Burkay İnşaat Genel Koordinatörü<br>Kazım Kurşun

02 Ocak 2013 Çarşamba - 14:09
Kategori: Röportaj

PAYLAŞ

Burkay İnşaat Genel Koordinatörü<br>Kazım Kurşun
Burkay İnşaat Genel Koordinatörü<br>Kazım Kurşun
[b]Kendi makineleriyle projelerini sürdüren Burkay İnşaat pek çok yol projesini üstlenmiş durumda. Burkay İnşaat Genel Koordinatörü Kazım Kurşun, bu yıl çok fazla asfalt üretimi gerçekleştiremediklerini ama 2013 yılında ciddi bir asfalt üretimi ve makine yenilemesi olacağını belirterek 2013 yılından ümitli olduklarını söylüyor [/b] 2001 yılında inşaat faaliyetlerine başlayan Burkay İnşaat, bina inşaat sektöründeki faaliyetlerinin yanı sıra karayolları yol projeleri, devlet demiryolu projeleri gibi ulaşım alanında da çalışmalarını sürdürüyor. Devlet demiryolları projesinde Polatlı-Afyon arası Hızlı Tren Projesi’ni yapan firma Karayolları projelerinde ise şu anda Afyon-Emirdağ ayrımında toprak tesviye sanat yapıları ve bitümlü sıcak karışım bölünmüş devlet yolu yapımını üstlenmiş durumda. Burkay İnşaat, asfalt plenti konusunda tercihini Parker plentten yana kullanıyor. Konuyla ilgili sorularımızı yanıtlayan Burkay İnşaat Genel Koordinatörü ve İnşaat Mühendisi Kazım Kurşun yıllardır asfalt sektöründe çalıştığını ve çalıştığı bu süreç içerisinde en çok tercih ettiği markanın Parker plent olduğunu ifade ediyor. “Parker plentin üretim kalitesi, kolay montaj ve demontajının olması, servis noktasında bize çok faydalı olmasından dolayı biz Parker plenti tercih ediyoruz” diyen Kurşun sözlerine şöyle devam ediyor “Yıllardır kullanmış olduğumuz eski model Parker plentlerin hala günümüz teknolojisine ayak uydurabilmesi şu anda birçok plent firmasından daha avantajlı geliyor. Bütün yönleriyle avantajlarını değerlendirdiğimiz zaman artıları daha fazla. O yüzden de Parker plenti tercih ediyoruz. Birçok plent markasını inceledik ve Parker plent konusunda kararımızı verdik.” Burkay İnşaat olarak sektöre girdikleri günden bu yana Parker plent ile çalıştıklarını da belirten Kurşun, bundan sonra yola Parker plent ile devam edeceklerini de ekliyor. [b]Afyon-Ankara yolu devam ediyor[/b] 2012 yılındaki projelere değinen Kurşun şu anda Afyon-Ankara yolunda bir adet Parker plent ile çalıştıklarını belirtiyor ve “Afyon-Ankara yolu 1994 yılında başlamış. O zaman eski bir Parker plentimiz vardı. Onun yerine 240 ton saatlik ikinci Parker plenti aldığımız zaman eskisini Türkmenistan’daki bir projemize gönderdik. Bu yeni Parker plent ile şu anda Afyon yolunda devam ediyoruz” diyor. 2012 yılının başında ihalesi alınmış olan İzmir otoban bağlantı yollarını yaparken de Parker plenti tercih ettiklerini söyleyen Kurşun “Siparişimizi verdik. İngiltere’den 2013 yılının başında gelecek. Denizli’de bir yol projemiz var. O proje biraz küçük bir proje olduğu için oraya bir plent düşünmüyoruz. Fakat onun yanında bir yol projesi daha alırsak oraya da bir Parker plent kurmayı hedefliyoruz” diyor. [b]Asfalt konusunda ciddi işler olacak[/b] İzmir projesi yaklaşık 25 milyon TL civarında bir proje. 2012 yılında çok fazla asfalt üretimi gerçekleştiremediklerini ifade eden Kurşun, İzmir projesi için şantiye kurulumunun bittiğini söylüyor ve “Fakat önümüzdeki sezon asfaltla ilgili ciddi işlerimiz olacak. İş programımıza göre de baya bir asfalt işi yapmamız gerekiyor. Bunun için de Parker plenti kuracağız” diyor. İzmir projesi için çalışan finişerler Vögele. Silindirler ise Amman. Plent noktasında da Parker plente bir alternatif düşünmediklerini belirten Kurşun bu sene yoğun bir imalatımız olacağına dikkat çekiyor ve “180 bin ton gibi bir asfalt imalatı yapmayı planlıyoruz. Zaten 240 ton saatlik plentle ve İzmir şartlarında çok rahat bunu yaparız diye düşünüyoruz. Bu zamana kadar İzmir yolu için fazla bir üretim yapmadık. Oradaki çevre firmalardan bu ihtiyacımızı giderdik. 2013 yılında ise ciddi bir üretim imalatı yapılacaktır” diyor. [b]“2013 yılından ümitliyiz”[/b] Burkay İnşaat’ın 2013 yılı programlarından bahseden Kurşun, Afyon’un Gazlıgöl mevkiisinde bir yol projesi olduğunu belirtiyor ve “Bu kendi projemizin devamıdır. Orada da 150 bin ton asfalt imalatı olacaktır” diyor. Bununla birlikte Bolu’da da bir asfalt şantiyesinin olacağını, orada ise120 bin tonluk asfalt üretim yapılacağının bilgisini veriyor. Bu projelerin ödeneği konusundaki sorumuzu Kurşun şöyle yanıtlıyor “Bu yıl dünyanın ve Avrupa’nın her tarafında olduğu gibi global krizin olduğunu kaynakların ve yatırımların bu yüzden daraltıldığını düşünüyoruz.” 2013 yılı için henüz bir öngörüleri olmadığını belirten Kurşun, krizin bu şekilde devam etmesi durumunda 2013 yılının da aynı şekilde devam edeceğini düşündüklerini söylüyor ve “Fakat hükümetin duble yol hedefleri doğrultusunda kara yollarına vermiş olduğu hassasiyeti göz önünde bulundurduğumuz zaman 2013 yılda bir sıkıntı yaşamıyacağımızı tahmin etmiyoruz. 2013 yılından ümitliyiz. Ülke olarak şu anda bir sıkıntı yaşamıyoruz. Global kriz devam etmezse çok daha iyi şeyler olacak” diyor. [b]Dışarıdan makine takviyesi yok[/b] Burkay İnşaat’ın özelliklerinden biri de tüm makine parkının kendilerine ait olması. Bu konuda Kurşun “Kendi işimizi kendi makinelerimizle yapıyoruz. Dışarıdan bir makine takviyesi ya da alt yüklenici pozisyonunda bir makine teminine gitmiyoruz” Burkay İnşaat’ın makine parkında en küçüğünden, en büyüğüne kadar bine yakın makine mevcutdur. Bu makinelerin bedel olarak tutarı ise yaklaşık 70-80 milyon dolar civarındadır. Makineler hakkında bilgi veren Kurşun “Yaklaşık 14 tane Vögele finişerimiz var. 3 tane Parker asfalt plentimiz vardır. Başka markalara ait de 2 adet asfalt plentimiz var. Bunlar büyük makineler. Bunlarla birlikte konkasörler, ekskavatörler ve loderler var. Ekskavatörde Cat kullanıyoruz. Son zamanlarda Komatsu’dan da aldığımız makineler mevcutdur. Loderde de, bekoloderde de genelde Cat kullanıyoruz. Kamyon olarak da Mercedes tercih ediyoruz” diyor. [b]Makine parkı yenilenecek [/b] 2013 yılında Burkay İnşaat olarak ciddi bir makine parkı yenilemesine gidileceği bilgisi veren Kurşun “Bunun için 2013 yılını bekliyoruz. Zaten her yıl makine parkımızı yeniliyoruz. Ama bu yıl daha büyük bir makine yenileme söz konusu olacak. Bu da ülkemiz için çok önemli olan YÜKSEK HIZLI TREN (YHT) Projesi’nden kaynaklı” diyor. Gelecek yıl ciddi bir iş programlarının olduğunu belirten Kurşun Polatlı-Afyon arası olan Hızlı Tren Projesi’nin 714 milyon TL’lik bir proje olduğunu söylüyor ve “Bu projede Burkay İnşaat ile birlikte 4 ortaklı konsorsiyum’la birlikte yapacağız” diyor. [b]Makinelerin bakımı[/b] Makine bakımları konusunda Kurşun, yeni makinelerde, belirli bir saate kadar firmalarla müşteri destek anlaşmaları yaptıklarını söylüyor. Makineler garanti kapsamından çıktığında ise Burkay İnşaat kendi ekip ve ekipmanları ile sorunu gideriyor. Bir arıza olması durumunda anında müdahale edebilmek adına kendilerinin tamir ettiklerini söyleyen Kurşun “Bir aksamanın olmaması gerekiyor. Bir saatlik bir gecikmeyi bekleyemeyeceğimiz zamanlar oluyor. Öyle şantiyelerimiz var” diyor. Şantiyenin büyüklüğüne göre ve şantiyede bulunan makinenin adetine göre elemanlar da değişiyor. Kurşun “En küçük şantiyede bile en az 3 tane tamir bakım ekibimiz bulunuyor. Mühendisler de yine şantiyenin durumuna göre değişiyor. Ufak şantiyelerin 3-4 tanesini 1 mühendise bağlıyoruz. Büyük ve makine parkı geniş bir şantiye olduğu zaman her şantiyede birer tane makine mühendisi bulunduruyoruz” diyor. Kurşun ayrıca şu bilgileri de ekliyor “Burkay İnşaat bünyesinde 5 tane makine mühendisi ve 30’a yakın inşaat mühendisi mevcuttur. Telekomünikasyon bünyesinde de 12 tane elektrik elektronik mühendisi bulunuyor. Bununla birlikte 4 maden mühendisi, 2 çevre mühendisi, 5 tane de jeoloji mühendisi firmaya bağlı olarak çalışıyor.” [b]Türkmenistan’daki yol projeleri[/b] 2013 yılındaki yatırımlar konusunda bilgi veren Kurşun, bu yatırımların 2013 yılının gidişatına göre değişeceğini belirtiyor ve “Bizim Doğu’da da epey yatırımlarımız oluyor. Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nın projelerine biraz daha ağırlık vermek istiyoruz. Yurt dışında birçok firmayla ortaklıklarımız var. Bunları Türkiye’ye faydalı bir şekilde kullanmak istiyoruz” diyor. Yurt dışındaki projelerle ilgiliyse Kurşun şu bilgilere yer veriyor “Türkmenistan’da 2 tane yol projemiz var. Bunlardan bir tanesi Türkmenistan- Türkmenbaşı arası. Bir tanesi Türkmenistan- Daşoğuz arası. Bunlar şu anda devam ediyor. Bu iki projeyle ilgili makine ve ekipmanlarımız mevcuttur. Bir tanesi 80 km, bir tanesi 65 km’dir. Şu anda iki projenin de yüzde 20’leri tamamlanmıştır. Hedefimiz daha erken tamamlamaktır. Ne kadar erken tamamlarsanız maliyetleriniz de o kadar düşüyor. Malumunuz inşaat sektöründe bir işin süresi uzadıkça maliyetler de artıyor. Bizim yurt içi ve yurt dışı bütün projelerimiz zamanından önce ve projeye uygun bir şekilde tamamlanmıştır.” Bu proje Türkmenistan’da Burkay İnşaat’ın kendi iştiraki olan Uslu Yapı tarafından yapılıyor. Uslu Yapı olarak bu işi yaptıklarını belirten Kurşun konuyu şöyle değerlendiriyor “Türkiye’den giden bir firmanın yurtdışında iş yapabilmesi yabancı ülkelerin uyguladıkları kanunlarla epey zorlaştı. O yüzden kendimiz oradaki bir firmayı kendi bünyemize kattık. Uslu Yapı olarak orada çalışıyoruz. Özellikle Türki Cumhuriyetler ve Afrika gibi bölgelerde bu sıkıntılar yaşanıyor. Ama işini düzgün yapan bu konuda gerekli hassasiyeti gösteren firmaları da benimsiyorlar. Benimsedikten sonra da herhangi bir sıkıntı yaşamıyorsunuz. Hatta bu konuda destek bile alabiliyorsunuz.” [b]KUTU[/b] Burkay İnşaat Türkiye’nin en yüksek ikinci, Ankara’nın en yüksek birinci binası sıfatında taşıyan Türk Telekom Genel Müdürlük binasını yapıyor. Kurşun bu binanın Ankara’nın en akıllı binası olduğunu ifade ediyor ve “Türkiye’de ilk kez kullanılan birçok teknoloji bu binanın inşasında kullanılacak. Cephe sistemi, yangın ihbar ikazları gibi konularda yurtdışında çok özellikli binalarda görülen tüm özellikler bu binada olacak” diyor. Binanın yapımında beton olarak C 45 beton kullanılıyor. Şu anda 20. katına gelinmiş durumda. Anteniyle birlikte toplam uzunluğu 192 metre olan bina 36 katlı olacak. Şu anki gidişata göre binanın 2013 yılında bitirilmesi planlanıyor.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER