MARDİN MİDYAT YOLU’NUN TEMELİ ATILDI

MARDİN’İN GELİŞİMİNE İVME KAZANDIRACAK VE ULAŞIM STANDARDINI ARTIRACAK MARDİN-MİDYAT YOLU’NUN YAPIM ÇALIŞMALARINA, ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ADİL KARAİSMAİLOĞLU, KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRÜ ABDULKADİR URALOĞLU İLE MİLLETVEKİLLERİ, BÜROKRATLAR, YEREL YÖNETİCİLER VE YÜKLENİCİ FİRMA TEMSİLCİLERİNİN KATILIMIYLA 16 HAZİRAN ÇARŞAMBA GÜNÜ DÜZENLENEN TEMEL ATMA TÖRENİ İLE BAŞLANDI.

Törende konuşan Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’nin her ilinde olduğu gibi Mardin’in de ulaşım ve iletişim altyapısının gelişmesi için çok önemli yatırımların hayata geçirildiğini ifade ederek, 2003 yılından bu yana Mardin’in ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 4 milyar lira harcama yaptıklarını kaydetti. Mardin’e daha güvenli ve konforlu yollar yapıldığına dikkat çeken Bakan, şehri Şanlıurfa’ya, Diyarbakır’a, Şırnak’a ve Batman’a bölünmüş yollar ile bağladıklarını hatırlattı.

Mardin-Midyat Yolu’nun mevcut hâliyle 17,7 kilometresi bölünmüş yol, 41,1 kilometrelik kesimi tek yol standardında hizmet verdiğini belirten Bakan, yolun tamamen bölünmüş yol hâline getirilmesi için çalışmalara başladıklarını söyledi. Üzerinde 23 kavşak bulunan 58,8 kilometre uzunluğunda BSK kaplamalı yeni bir yol inşa edeceklerini ifade eden Bakan, “Mevcut yolun fiziksel ve geometrik standartlarını yükselterek, Mardin ile Midyat arasında çok daha güvenli ve konforlu bir ulaşım imkânı tesis edeceğiz” dedi.

Projenin tamamlanmasıyla zamandan 23,7 milyon lira, akaryakıttan 10 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 33,7 milyon liralık tasarruf sağlanacağını aktaran Bakan, araçların çevreye bıraktığı egzoz emisyonunu da 4 bin 13 ton azaltarak çevre kirliliğinin önlenmesine katkı sunulacağını belirtti.

Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ise Mardin-Midyat Yolu’nun bölünmüş yol standardına yükseltilmesiyle güzergâhtaki trafik güvenliğinin artırılacağını, yol kullanıcılarına daha konforlu ve daha hızlı bir seyahat imkanı sunulacağını kaydetti. Uraloğlu, bölgedeki ekonomik hacmin büyümesine katkıda bulunacak projenin ana iş kalemleri kapsamında 2,5 milyon metreküp toprak işi, 95 bin metreküp demirli ve demirsiz beton, 4 bin tondan fazla betonarme demiri, yaklaşık 1 milyon 350 bin ton plentmiks temel ve alttemel ile 660 bin ton bitümlü sıcak karışım imalatının bulunduğunu söyledi.

Son dönemde kullanıma alınan Beğendik Köprüsü ile Siirt’te, Cudi Dağı Tünelleri ve Viyadüğü ile Şırnak’ta, Hasankey-2 Köprüsü ile Batman’da, Çevikkuvvet Köprülü Kavşağı ile Şanlıurfa’da, Devegeçidi Köprüsü ile Diyarbakır’da karayolu ağını güçlendirdiklerini hatırlatan Genel Müdürü, “Ankara-Niğde Otoyolu’nu tamamlayarak tüm Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ni Ankara ve İstanbul üzerinden Avrupa’ya kesintisiz otoyol konforuyla bağladık. Bölgede devam eden diğer karayolu yatırımlarımızın inşasında da önemli aşamalar kaydettik” dedi

Konuşmaların ardından Bakan Karaismailoğlu, Genel Müdür Uraloğlu ve davetlilerin katılımıyla yolun temeli atılarak çalışmalara başlandı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top