Yapım ve geliştirme aşamasındaki en büyük altı köprü projesi

Çin liderliğindeki konsorsiyum, Nijerya’nın Lagos kentinde Afrika’nın en uzun ikinci köprüsünü inşa etmeye hazırlanıyor. 2,5 milyar dolarlık Dördüncü Anakara Geçişi, dünya çapındaki birkaç mega köprü projelerinden biri olacak. Bu projelerden en büyüğünün altı tanesi, aralarında 12 milyar dolardan fazlaya mal olacak.

Geliştirilen ve inşa edilen en büyük altı köprü projesi:

1- Gordie Howe Uluslararası Köprüsü, Kuzey Amerika

Gordie Howe Uluslararası Köprüsü; Detroit, Windsor ve Ontario şehirleri arasındaki Detroit Nehri’nden geçen altı şeritli ücretli bir köprü. 2024 yılında tamamlanması planlanan köprü, 0,53 mil (0,85 km) ana açıklığı ile Kuzey Amerika’daki en uzun askılı köprü olacak. 2,4 kilometrelik geçiş için toplam proje maliyeti 4,42 milyar ABD doları. Tasarım ve inşa sözleşmesi ise 2,68 milyar ABD doları. ACS Infrastructure Canada (%40), Fluor Canada (%40) ve Aecon Concessions (%20) arasındaki ortak girişimle köprü çalışmaları yürütülüyor. Köprü, 36 yıllık ‘tasarla-yap-finansman-işlet-bakım’ (DBFOM) imtiyazını gerçekleştiriyor. Proje maliyetinin kalan 1,5 milyar ABD doları işletme, bakım ve rehabilitasyon aşamasını kapsıyor. DBFOM yolunun, devralmaya kıyasla 470 milyon dolar tasarruf etmesi bekleniyor.

2) Bataan-Cavite Interlink Köprüsü, Filipinler

Filipinler’deki Interlink Bataan-Cavite Köprüsü’nün yaklaşık 3,6 milyar ABD dolarına mal olması bekleniyor. 32,2 km uzunluğundaki dört şeritli asma köprü Manila Körfezi’ni geçiyor. Mariveles, Bataan’daki Barangay Alasasin ve Barangay Timalan, Naic, Cavite’yi birbirine bağlayacak. İki askılı köprü projeyi oluştururken Canal Norte Köprüsü’nün ana açıklığı 400 m olacak. Güney Kanal Köprüsü, 900 m açıklığa sahip olup her ikisi de 50 m derinliğiyle su altında kalacak. Kore Cumhuriyeti’nden Pyunghwa Mühendislik Danışmanları, İsviçre’den Renardet ve Filipinler’den DCCD Engineering Corporation, yapı için detaylı bir mühendislik tasarımı üzerinde çalışıyor. İnşaatın 2024 yılında başlaması bekleniyor.

3) Dördüncü Kıta Köprüsü, Nijerya

Çin İnşaat Mühendisliği İnşaat Şirketi liderliğindeki CCECC-CRCCIG konsorsiyumu, 2,5 milyar ABD Doları değerindeki Dördüncü Anakara Köprüsü için tercih edilen teklif sahibi statüsünü kazandı. 37 km uzunluğundaki yapı, Lagos Adası ile Lagos şehri arasında inşa edilecek. 1990’da inşa edilen Üçüncü Anakara Köprüsü’ndeki tıkanıklığı azaltacak. Köprü, dört şeritli iki şeritle, üç geçiş ücreti alanı, dokuz kavşak ve 4,5 kilometrelik ‘Ponte da Lagoa’ya sahip olacak. Lagos Eyalet Hükümeti, “Tasarım, İnşa, Finansman, İşlet, Bakım ve Devret” (DBFOMT) modeli altında çalışacak. İnşaatın bu yıl başlaması ve 2027’de tamamlanması planlanıyor. Portekizli yüklenici Mota-Engil, China Communications (CCCC) ve China Road and Bridge arasındaki konsorsiyum, yedek teklif sahipleri arasında yer alıyor.

4) Bangabandhu Şeyh Mujib Demiryolu Köprüsü, Bangladeş

Japon müteahhitler tarafından yönetilen iki konsorsiyum, Bangabandhu demiryolu köprüsünün neredeyse %60’ının inşasını tamamladı. Çift hatlı çelik makas köprüsü, Bangladeş’teki Jamuna Nehri üzerinde 4,8 kilometre uzanıyor. Obayashi-TOA-JFE ortak girişimiyle, 50 sütun ve 49 açıklığın doğu inşası yapılıyor. IHI Infrastructure Systems ve Sumitomo Mitsui İnşaat arasındaki ortak girişimle batı paketi üzerinde çalışılıyor. Yaklaşık 1,6 milyar dolar değerindeki proje, 2025 yılında tamamlanacak.

5) Panama Kanalı’nın Dördüncü Köprüsü, Panama

Panama hükümeti, Panama Kanalı’nın 1,5 milyar ABD Doları değerindeki Dördüncü Köprüsü’nün inşaatına 2023 yılında yeniden başlamayı planlıyor. China Harbour Engineering Company ile China Construction Communications Company arasındaki Panama Cuarto Puente konsorsiyumu, 2018 yılında köprünün inşası için anlaşmaya vardı. Ancak Panama hükümeti, köprünün finansmanını 2,5 milyar dolarlık metro hattı inşa etmeye odaklanmak için erteledi. Bayındırlık bakanı Rafael Sabonge, Ocak 2023’te köprü inşaatının devam edeceğini söyledi. Tylin, 3 kilometre uzunluğundaki asma köprüde mühendis olarak çalışıyor. Köprünün bitiminde iki kulesi olacak. Ana açıklığı 510 m uzunluğunda ve 51m genişliğinde olup merkezi açıklık ise Panama Kanalı’nın 75 m üzerinde yapılacak.

6) Tanzanya’daki Afrika’nın en uzun köprüsü

Tanzanya Parlamentosu’nda Afrika’nın en uzun köprüsünü inşa etme planları ileri aşamalara geldi. 50 kilometrelik köprü, Tanzanya’nın en büyük şehri olan Dar es Salaam’ı Zanzibar adasına bağlayacak. Projenin maliyeti ile nasıl inşa edileceğine dair detaylar henüz bilinmiyor. Tanzanya’nın Çalışma ve Ulaştırma Bakan Yardımcısı Geofrey Kasekenya, 2023 yılının mayıs ayında China Overseas Engineering Group Company’nin (COVEC) proje üzerinde işbirliği yapmakla ilgilendiğini ve anakara Tanzanya Zanzibar’daki ilgili taraflarla ileri düzey müzakerelerde bulunduğunu duyurdu. Projenin, inşasını kolaylaştırmak için özel sektörle bir ortaklık içermesi bekleniyor. Proje için müzakereler mart 2023’te başlasa da inşaat başlangıç ​​tarihi henüz belirlenmedi. Tanzanya Devlet Başkanı Samia Suluhu Hassan, kıtanın geri kalanıyla ticareti artırmaya ve Afrika Kıta Serbest Ticaret Bölgesi (AfCFTA) anlaşmasından yararlanmaya öncelik verdiklerini söyledi. Tanzanya hükümeti, ticaret engellerini azaltmak için Kenya demiryolu bağlantısıyla Demokratik Kongo Cumhuriyeti üzerinden Burundi ile bağlantı kurmak için elektrikli demiryolu inşa etme planlarını tartışıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top