Türkiye’nin en yüksek ayaklı viyadüğü Konya’da hizmete açıldı

Akdeniz ve İç Anadolu bölgelerini kesintisiz bağlayan Eğiste Hadimi Viyadüğü, 26 Kasım Cumartesi günü törenle hizmete açıldı. 12,5 metre genişliğinde çift yol platformu olan iki farklı köprü şeklinde projelendirilen viyadük, gidiş-geliş toplam 4 şerit olarak trafiğe hizmet verecek.

İç Anadolu ve Akdeniz bölgelerini birbirine bağlayan Eğişte Hadimi Viyadüğü 26 Kasım Cumartesi günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, KGM Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ve çok sayıda bakan, milletvekili, kamu kurum ve kuruluşlarından bürokratlar ve çok sayıda vatandaşın katıldığı törenle hizmete açıldı.

Viyadük, gidiş-geliş toplam 4 şerit olarak trafiğe hizmet verecek

Eğiste Deresi geçişini sağlayan Eğiste Hadimi Viyadüğü; yükseklikleri 42 ile 166 m arasında değişen 8 adet orta ve 2 adet kenar ayak üzerinde, dengeli konsol yapım metoduyla inşa edildi. Viyadük, bu özellikleriyle ülkemizin en yüksek ayaklı, en uzun dengeli konsol köprüsü. Aynı temele 12,5 metre genişliğinde çift yol platformu olarak oturan ve iki farklı köprü şeklinde projelendirilen viyadük, gidiş-geliş toplam 4 şerit olarak trafiğe hizmet verecek.

Güzergahın fiziksel ve geometrik standardı yükseltildi

Toplam 69,6 km’lik proje ile Konya’yı Hadim üzerinden Alanya’ya bağlayan kuzey-güney aksının önemli bir bölümü bölünmüş yol haline getirildi, ülkemizin en yüksek viyadüğü olan Eğiste Hadimi Viyadüğü ve Aç-Kapa Tüneli ile güzergahın fiziksel ve geometrik standardı yükseltildi.

İç Anadolu’dan Akdeniz’e alternatif geçiş noktası olacak

Güzergahta tesis edilen hızlı ve konforlu ulaşım hizmeti ile Konya-Karaman Ayr.-Belören-Hadim Yolu, İç Anadolu’dan Akdeniz’e alternatif geçiş noktası olarak daha çok tercih edilecek, bölge ekonomisinde önemli yer tutan ürünlerin iç ve dış piyasalara kısa sürede taşınması sağlanacak.

Yıllık toplam 31,5 milyon TL tasarruf sağlanacak

Proje ile mevcut yol 4,4 km kısaltılırken, ulaşım süresi 56 dakikadan 36 dakikaya indirildi. Böylece zamandan 16,5 milyon TL, akaryakıttan 15 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 31,5 milyon TL tasarruf sağlanacak;  karbon salınımı yıllık 3.073 ton azaltılacak.​

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top