Almanya’da yürütülen Engelberg Tüneli yenileme projesinde, üç robot toplam 9.000 delik açtı. Delikler, tünel yüksekliğinin 7,5 metreye kadar olan kısımlarında açıldı.
Baden-Württemberg eyaletindeki Leonberg şehrinde yer alan Engelberg Tüneli’nde yapısal ve operasyonel iyileştirmeler için Fischer BauBot’lar çalıştırıldı. Tünel, A81 federal otoyolunun bir parçası ve güney Almanya’nın en yoğun tünellerinden biri olarak günde 120.000 aracın geçişine ev sahipliği yapıyor.
Hasar gören tünelde yenileme zorunlu hale geldi
1995–1999 yılları arasında inşa edilen tünelin hem doğu hem batı tüplerinde hasarlar oluştu. Jeolojik olarak zorlu olan anhidrit kayası, suyla temas ettiğinde şişerek tünel duvarlarını deforme ediyor ve yapıyı tehlikeye atıyordu.
Hasarlı bölümler güçlendiriliyor
Yapılan çalışmalar kapsamında tünelin hasarlı kısımları güçlendiriliyor. İşler arasında çelik kirişlerle desteklenen beton kaplama kabuklarının montajı, asma tavanın kurulumu ve yol platformunun takviyesi yer alıyor. Çalışmalar sırasında tüm şeritler açık tutuluyor, bu da sınırlı bir alanda karmaşık bir trafik yönetimi planı gerektiriyor.
Robotlar hızlı ve temiz delik açıyor
BauBot’lar, çapa noktalarının hızlı hazırlanması için 20 mm çapında ve 240 mm derinliğinde 9.000 delik açtı. Robotlarda entegre toz emme sistemi bulunuyor, böylece çalışma ortamı temiz ve sağlıklı tutuluyor. Ayrıca, ek robotlar, uç aparatlar ve operatörler hazır bulunarak iş kesintileri en aza indiriliyor.
Her delik otomatik olarak kaydediliyor
Her delik, delik derinliği, karşılaşılan donatı ve diğer önemli veriler gibi süreç parametreleriyle otomatik olarak belgeleniyor. Bu sayede manuel kayıt tutma ihtiyacı ortadan kalkıyor.
Robotlar verimliliği ve kaliteyi artırıyor
BauBot Services Genel Müdürü Emil Kral, “Üç Fischer BauBot’un kullanımı, Engelberg Tüneli’nin yenilenmesinde verimliliği önemli ölçüde artırdı ve kaliteyi geliştirdi. Bu proje, altyapı inşaatında modern otomasyon çözümlerinin büyük potansiyelini gözler önüne seriyor” dedi.
Engelberg Tüneli yenileme projesinin 2026 yılında tamamlanması planlanıyor.