“Süper Hızlı Tren” ile İstanbul-Ankara seyahat süresi 80 dakikaya iniyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ÖZBİR Vagon Sanayi A.Ş’nin Arifiye ilçesindeki tesislerinde İsviçre Devlet Demiryolları için üretilen yeni nesil akıllı demir yolu bakım araçlarının teslim törenine katıldı. Törende Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı ile ilgili açıklamalarda bulunan Uraloğlu, “Süper hızlı tren hattımızın güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak. Saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle, İstanbul-Ankara arasındaki seyahat süresinin 80 dakika olmasını planlıyoruz” ifadelerini kullandı.

Demir yollarına 2002 yılından itibaren yürütülen gelişim hamleleriyle öncelik verdiklerini ve demir yolu hatlarını, limanlara, havaalanlarına, lojistik merkezlerine bağlayıp kombine taşımacılığa uygun yeni anlayışla ele aldıklarını açıklayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu,”Projelerimizle sadece doğu-batı hattında değil, kuzey ve güney kıyılarımız arasında da demir yolu ulaşımını ekonomiye katkı sağlar hale getirmeyi planladık. Bu kapsamda son 22 yılda demir yollarına 22,1 milyar dolarlık yatırım gerçekleştirdik. Demiryollarımızın tamamını elden geçirdik ve yeniledik” dedi.

Ankara- İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı’nda ön hazırlıklar tamamlandı

Türkiye’de, 2 bin 251 kilometre hızlı tren ağı inşa ettiklerini ve Ankara-Eskişehir, Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-Karaman ve Ankara-Sivas hızlı tren hatlarını hizmete sunduklarını vurgulayan Uroğlu, Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı ile ilgili sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Süper hızlı tren hattımızın güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak. Saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle, İstanbul-Ankara arasındaki seyahat süresinin 80 dakika olmasını planlıyoruz. Burada sadece hız ve zaman kazandırmayacağız. Saatte 350 kilometre hız yapan teknolojiyi de ülkemize getirmiş olacağız. Ayrıca Gebze’den Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul Havalimanı’na ve son olarak Çatalca’ya ulaşacak Kuzey Marmara Hızlı Tren Hattı projesinde de planlamalarımızı bitirdik. 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı ve Yol Haritası ile hızlı tren hizmeti alan il sayımızı Ankara-İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Halkalı-Kapıkule gibi tüm hızlı tren projelerimizi tamamladığımızda 52’ye ulaştırmış olacağız. Demir yolu hat uzunluğumuzu da 28 bin 590 kilometreye eriştirmiş olacağız.”

“Kalkınma Yolu Projesi’yle” Demir yolu geçişi büyüyecek

Türkiye’nin uluslararası alandaki en önemli projelerinden biri olan “Kalkınma Yolu Projesi’yle”, Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi ülkelerinden Irak’ın güneyinde inşa edilen Fav Limanı’na gelecek yüklerin, 1200 kilometrelik çift yönlü otoyol ve demir yolu inşa edilerek Türkiye’ye ulaştırılmasının planlandığını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Bu projeyle ulusal ağımızı kullanarak, limanlarımız ve diğer ülkelerle sınır geçişlerimizden ulaşımı sağlamış olacağız. Böylece Güney Asya, Orta Doğu, Avrupa, Kafkasya ve Kuzey Afrika’ya yeni bir güzergah üzerinden bağlayacağız. Bu projenin hayata geçirilmesiyle, kuzey-güney yönünde bölgemiz için hayati bir bağlantı daha tesis etmiş olacağız. Bu koridor ile beraber ülkemizden Avrupa’ya demir yolu geçişi 2 bin 88 kilometre olacak. Önemli bölümü halen işletmede olan güzergahın 130 kilometresini de yeni inşa edeceğiz” sözlerini kullandı.

Yerli ve milli elektrikli tren üretiminde 2030 hedefi

Bakan Uraloğlu, TÜRASAŞ’ı, Orta Doğu’nun en büyük raylı sistem araç üreticilerinden birine dönüştürdüklerini, uluslararası standartlarda yeni nesil lokomotifler, dizel ve elektrikli tren setleri, yolcu ve yük vagonları; cer konvertörü ve motoru; dizel motor, tren kontrol yönetim sistemi gibi ana, kritik ve alt-üst ürünleri ürettiklerini belirtti. Cumhuriyet’in 100. yılında ilk milli elektrikli tren setlerinin hizmete alındığını, yüzde 70 yerlilikle üretilen sürücüsüz milli metro aracının raylara indirildiğini, ilk yerli ve milli metro sinyalizasyon sistemlerini kullanmaya başladıklarını anlatan Uraloğlu, “Ülkemizin saatte 160 kilometre hıza sahip “Yeni Sakarya” ismini verdiğimiz ilk milli ve yerli elektrikli tren seti projemizde, 2 prototip seti tamamlayarak hizmete sunduk. Seri üretime başladık. 2030 yılına kadar bu tren setlerinin sayısının 56’ya tamamlanmasını planlıyoruz. Saatte 225 kilometre hıza sahip Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti Projesi’nde de tasarım çalışmalarında son aşamaya geldik. 2024’te prototip üretimin tamamlanmasını planlıyoruz” açıklamalarını yaptı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top