Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı

27 Mayıs 2013 Pazartesi - 11:25
Kategori: Röportaj

PAYLAŞ

Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı
Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı
Intertraffic Fuarı'nın Türkiye ayağının yapılmasında önemli rolü olan Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, günden güne büyüyen ve tüm dünyanın ilgisini çekmeye başlayan ulaşım sektörü için fuarların 'şart' olduğunu düşünüyor. Intertraffic İstanbul, 29 - 31 Mayıs 2013 tarihleri arasında İstanbul Expo Center’da 7. kez düzenleniyor. Zengin katılım profiliyle ziyaretçilerini ağırlayacak olan Intertraffic İstanbul, Türkiye'nin 2023 hedefleri doğrultusunda büyüyen ve artan sektör oyuncularının buluşma noktası olarak nitelendiriliyor. Bu önemli fuara danışmanlık yapan Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi ve Ulaştırma Uygulama Araştırma Merkezi (UYGAR) Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı ile hem fuar hem de sektör hakkında konuştuk. [b]Ciddi yatırımlar[/b] Kent içi ve kentler arası yolcu ve yük taşımacılığında kullanılan taşıtlar, toplu ulaşım sistemlerindeki gelişmeler, trafik yönetimi ve planlaması, ulaştırma yönetiminde yer alan tüm kurumlar ve bunlar arasındaki koordinasyon, yol güvenliği ve güvenliğin arttırılmasında kullanılan tüm ekipmanlar, akıllı ulaşım sistemleri... Türkiye'nin 2023 hedefleri doğrultusunda önem kazanan bu önemli alanlardaki son teknolojik gelişmeler Intertraffic İstanbul Fuarı'nda takip edilebilecek. Türkiye ulaşım ve trafik sektörünün gelişimine dikkat çekerek sözlerine başlayan Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, son 10 yıl içerisinde 17 bin km bölünmüş yol ile birlikte, birçok tünel projesinin hayata geçirildiğini ve bunların çok ciddi yatırımlar olduğunu ifade etti. Türkiye'nin 2023 hedeflerindeki ilk amacının 'ilk 10 ekonomi' içinde yer almak olduğunun altını çizen Ilıcalı, bunu başarmak için ulaştırma yatırımlarının başrolde yer alacağını ve mevcut ulaşım sistemlerinin geliştirilmeden ilk 10 hedefinin tutturulmasının imkansız olduğunu iddia etti. Konuya açıklık getiren Ilıcalı; "Demek istediğim; İstanbul'da 500-600 km'lik metro olmadan, hızlı tren projeleri gerçekleşmeden, Marmaray Projesi olmadan, yol standartları artmadan bu hedeflerin gerçekleşmesi mümkün değil. Zaten 2023 hedefleri içerisinde yer alan büyük projelere baktığımız zaman, bir çoğunun ulaşım projesi olduğunu görürüz. T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın bir toplantıda akıllı ulaşım ile ilgili konuşması vardı; "biz yolları yaptık şimdi ise bu yolları akıllandıracağız." Bu akıllandırma çalışmalarında kontrol merkezleri, bilgi sistemleri vb. birçok altyapıyı yapmamız gerekiyor. Ancak, bu yatırımları yaparken çok ileri teknolojiler kullanmamız gerekiyor." şeklinde konuştu. [b]Fuar şart...[/b] Bu teknolojileri sergilendiği en güzel yerin ise 'fuarlar' olduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, Intertraffic Fuarı'nın İstanbul'da yapılmasını öneren kişinin kendisi olduğunu hatırlattı ve bu işi ciddiyetle yapan yerli firmaların, hem de dünya çapında tanınmış büyük firmaların Türkiye'de faaliyet gösterdiğini ve bu nedenle İntertraffic Fuarı'nın ilgi çekici pazarımız için 'şart' olduğunu belirtti. Fuar organizasyonu için danışmanlık yapıp, fikir alışverişinde bulunan Ilıcalı, Intertraffic 2013 kapsamında akıllı ulaşım ve güvenlik sistemleri üzerine, fuar süresince paneller düzenlemeyi plandıklarını da ifade etti. Bu paneller ile fuarın çekiciliğini artıracaklarını kaydeden Ilıcalı; "Panellerde, Karayolları Genel Müdürlüğü'nden, büyükşehir belediyelerinden ve üniversitelerden destek alarak, bazı konuların tartışılması, soruların cevaplanması ve gelen ziyaretçilerin aydınlanmasını istiyoruz. Bu da, fuarın çekici kılmaya çalıştığımız noktalardan biri. Hollanda Intertraffic Fuarı kadar olmasa da, bu fuara da ilgi gösterilmesini bekliyoruz. Tabii, Türkiye