1915 Çanakkale Köprüsü, ‘yılın en başarılı projesi’ seçildi

Uluslararası Yollar Federasyonu (IRF), 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’ni, dört yıllık rekor tamamlanma süresinde uygulanan yenilikçi yöntemler ve mühendislik çözümlerinden dolayı, yapım metodolojisi alanında ‘yılın en başarılı projesi’ seçti.

Amerika Birleşik Devletleri’nin başkenti Washington’da düzenlenen “Yarına Ulaşan Yollar Konferansı” kapsamında verilen “IRF Küresel Yollar Başarı Ödülleri” sahiplerini buldu. Ödül töreninde yapım metodolojisi kategorisinde birincilik ödülü, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’ne verildi. Ödülü; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bakan Müşaviri Fethi Turgut, Karayolları Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Sağlam, KGM Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü Sezgin Küçükbekir ve yüklenici ortak girişim adına ÇOK İcra Kurulu Üyesi Reşit Yıldız aldı.

Projede Türkiye’den Limak ve Yapı Merkezi yer aldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından yap- işlet-devret modeliyle ihale edilen ve inşaat çalışmaları Türkiye’den Limak ile Yapı Merkezi, Güney Kore’den DL E&C ve SK Ecoplant şirketlerinin kurduğu ortak girişim tarafından yürütülen 1915 Çanakkale Köprüsü, 2023 metrelik orta açıklığıyla ‘dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü’ ve 334 metre tepe noktasıyla ‘dünyanın en yüksek kuleli asma köprüsü’ olma unvanını taşıyor. 1915 Çanakkale Köprüsü, şu ana dek 12 finans, 1 çevre, 4 istihdam ve 2 mühendislik ödülü kazandı.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top