70’lik kısmının 19 yabancı banka ve finans kuruluşundan, yüzde 30’luk kısmının ise Türk bankaları tarafından temin edildiğine dikkat çekti.
1915Çanakkale Projesi, IRF tarafından verilen ödül ile beraber aralarında PFI, Bonds&Loans, IJGlobal’in de olduğu dünyanın saygın kurumlarından 12 global finans ödülünün sahibi oldu.
1915ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ HAKKINDA
- 1915Çanakkale Köprüsü ile Asya ve Avrupa denizin üstünden dördüncü kez, toplamda ise altıncı kez birleştirilmiş olacak.
- Tamamlandığında 2023 metre orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü olacak olan 1915Çanakkale Köprüsü, 334 metrelik tepe noktası yüksekliği ile de dünyanın en yüksek kuleli asma köprüsü unvanına sahip olacak.
- Köprünün ayakları arasındaki 2023 metrelik orta açıklık, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. Kuruluş Yılı’nı sembolize edecek.
- Deniz seviyesinden itibaren 318 metre kule yüksekliği ise Türk milletinin bağımsızlığını kazanmasındaki en önemli tarihlerden biri olan 18 Mart Çanakkale Zaferi’ni sembolize edecek.
- 1915Çanakkale Köprüsü’nün toplam uzunluğu 2023 metre orta açıklık, 770’er metre yan açıklıklar ile 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle beraber 4608 metre olacak.