1915ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ PROJESİ’NE LEICA KATKISI

1915ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ VE OTOYOL PROJESİ’NDEKİ YOLLARIN YAPIMINDA KULLANILAN LEICA MAKİNE KONTROL SİSTEMİ, SUNDUĞU ÇÖZÜMLERLE PROJEYE KOLAYLIK VE HIZ KAZANDIRIYOR. SİSTEM A.Ş. TARAFINDAN PAZARA SUNULAN LEICA MAKİNE KONTROL SİSTEMLERİ, YOL YAPIM MALİYETLERİNİ AZALTIYOR VE OPERATÖRLERİN İŞ YÜKÜNÜ HAFİFLETİYOR.

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyol Projesi inşaatı hız kesmeden devam ediyor. Bu kapsamda yürütülen yol çalışmalarında kullanılan Leica makine kontrol sistemi, tablet üzerindeki aplikasyon aracılığıyla operatöre doğru güzergahı göstererek kusursuz performans sergiliyor. Yol yapımında kullanılan iş makinelerinin uzaktan takip edilmesine imkân sağlayan sistem, yol yapım maliyetlerini azaltarak, işletmelere tasarruf ve birçok avantaj sağlıyor.

KULLANICI YORUMLARI

DLSY Adi Ortaklığı / Ölçme Şefi

Erkan Çamyar

15 senedir inşaat sektöründe yer alıyorum. Çalışmış olduğumuz bu proje, yaklaşık 90 km’lik otoyoldan ve çeşitli sanat yapılarından oluşuyor. Son 2 senedir Leica makine kontrol sistemleri ile çalışmak, iş yükümü oldukça hafifleterek, hızlanmamı sağladı. Daha önceki projelerde noktalar üreterek, sahada tek tek aplikasyonunu yapmamız gerekiyordu. Bu aplikasyon için de demir kazık sarfiyatı vardı. Bu makine kontrol sistemleri ile hem nokta üretiminden kurtulduk hem de nokta transferi ile ilgili işlemlerden kurtulduk. Şimdi sadece 3 boyutlu yüzey üretmemiz yeterli oluyor. Bir XML datasını paylaşmak kadar basite indirgenmiş oldu. Umarım bu alıştığımız kolaylıklar, Leica makine kontrol sistemleri ile bundan sonraki projelerde de devam eder.

Abdurrahim Doğan

Nalbantoğlu İnşaat / Etüt Proje Şefi

Nalbantoğlu İnşaat’ta harita mühendisi olarak görev yapıyorum. Yaklaşık 2 yıldan bu yana 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyol Projesi inşaatında hem PMT hem asfalt serimi işi yapıyoruz. Leica makine kontrol sistemini bu projede tanıyarak, eski sisteme göre avantajlarını görmüş oldum. Eski ofset sisteminde bize bir terasman teslim edildiği zaman harita ekibinin ön hazırlık yapması gerekiyordu. Bu süreç yaklaşık 4-5 saat sürebiliyordu ve böylece yarım günümüz gidiyordu. Ofset kazıkları çakılıp, kotlandırma yapıldıktan sonra serime başlayabiliyorduk. Şimdiki sistemde ise bize terasman teslim edildiği gibi direkt gidip imalata başlayabiliyoruz. Bize en önemli avantajı zamandan tasarruf sağlaması oluyor. Bunun dışında kot hassasiyeti konusunda eski sisteme göre çok daha iyi performans sergiliyor. Normalde ana firmanın bize verdiği artı 1.5 cm hata payı çerçevesinde serim yapmamız gerekiyor. Fakat makine kontrol sistemi olduğu için bunu genelde artı 1 cm’nin altına düşürebiliyoruz. Yani mm bazında teslimat yapıyoruz. Bu yönden de bir sıkıntı yaşamıyoruz. Bunun için hem ana firma DLSY’nin hem de Tekfen müşavirinin takdirini almış durumdayız. Eski sistemde bizim elemanların eline bir dosya ve hesap makinesi verilirdi. Sürekli onlarla hesap yapılarak tek tek ofsetlere kot verilirdi. Fakat şuan ofis ortamından sahaya çıkmadan Leica ConX üzerinden finişerin panellerine projeyi kendim yüklüyorum. Herhangi bir saha elemanının müdahalesi gerekmeden ofis ortamında yükleyerek imalata başlıyoruz. İmalat yapılırken de ben kendi bilgisayarımdan finişerin çalışma şeklini görebiliyorum. Çalışma şeklini beğenmezsem ya da kotta bir sıkıntı varsa direkt sahadaki elemanlarla irtibata geçip yönlendiriyorum. Eski çalışma sisteminde ofset total station kurulduktan sonra tek tek aplikasyon yapılarak kotlandırılıyordu. Fakat bu sistemde total stationu kurarak finişerde paneli açıyoruz. Birbirine bağlandıktan sonra bizim çok müdahale etmemize gerek kalmadan totalle finişeri kendi arasında bağlantı kurarak serime devam ediyor. Sağda ve solda olmak üzere 2 tane mastlı sistem bulunuyor. Ortada kalan sistemler ise mastsız oluyor. Mastlılar kotlu olarak sererken, mastsız olanlar ondan destek alıp eğimli bir şekilde seriyor. Buraya ilk başladığımda makine kontrol sisteminde biraz aklımda soru işaretleri vardı. Normalde bir sisteme yeni başladığın zaman genelde teknik servis desteği fazla memnun etmezdi ve illaki sıkıntı çıkarıyordu. Fakat burada Sistem A.Ş. her konuda desteğini sağladı. Pazar günü sabah aramama rağmen telefonu açarak yardımcı oldular. Bence bundan sonraki süreçlerde yol firmalarının çoğu bu sisteme geçecek. Buradaki zaman avantajı ve kot hassasiyetini gördüklerinde benim tahminim hepsi buna geçmek isteyecektir.

KLV İnşaat / Etüt Proje Şefi

Yasin Baraklı

Çanakkale otoyolunda DLYS inşaatın alt yüklenicisi olan KLV İnşaatta etüt proje şefi olarak çalışıyorum. Leica makine kontrol sistemlerini tercih etmemizin sebebi, işçilikteki ve serimdeki kalite ile Sistem A.Ş. de çalışan arkadaşların 7/24 teknik serviste destek olmalarıdır. Biz sistem olarak greyder sistemi, finişer sistemi ve ekskavatör sistemi kullanıyoruz. Kullandığımız bütün sistemler bize zamandan ve personel giderlerinden kazandırıyor. İşçiliğin de kaliteli çıkması dolayısı ile Sistem A.Ş. ile çalışmalarımıza devam ediyoruz. Finişer sisteminde 3 total ile 1 sistemi çalıştırıyoruz ve tek bir personel ile bunun takibini yapabiliyoruz. Leica makine kontrol sistemlerinin en iyilerinden bir tanesi de greyder sistemidir. Terasman teslimatlarında hiçbir şekilde sorun yaşamadık. Personel olarak da iş yapıldıktan sonra detaylı olarak takipte bulunma gereği duymadık. Hassasiyetin minimuma inmiş olması bizi çok rahatlattı. Ekskavatör sisteminde de yüzeyi ekskavatöre yükledikten sonra bir daha kontrol etme gibi bir gereksinim duymadık. Şevlerimizi de maksimum artı 5 cm ile teslim etme şansımız oldu. Makine kontrol sistemleri ile zamandan ve kaliteden çok şey kazandık. Bunun yanı sıra ofset demirlerinden kurtulmuş olduk. Ayrıca eskiden yaptığımız nivo ile dever kontrolü ve personel bağlama işlerinden kurtulmuş olduk. Dever geçişleri daha kaliteli yapılarak, kaliteli bir işçilik ortaya çıkardık. Bundan sonraki çalışacağımız projelerde de yine Sistem A.Ş.’nin makine kontrol sistemlerini tercih edeceğiz. Bununla beraber bize desteğini hiç esirgemeyen Yoldaş Bey ve Göksel Bey’e teşekkürlerimi sunuyorum.

Velican Şamaral

Ayyıldız Nakliyat / Greyder Operatörü

14 yıldır bu sektörde çalışıyorum. Leica makine kontrol sistemi ile burada tanıştım. Bu sistemden önce manuel sıfırlama yapıyorduk. Leica sistemi ile iş yapma hızımız ve operatör konforumuz arttı. Hem işveren için hem operatör için daha sağlıklı bir çalışma koşulu oluştu. Manüel olarak çalıştığımızda günde ortalama olarak 500 metre yapıyoruz. Leica sistemi ile benim rekorum 1.5 km oldu. İş hızı ve seri olmasının yanı sıra 1 cm’nin altında bir hassasiyetlik sağlıyor. Proje detaylarını Usb aracılığı ile makinedeki tablete yüklüyoruz. Bıçağın ayarlamasını da tabletten yapıyoruz. Tablette çıkan 3 boyutlu görüntü operatör için rahat bir çalışma sağlıyor. Bundan sonraki projelerde de Leica makine kontrol sistemleri ile çalışmak isterim.

KLV İnşaat / Ekskavatör Operatörü

İbrahim Aslan

19 senedir ekskavatör operatörlüğü yapıyorum. Leica kontrol sisteminin bize çok faydası oluyor. Haritacı arkadaşlarımız sabah kontrole gelerek GBS’i kuruyorlar.  Sonrasında kodu makinelerimizde kendimiz gördüğümüzü için kimseye gerek duymadan ilerleyebiliyoruz. Bizden istenilen şev ±5 cm kodlu olduğu için gözle ayarlamak mümkün değil. Bu sebeple Leica sisteminden destek alarak işimizi çok iyi bir şeklide ilerletiyoruz. Bu sistemin sayesinde yürütmüş olduğumuz iş çok hızlı bir şekilde ilerliyor. Yanımda başka makine varken haritacı arkadaş olmayınca ben ona kot veriyorum ve şablon açıyorum. O geçtikten sonra geri dönüp kontrol bile edebiliyorum. Boş kaldığım zamanlarda şev bile kesiyorum. Leica sisteminin çok fazla faydasını görüyorum. Tableti kullanamayacağımı düşünüyordum fakat bir gün içinde kavradım. Sabah cihazı açtığımda sabit GPS’i kuruyorlar. Sinyal aldığımda başlıyorum çalışmaya. Sadece GPS’de bir sorun olursa ve sinyal gittiğinde arkadaşları arıyorum. Sinyal gelince işime devam ediyorum. Projeyi de kaç palye var, yol nerede, şev nerde gördüğüm için kolaylıkla ilerliyorum.

Güven Hüyük

Nalbantoğlu İnşaat / Alet Operatörü

2017 den bu güne kadar makine kontrol sistemiyle beraberim. 2017 ve 2019 sezonu arasında Kuzey Marmara Otoyolu projesinde çalıştım. 2019 yılından bu zamana kadarda 1915Çanakkale Köprüsü projesinin üst yapısında çalışmaya devam ediyorum. 2017 deki panelde sağ-sol hat ve kısa hat olarak çalışıyorduk. 2019 da yenilenen sistem ile tek hat ve üçgen model olarak çalışıyoruz. Eğim hatlarını, makinenin hızını, eğimini, kilometreleri rahatlıkla görebiliyoruz. Sistem bağlantıda biraz daha hızlılık kazanmış durumda. Daha seri ve takip sırasında makineyi kaybetmiyor. Makine kontrol sistemi son zamanlarda diğer firmalarda da çok fazla ilgi görüyor. Bu sistem kazık sisteminden daha hızlı ve pratik olduğu için diğer firmalara da bu sisteme geçerek işlerini hızlandırmalarını tavsiye ediyorum.

Ayyıldız Nakliyat / Greyder Operatörü

Ramazan Eken

Daha önce İzmir’de Özaltın İnşaatta çalışıyordum. Sonra Afrika’ya giderek Tanzanya Yapı Merkezinde çalıştım. İlk olarak Yapı merkezinde Leicayla çalıştım. Gerçekten Leica güzel bir sistem. Tesviye konusu çok güzel performansı var. Yarım saatte yapacağın işi 15 dakikada yapabiliyorsunuz. Panel görünümü çok güzel ve panelle çalışmak çok rahat oluyor. İlerlememiz gereken istikameti doğru gösteriyor. Çalışmalarımızda zaman çok önemli ve Leica sistemi sayesinde çok seri ilerleyebiliyoruz. Haritacıların sabit GPS’i kurduktan sonra tekrar gelmelerine gerek kalmıyor. Ben kendi başıma yapabiliyorum. Haritacılar sadece sonrasında kontrol etmek için geliyorlar. Leica sisteminden çok memnunum.  Sistem A.Ş. işinde gayet başarılı.

Osman Yılmaz

Nalbantoğlu İnşaat / Üstyapı Formeni

Nalbantoğlu İnşaat’ta üst yapı formeni olarak çalışıyorum. Bu sektörde 17 yıldır faaliyet yürütüyorum. Önceden kazık ofset sistemi ile çalışıyorduk. Son 5 yıldır iki projede Leica sistemi ile çalışıyoruz. Leica sisteme geçtikten sonra, iş verimliliği ve zamandan kazanç sağlıyoruz. Ofset sistemindeyken zaman kaybımız vardı. Fakat şuan böyle bir zaman kaybı olmadan hızlı çalışıyoruz. Eski sistemde hata oranımız daha yüksekti. Leica sistemde haritacılarla kontrol ederek gittiğimizde sistemimiz daha düzgün ve daha verimli çalışıyoruz. Bundan sonraki projelerde de Leica Makine Kontrol Sistemiyle çalışmak isterim.

KLV İnşaat / Greyder Operatörü

Mustafa Akyapı

10 yıldır bu alanda çalışıyorum. 2 yıldan bugüne kadar da Leica sistemi ile çalışıyorum. Leica sistemin kontrolü gayet güzel ve kullanışlı. Operatör için rahatlık ve konfor açısından çok iyi. Türkçe olan panel çok güzel ve kolay bir kullanımı var. Haritacılara ve operatörlere çalışma kolaylığı sağlıyor. Bu sistemde günlük 200 metre direnajı bir saatte çıkartabiliyoruz. Sistem AŞ’nin desteğinden de gayet memnunuz. İstediğimiz zaman ulaşabiliyoruz. Yani uzaktan bağlantıyı da rahat yapıyorlar. İstediğimiz saatte bir sıkıntı olduğu zaman destek ekibine ulaşabiliyoruz. Leica kontrol sisteminden memnunuz, bir daha ki projelerde kullanmayı isterim.

Mehmet Zeren

Nalbantoğlu İnşaat / Üstyapı Formeni

20 yıldır bu alanda çalışıyorum. Leica Makine Kontrol Sistemlerini Kuzey Marmara Otoyol projesinde de kullandık. Gayet memnunuz ve bu projede de kullanmaya devam ediyoruz. Çok rahat ve avantaj sağlıyor. Eskiden ofset kazığı sistemi ile çalışıyorduk ve çok zaman kaybediyor. Yaklaşık 1 gün boyunca arkadaşlarımız kazık çakmakla uğraşıyordu. Biz o sıra da mecburen beklemek zorundaydık. Leica sistemi devreye girdiğinden bu yana hızlı bir şekilde işimize başlayıp devam edebiliyoruz. Bu sistemi iki finişerimizde kullanıyoruz. İki makine sağlı sollu giderken, iki makinede ortadan geliyor. Çok fazla çalışma avantajı sağlıyor. Leica makine kontrol sistemini yıllardır kullanıyoruz ve gayet memnunuz. Diğer firmalara da tavsiye ederim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top