pazarının büyüklüğü yabancı firmaların da ilgisini çekiyor ve Türkiye'de son zamanlarda sağlanan siyasi istikrarla ekonomikteki olumlu gelişmeler her geçen gün yatırımların artma eğilimi ilgiyi artırıyor. Neticede bahsedilen projeler, bugün temel atılırken yarın yarım bırakılmıyor. Hepsi taahhüt edilen zamanda bitiriliyor ve bu da yabancı firmalara büyük güven veriyor. Bu açıdan sektörün ilgisini çektiği yabancı firmaların bu fuara ilgi göstereceğini umuyorum." şeklinde konuştu. [b] İstanbul'da bile eksikler var[/b] Türkiye, son 10 yılda birçok ulaştırma projesini hayata geçirdi ve binlerce km'lik bölünmüş yol,tünel ve demiryolu projelerine imza attı. Bütün bu yatırımlara rağmen mevcut yollarda ileri teknolojilerin tamamen kullanıldığını söylemenin gerçekçi olmayacağını savunan Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, akıllı ulaşım ve güvenlik sistemleri alanında yapılacak çok işin olduğuna dikkat çekti. Sözlerine bir örnekle devam eden Ilıcalı; "Yol güvenlik konusunun en önemli ekipmanlarından olan otokorkuluk testlerinin, artık yurt içinde yetkili bir kurum tarafından yapılabilmesi adına çalışmalar başladı. Bildiğiniz gibi; bu tür testleri yurt dışında yapmak firmalar için zaman ve maliyet kaybına yol açıyor. Aynı zamanda, bu testi yaptıracak güce sahip firmalar için de tekel olma durumu oluşturuyor. Ayrıca, yol kenarı elemanları, sinyalizasyon sistemleri vb. başlıca konu üzerinde yapılması gereken çalışmalar var. Günümüzde bu teknolojileri en yakından takip eden şehir olan İstanbul'da bile pek çok eksik olduğunu söyleyebilirim. Açıkçası, Intertraffic Fuarı'nın Türkiye 2023 hedefleri doğrultusunda yapılan atılımların çok önemli bir yere sahip olduğunu düşünüyorum." dedi. [b]Fuar daha iyi duyurulmalı[/b] Türkiye'de ulaştırma projelerinin paralelinde güvenlik projelerinin de devam ettiğini kaydeden Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, çok uzun yıllardır biraraya gelmeyen güvenlik kurulunun toplanıp, Karayolu Güvenliği Eylem Planı çalışmalarına başladığını söyledi. Ayrıca, oluşturulacak elektronik sistemlerden belediyelerin de pay alacağına dair bir yasanın yürürlüğe girdiğini hatırlatan Ilıcalı, bu sistemlerin yaygınlaşmasıyla beraber sektörün iyiden iyiye canlanacağına dikkat çekti. Gerçekleştirilecek Intertraffic 2013 Fuarı'nın zengin olması adına ülkemizde fazlaca malzemenin olduğunun altını çizen Ilıcalı; "Bence, ülkemizde gerçekleşecek büyük projelerin sosyal medya ya da medya aracılığıyla duyurulması çok önemli. Özellikle yabancı firmalara ülkemizdeki potansiyelin anlatılıp, sahip oldukları teknolojiler ile bu fuara davet edilmeleri gerekiyor. Açıkçası, fuar organizasyonunun dolu dolu çalışması gerektiğini düşünüyorum. Türkiye'de geçtiğimiz haftalarda düzenlenen Eurasia Demiryolu Fuarı bu anlamda çok ilgi çekti. Çok iyi duyuruldu ve sonucunda beklenenden fazlaca ilgi gördü. Katılımcı olarak, yabancı firmaların sayısı da çok iyidi. Intertraffic 2013 için de başarılı duyurular yapılıp, Türkiye'den ve dünyadan firmaların koşa koşa gelmelerini sağlamak lazım. Bence, Intertraffic Fuarı'nın reklamı iyi yapılırsa mevcut hollerin yetmeceğini düşünüyorum." dedi. Intertraffic Fuarı'nın hedef kitlesi olarak neredeyse tüm insanları kapsadığını ifade eden Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, tüm ilgili firmalara çağrıda bulundu ve sözlerini şöyle noktaladı; "Tüm ilgili firmalar gelmeli ama önemli bir konu var; sadece katılmak yeterli değil. Katılan firmaların kesinlikle son teknolojileri sergilemesi gerekiyor. Bu donanımsal ürünlerde değil, yazılımsal ürünlerde de geçerli. Ayrıca, ülkemizde merkezi ve yerel idarede ulaşım ve trafik üzerine hizmet veren tüm ilgililerin bu fuara gelmelerinin sağlanmasının da çok önemli. Fuarın başarılı geçereki, ülkemizin gerçekleştirmekte olduğu önemli sayıda ulaşım ve trafik projelerine yeni bir ivme kazandırmasını diliyorum."

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER