Buca-Onat Tüneli’yle, İzmir trafiği rahatlayacak

Konak ile Bornova arasını 10 dakikaya indirecek Buca Onat Tüneli’nde çalışmalar devam ediyor. 35 iş makinesi ve 103 personelin görev aldığı projeyi incelemek üzere alana gelen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, tünelin Yeşildere EXPO ve Buca Metrosu projeleri için kaldıraç olacağını ve projenin yalnızca iki ilçe arasında değil tüm kente yayılan trafik akışında büyük bir rahatlama sağlayacağını söyledi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan Konak ve Bornova arasındaki mesafeyi 10 dakikaya indirecek şuana kadar 1 milyar 150 milyon liralık proje bedeline ulaşan Buca Onat Tüneli’nin, şehrin trafiğini rahatlaması ve ulaşım ağını geliştirmesi hedefleniyor. İzmir’in en uzun tüneli olacak ‘Buca-Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali ve Çevre Yolu Arası Bağlantı Yolu Projesi’nin ikinci etabı kapsamında çift tüp tünelin uzunluğu 2,5 kilometre olacak ve 2 gidiş, 2 geliş olmak üzere toplam dört şeritte hizmet verecek. Tünelin yüksekliği 7,5 metre, genişliği ise 10,6 metre olarak planlandı. Tünel inşaatı ile birlikte projenin üçüncü ve dördüncü etaplarında yer alan iki alt geçit, 4 menfez, 4 kavşak, 1  üst geçit ve duvar imalatları da yapılacak. Buca ve Bornava arasında kesintisiz ulaşımı sağlayacak projede yer alan tüneli inceleyen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Özgür Ozan Yılmaz ve Fen İşleri Dairesi Başkanı Hamdi Ziya Aydın ile proje alanında incelemelerde bulundu.

Projede 35 iş makinesi ve 103 personel görev alıyor

Buca girişinden 20 Haziran 2022 tarihinde başlayan kazma işleminde tünelin iki tüpünde 25 metreye ulaşıldı. Yüzeyin 35 metre altında devam eden tünel çalışmalarında 35 iş makinesi ile birlikte 8’i mühendis 103 personelle çalışıyor. Maksimum derinliğin ise bazı bölgelerde 90 metreye kadar inmesi planlanıyor. Çalışmaları yerinde inceleyen İzmir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Proje tamamlandığında viyadüklerle birlikte tünel, Konak-Bornova arasında yaklaşık 45 dakikalık yolculuk süresini 10 dakikaya indirecek. Şu an fiyat artışlarıyla birlikte 1 milyar 150 milyon liralık bir bütçesi var ama bu miktar işin bitişinde 2 ya da 2 buçuk milyar liraları bulacak. Böyle büyük bir proje, İzmir trafiğine müthiş bir rahatlama sağlayacak. Şuanda İki ayrı tüp için de kazı çalışmalarına devam ediliyor. Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi” (NATM) ile yürütülen kazı çalışmalarına, hız kazandırmak ve projeyi daha kısa sürede tamamlamak için kontrollü patlatma tekniği kullanılacak. Büyükşehir Belediyesi bu çalışmaya başlamadan önce güzergah üzerindeki binalarda yaşayanların can ve mal güvenliğini korumak için Kaya Patlatma Mühendisliği Derneği Kurucu Üyesi ve Genel Sekreterliğinden destek aldı. Tekniğin tünel güzergahında kalan binalara herhangi bir olumsuz etkisi olmayacağı yönündeki bilimsel rapor üzerine harekete geçildi” ifadelerini kullandı.

“İzmir’e nefes aldıracağız”

Proje aşamalarının hızla devam ettiğini vurgulayan Başkan Tunç Soyer, “Projeyi yaparken bir yandan ekonomik kriz ile başa çıkmaya çalışıyoruz. Bu işe verdiğimiz değer ve ehemmiyet, bütün krizleri, sıkıntıları aşmanın zorunluluğunu doğuruyor. Onun için canla başla çalışmaya devam ediyoruz. İzmir’e nefes aldıracağız. Kent trafiği olağanüstü rahatlayacak. Buca ve Bornova çok kolay bir şekilde birbirine bağlanmış olacak ama daha da önemlisi Manisa girişinden itibaren şehir trafiğine uğramadan Konak Tüneli’ne erişme imkanı sağlayacağız. Proje yalnızca iki ilçe arasında değil tüm kente yayılan trafik akışında büyük bir rahatlamayı getirecek. Beraber çalıştığımız firma da bu projenin öneminin farkında onlar da en hızlı şekilde bitirmek için canla başla çalışıyorlar. İzmir Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı ekipleri, el birliğiyle burada çalışmaları yürütüyorlar” sözlerini kaydetti.

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top