Yol sektörü için önemli yatırım

19 Aralık 2016 Pazartesi - 14:15
Kategori: Röportaj

PAYLAŞ

Yol sektörü için önemli yatırım
Yol sektörü için önemli yatırım

Yol ekipmanları alanında uzun yıllardır Türkiye'de hizmet veren Marini Türkiye, geçtiğimiz günlerde Ankara'da yeni üretim merkezinin açılışını gerçekleştirdi. 50'si yabancı 250 ziyaretçinin katıldığı açılışta Marini Türkiye ortaklarından Yusuf Güngör ile bir araya geldik ve hem sektörü hem de yeni yatırımı kapsamlı bir şekilde ele aldık.

 

Yol ekipmanları sektörünün duayen isimlerinden biri olan Yusuf Güngör, 1996 yılından bu yana sektörde çalışmalarını sürdürüyor. Ortakları ile 2009 yılında kurdukları Tekfalt firmasını her geçen gün ileriye taşımaya çalıştıklarını belirten Güngör, “2009 yılının son aylarında Marini ile görüşmelerimize başlamıştık. Zaman içerisinde gerçekleştirdiğimiz çalışmalar ve ekibimize verdiğimiz değer, bizi bu günlere taşıdı. 2011 yılında Fayat Group şirketlerinden Marini ile bir ortaklık anlaşması imzaladık ve Marini Türkiye ismi ile 50'yi aşkın ülkeye yol ekipmanı ihracatı yapıyoruz. Açılışını yaptığımız yeni fabrikamız ile çalışmalarımızı daha da büyütmeyi hedefliyoruz” diyor. 

Öncelikle bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?

1967 yılında Samsun'da doğdum. Lise eğitimimi Samsun Anadolu Lisesi, lisans eğitimimi de Orta Doğu Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümünde tamamladım. 1991 yılından bu yana mühendislik alanında, 1996 yılından bu yana da asfalt makineleri sektöründe çalışıyorum. Ancak bütün bu süreçte benimle birlikte emek veren çok uzun süredir birlikte çalıştığımız bir ekibimiz var. Bu sektörde insan yetiştirmek oldukça zordur ve ciddi bir emek gerektirir. Karşınızdakine değer vermeniz, eğitmeniz ve birçok konuda destek olmanız gerekir. Sanırım bizim de en iyi başardığımız şey bu, insana değer verip güven inşa etmek.

İlk firmanızı ne zaman kurdunuz ve Fayat Grup ile ortaklık süreci nasıl gelişti?

Profesyonel anlamda ilk şirketimizi 2009 yılında kurduk. Ancak sektörde ilk işe 1996 senesinde başladım. 1998 yılında var olan ortaklık sona erince, yol makineleri sektöründe yeni kurulan bir servis firmasının kurucu ortakları arasında yer aldım. 11 yıl süren bu ortaklık sürecinin sonunda, 13 yıllık sektör tecrübesi ile Tekfalt firmasını kurmaya karar verdim. Tekfalt aslında bir servis şirketi olarak kurulmuştu, ancak ilk yılın sonunda imalat yapmaya başladık. Birinci yılımızda sonunda Bülbüloğlu Vinç Sanayi A.Ş.’nin sevgili patronu Önder Bülbüloğlu, Marini firmasının Türkiye'de partner arayışında olduğunu söyledi ve bizim Marini yetkilileri ile görüşmemize yardımcı oldu, bu vesile ile kendisine tekrar çok teşekkür ederiz. O dönem Marini CEO'su ile bir görüşme gerçekleştirdik. Takip eden 4 ay içerisinde Azerbaycan'da problem yaşadıkları bir projede bizden yardım talep ettiler, sanırım bu bir testti ve biz bu testi çok başarılı bir şekilde geçtik. Marini plentini ilk defa kuran bir ekibin bu derece hızlı ve sorunsuz çalışması, ciddi bir etki yaratmıştı.

Sonrasında Fayat Grup ile görüşmelerinizde nasıl bir yol kat ettiniz?

 

Evet, 20 Nisan 2010 tarihinde Bauma Fuarı'nda Marini yetkilileri ile bir araya gelerek partnerlik ile ilgili bir görüşme gerçekleştirdik ve ortaklık çalışmalarına başlamak için ilk imzaları attık. Biz bu görüşmede temsilcilik ile ilgili bir teklifte bulunacaklarını beklerken, onlar bize direkt ortaklık teklifinde bulundu. Yaptıkları fizibilite çalışmalarını paylaştılar ve Türkiye'de yapmayı planladıkları lojistik üstü ve üretim merkezi hakkında bilgi verdiler. Söz konusu raporda, Türkiye'den 14 ülkeye asfalt ekipmanlarının üretimi söz konusuydu. Bu denli geniş bir pazara hitap edebilecek olmak elbette bizim de hoşumuza gitti ve bir yıl sonra Ankara Komatek Fuarı'nda tekrar bir araya geldik ve ortaklık sözleşmesi imzalanmış oldu. Serkan Türköz ile birlikte iki kişi olarak çıktığımız bu yola ilk yılımız içinde Can Geçit, Cem Geçit ve Baki Şepitci’nin katılması ile beraber 5 ortak haline geldik. Tekfalt'ı kurduktan sonra beş ortak olarak yola devam etsek de eski çalıştığımız ekip arkadaşlarımız da yavaş yavaş bize katıldı. Hatta ilk aşamada küçük bir şirket olmamıza rağmen bizi bırakmak istemeyen ekip arkadaşlarımız geldi. Bu, ekibimizin ne kadar birbirine bağlı olduğunun çok büyük bir ispatıydı. Genelde çok küçük bir şirkete, kriz ortamında insanlar pek güvenmez ancak bizde öyle olmadı. Eski mühendis kadromuzun tamamı ve teknik ekibin ciddi bir bölümü aramıza katıldı. Bu bizim için büyük bir gurur kaynağıdır. 2011 yılında imzalanan ortaklık anlaşmasından sonra ise Tekfalt isminin değişmesi de gündeme geldi. Bunun üzerine 2012 yılında Tekfalt Makina A.Ş. olan firma ismini Marini Makina A.Ş. (Marini Türkiye) olarak değiştirdik.

Röportajın devamı Yol Teknolojileri dergisinin Kasım Aralık sayısında

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER