PERI, 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ VE OTOYOL VİYADÜKLERİ PROJESİ’NDE KULLANILAN YENİ MÜHENDİSLİK ÜRÜNÜ ALPHAKIT İLE PROJEYE MAKSİMUM GÜVENLİK VE EKONOMİK ÇÖZÜMLER SAĞLADI. PROJEDEKİ AĞIR YÜKLERİ GÜVENLİ BİR ŞEKİLDE TAŞIYAN ALPHAKIT AĞIR YÜK İSKELESİ, KOLAY UYGULANABİLİR OLMASIYLA DİKKAT ÇEKİYOR.
Türkiye’nin mega projeleri arasında yer alan ve Çanakkale’nin Gelibolu ve Lapseki İlçelerinde inşaatı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyol Viyadükleri Projesi’nde PERI kalıp ve iskele sistemleri tercih edildi. Sunduğu çözüm ve ürünlerle projedeki otoyol viyadük ayaklarının inşaat sürecini kolaylaştıran PERI sistemleri, şantiyede güvenlik ve maliyet açısından büyük avantajlar sağladı.
DÜNYANIN EN GENİŞ ORTA AÇIKLIKLI KÖPRÜSÜ
Proje kapsamında; 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yanı sıra, 2 adet yaklaşım viyadüğü, 4 adet betonarme viyadük, 57 adet köprü (1 adedi ekolojik üst geçit), 31 adet alt geçit, 217 adet çeşitli ebatlarda hidrolik ve hizmet amaçlı menfez, 12 adet kavşak (devlet yolu üzerindekilerle birlikte), 4 adet otoyol hizmet tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi, 7 adet ücret toplama istasyonu inşa ediliyor. Tamamlandığında dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün orta açıklığı 2023 metre olarak belirlendi. 2 x 3 şeritli olacak köprüde, yükseklikleri 318 metreye ulaşan çelik ayaklar ve toplam 4608 m uzunlukta asma tabliye ve viyadükler inşa ediliyor.
ALPHAKIT İLE KOLAY YÜKLER GÜVENLE TAŞINDI
Ana yükleniciliği D.L.S.Y (Daelim, Limak, SK E&C, Yapı Merkezi) Adi Ortaklığı tarafından üstlenilen projenin otoyol kısmında PERI’nin yeni mühendislik ürünü ALPHAKIT ağır yük iskelesi kullanıldı ve projedeki ağır yüklerin taşınması en güvenli şekilde gerçekleştirildi. Projede toplam 88 km uzunluğundaki otoyol kısmında PERI kalıp ve iskele sistemleri kullanıldı. Proje kapsamında yapılan 3 adet otoyol viyadüğü içinde ana yüklenici D.L.S.Y. Adi Ortaklığı ile kalıp iskele tedarikçi işbirliği kuruldu. Bu kapsamda yapılacak olan elevasyon ayaklar için kalıp, tırmanır sistemler, erişim merdivenleri, demirci iskeleleri ve başlık altı ağır yük kuleleri tedariği sağlandı. Viyadüklerin elevasyon ayak kolon kalıpları için 16 takım H: 4,75 m VARIO VT20K Kolon Kalıbı ve 2 takım H = 8,00 m VARIO VT20K Kolon Kalıbı ve X şeklindeki elevasyon ayak perde kalıbı için 1 takım H:7,20 m VARIO VT20K Perde kalıbı tercih edildi. Elevasyon ayak kalıplarının istenilen yükseklikte güvenle imal edilebilmesi için 32 takım VARIOKIT Tırmanır Platform, 12 takım H: 30 m PERI UP Flex Erişim Merdiveni ve 8 takım PERI UP Flex Demirci İskelesi kullanıldı. 5 takım H: 35 m ALPHAKIT ağır yük iskelesi, elevasyon ayaklar üzerinde konumlanan başlık kirişi için tercih edildi. PERI’nin yeni mühendislik ürünü olan ALPHAKIT ağır yük iskelesi elle kurulabilen hafif profillere rağmen 30 tona kadar ayak taşıma kapasitesine sahip. Tek sistemle hem ağır yük kulesi ve hem de geniş açıklık geçilebilen makas kiriş imalatı yapmak mümkün. Viyadük tabliye altı sanat yapısı özellikle mimari açıdan Çanakkale Şehitler Abidesi’ne atıfta bulanacak şekilde tasarlandı.
PERI VE D.L.S.Y. ADİ ORTAKLIĞI İŞ BİRLİĞİ BAŞARI GETİRDİ
PERI mühendisleri ve ana yüklenici D.L.S.Y. Adi Ortaklığı arasındaki yakın işbirliği, proje başarısının sağlanması için ilk adım oldu. Yapılan çözümler proje gereksinimlerine uygun olarak ayrıntılı bir şekilde tanımlandı. Uygulama boyunca viyadük projesinin en önemli kısmı; başlık kirişi için seçilen ALPHAKIT Ağır Yük İskelesinin kolay uygulanabilir olması ve belirtilen proje yüklerini güvenli bir şekilde taşınmasını sağladı. PERI, lojistik operasyonlarını desteklemiş ve gerekli kalıp-iskele malzemelerini tam zamanında şantiyeye teslim etti. D.L.S.Y. uzman ekibi ile PERI mühendislerinin ortaklaşa çalışması, gerekli programların kullanımı ile problemler çözümlendi. Proje kapsamında süpervizör desteği, teknik uygulama proje çalışması desteği de verildi. Bu proje kapsamında PERI’nin VARIOKIT Platformu ve ALPHAKIT ürünleri ilk defa kullanıldı.
DLSY ADİ ORTAKLIĞI – OTOYOL KISIM 1 SANAT YAPILARI MÜDÜRÜ – LEVENT KARAÇELİK
“Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alan Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Otoyolu Kesiminde, Kocadere (V06) ve Suluca (V01) viyadüklerimizde PERI kalıp ve iskele sistemlerini kullandık. Türkiye ve dünyanın en önemli projelerinden biri olan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nde 46 metre yüksekte çalışmanın oluşturmuş olduğu riskleri PERI firmasındaki yetkililer ile sürekli yapmış olduğumuz toplantılar ve sahada yapmış olduğumuz pratik çözümler neticesinde minimum seviye indirerek imalatlarımızın hızlarını arttırdık. PERI Kalıp ve İskeleleri yetkililerinin çözümsel yaklaşımlarından ve gerekli olan malzemeleri zamanında ve eksiksiz olarak sahaya ulaştırmalarından dolayı kendilerine teşekkür ederim.”
Proje: 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyol Viyadükleri Projesi
Yer: Lapseki & Gelibolu / Çanakkale
Ana Yüklenici: D.L.S.Y (Daelim, Limak, SK E&C, Yapı Merkezi). Adi Ortaklığı
Otoyol Kısım 1 Sanat Yapıları Müdürü: Levent Karaçelik
İnşaat Süresi: 30 Ay
Servis: PERI Bursa Bölge Müdürlüğü