Trabzon’da yapımına devam edilen Güney Çevre Yolu ile şehir içi trafiğin rahatlaması amaçlanıyor. Bölgede incelemelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, projenin toplam 43,8 kilometre uzunluğunda olduğunu ve çalışmalar tamamlandığında Karadeniz Sahil Yolu’nun Akçaabat-Arsin arasında kalan kesiminde şehir içi ve özellikle Sarp Sınır Kapısı’na giden ağır taşıt trafiği birbirinden ayıracağını ifade etti.
Trabzon’da yapımına devam edilen Güney Çevre Yolu Projesinde incelemelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 31 metre genişliğinde, 2×3 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa edilen yolun tamamlandığında 43,8 kilometre uzunluğunda hizmet vereceğini ifade etti. Projenin Akçaabat ilçesinin Mersin Mahallesi’nden başlayarak, Ortahisar ve Yomra ilçelerinde şehrin güneyinden devam edeceği, Arsin ilçesinden ise tekrar Karadeniz Sahil Yolu’na bağlanacağı açıklandı. Yapımı devam eden Güney Çevre Yolu sayesinde transit trafiğin şehir içi trafiğinden ayrılacağı, böylece hem kent içi hem de kent geçişinde ulusal ve uluslararası trafiğin rahatlayacağı da belirtiliyor.
“Ağır taşıt trafiği birbirinden ayrılacak”
Proje hakkında açıklamalarda bulunan Abdulkadir Uraloğlu, “Şu anda yapımı devam eden 16,5 kilometre uzunluğundaki birinci kesim Akçakale’den ayrılıp, mevcut sahil yolunun güneyinden geçerek Sera Gölü Kavşağı’nda son buluyor. Sera Gölü Kavşağı’ndan Karadeniz Sahil Yolu’nun Yıldızlı Yonca Kavşağı’na ve Kanuni Bulvarı’na bağlanacak şekilde inşasına devam ediyoruz. Bu kesimde toplam uzunluğu 14,4 kilometre olan 7 adet çift tüp tünel ve 968 metre uzunluğunda 7 viyadük bulunuyor. Proje kapsamında şu anda Mersin Kavşağı’ndaki kazı-dolgu çalışmalarımız devam ediyor. Tünellerdeki çalışmalarımızdan bahsedersek; 711 metrelik T1, 1238 metrelik T2, 3 bin 572 metrelik T3 ve 1523 metrelik T4 tünelinde kazı destekleme çalışmaları devam ediyor. Karadeniz Sahil Yolu’nun Akçaabat-Arsin arasında kalan kesiminde şehir içi ve özellikle Sarp Sınır Kapısı’na giden ağır taşıt trafiği birbirinden ayrılacak” ifadelerini kullandı.
Proje ile Trabzon ticaretine katkı sağlanacak
Ulusal ve uluslararası trafiğin çevre yolu üzerinden hızlı ve kesintisiz ulaşımının tesis edilmesiyle, sahil kesimindeki yoğunluğun rahatlatılacağını ifade eden Uraloğlu, kentte her yöne maksimum erişilebilirlik sağlanacağını, egzoz emisyon salınımının azaltılarak şehir geçişindeki hava kirliliğinin önüne geçileceğini, ayrıca Trabzon’un sanayi, ticaret ve turizm faaliyetlerini artıracak proje ile bölgenin kalkınmasına katkı sunulacağını da sözlerine ekledi.