ROADTEC SHUTTLE BUGGY ŞİMDİ DE ANKARA-NİĞDE OTOYOLU’NDA

ROADTEC SHUTTLE BUGGY KARIŞTIRICILI ASFALT TRANSFER ARACI, PROJELERE SAĞLADIĞI AVANTAJLARLA ÖN PLANA ÇIKIYOR. İLK OLARAK TÜRKİYE’DE ESSA GRUP GÜVENCESİYLE KUZEY MARMARA OTOYOL PROJESİNDE KULLANILAN ROADTEC SHUTTLE BUGGY, SON OLARAK YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ İLE YAPILAN ANKARA-NİĞDE OTOYOL PROJESİ’NDE DE KULLANILMAYA BAŞLANDI

İlk olarak geçtiğimiz yıl Essa Grup güvencesiyle Kuzey Marmara Otoyol Projesi’nde uygulanmaya başlayan, soğuk hava şartlarına rağmen kaliteli serim, termal ve fiziksel segregasyona, ondülasyona kesin çözüm sunan Shuttle Buggy artık günümüzde Türkiye’de Yap-İşlet-Devret Otoyol Projelerinde de kullanılmaya başlandı. Roadtec shutlle buggy Asfalt Transfer Aracının bir çok önemli avantajı bulunuyor. Shuttle buggy son olarak YAP-İŞLET-DEVRET modeli ile yapımına devam edilen Ankara-Niğde Otoban Projesi’nin Gölbaşı mevkisinde kullanılmaya başlandı. Makinenin serim sırasında profesyonel termal kameralar kullanılarak malzeme ısı dağılımı izlenmiş, serme ve sıkıştırma ekipmanının veriminin kapasitelerinin ne şekilde arttığı ve asfalt serimindeki homojen görüntünün nasıl olduğu tespit edilmiş.

ROADTEC SHUTTLE BUGGY ‘NİN AVANTAJLARI

Shutlle Buggy Asfalt Transfer Aracı 25 tonluk kapalı silo ile gelen malzemeyi depolamakla kalmıyor üzerinde bulunan silonun alt kısmındaki 3 açılı burgulu karıştırma sistemi ile asfalt harmanlanarak karışımın ısısı homojen hale getiriliyor ve ısı farkı, klasik serimlerde 30 – 50 °C derece iken, 3 – 4 °C’ lere kadar düşürülmüş oluyor. Bu da soğuk derz oluşumu ve termal çatlaklar önlenerek asfalt serim ekipmanı ile temassız, sürekli ve sabit hızda serimi gerçekleştirmesini sağlıyor. Serim ekipmanından maksimum verim alınabilmesi için serim tablasının sabit değişmeyen hızda, sürekli ve temassız serim yapması şeklinde karışımıza çıkıyor. Shuttle Buggy Asfalt Transfer Aracı, serme ve sıkıştırma ekipmanlarının verimi de % 70 oranında arttırıyor.

Shuttle Buggy Asfalt Transfer Aracı’nın bir diğer önemli avantajı ise nakliyede kullanılan kamyon döngüsünde de çok önemli azalmalar sağlaması. Normal klasik serimde bir kamyon 15 dakikada serme ekipmanına asfalt karışımı boşaltırken, Asfalt Transfer Aracı kullanılması ile bu süre 2 dakikaya inmesinin yanı sıra, 25 – 30 ton malzeme sıcak harmanlanmış olarak sürekli asfalt transfer aracında depolandığı için boşaltma işlemi de çok kısa sürüyor, ve bu süre avantajından kaynaklı olarak kamyon üzerinde asfalt yüzey soğumaları da azalırken, asfalt karışımının kabuklaşması da önlenebiliyor. Ayrıca bir asfalt serim çalışmasında yaklaşık 10 adet kamyon gerekli iken, asfalt transfer aracı ile bu sayı 7 kamyona kadar düşürülebiliyor ve böyllece hem nakliye hem de iş organizasyonu için büyük önem arz ederek en az % 30 gibi bir avantaj döngüsü sağlanıyor.

Tün bunlara ek olarak asfalt transfer aracı ile yapılan serim çalışmasında yüzey pürüzsüzlük oranı IRI indeksi de 1,2 – 1,5 seviyelerinden 0,7 – 0,8 seviyelerine iniyor ve yüzey düzgünlüğü artıyor. Bu durum da asfalt transfer aracının serim esnasında kesintisiz duraklamadan serim yapması, ısıyı sürekli olarak muhafaza etmesi gibi nedenlerden dolayı yüzeye yansıyan problemlerin azalmasına, kaliteli serimin artmasını sağlıyor.

KARIŞTIRICILI 25 TON KAPALI SİSTEM MOBIL SİLO

8 ton kapasiteli ön kamyon boşaltma haznesi ve 25 ton kapasiteli karıştırma özellikli siloya sahip olan Roadtec Shuttle Buggy, kendi yürür bir makine özelliğine ve saatte 600 ton malzeme aktarım kapasitesine sahip. Nakliye sırasında sıcaklık farkı oluşan asfaltı, 25 ton depolama alanında karıştırma yoluyla sıcaklığını dengeleyen makine, bu sayede termal segregasyon sonucu asfaltta oluşabilecek çatlakların önlenmesini sağlıyor. Kamyondan dölen asfaltı 25 tonluk 3 açılı burgu sistemine sahip kapalı silosunda karıştırarak sıcaklığını dengeledikten sonra, çelik konveyör ile finişere yapılan özel kovaya boşaltan Shuttle Buggy, bu sayede kesintisiz bir çalışma imkanı sunuyor.

Makinenin ilk üretildiği dönem ile şimdiki hali arasında önemli farklılıklar bulunuyor. Shuttle buggy 25 ton kapasiteli karıştırıcılı silonun ilk olarak daha küçük boyutlarda idi. Makinenin asfalttaki ısı dağılımını homojen şekilde dengelemesi sonucunda soğuk derz ve termal segregasyon gibi asfaltta çatlaklara yol açacak sorunların önüne geçiyor.

Maliyete olan etkisine bakıldığında ise ABDde 10 yıl boyunca bu makineler kullanılarak yapılan imalatlar izlenmeye devam ediyor. Ülkede artan dingil yoğunluğuna rağmen 10 yıl önce 450 milyon dolara yenilenen otoyolların 10 yıl kullanıldıktan sonra 130 milyon dolara yenilenebileceği ifade ediliyor. Bu sonuca ulaşabilmek için de sadece Aşınma tabakasını değil binder tabakasını da bu bu aracı kullanarak yapıldığında sonuca ulaşılıyor. Bu makinenin kullanımı ile yol bakım ve onarım maliyetlerini ciddi şekilde düşüyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top