1 milyon 400 bin ton asfalt dökülecek

09 Mart 2015 Pazartesi - 09:45
Kategori: Haber

PAYLAŞ

1 milyon 400 bin ton asfalt dökülecek
1 milyon 400 bin ton asfalt dökülecek

Üçüncü Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Kuzey Marmara Otoyolu’nda da çalışmalar, sert kış şartları nedeniyle aksamalara uğrasa da projenin 29 Ekim 2015 tarihine yetişmesi hedefleniyor. Anadolu Yakası’nda üstyapı işlerinin alt yükleniciliğini üstlenen Ayhanlar Yol Asfaltlama A.Ş, serme sıkıştırma işlerinde taşeronluğu üstlenen Artera İnşaat ile birlikte çalışmalarını

Ayhanlar Yol Asfaltlama Kuzey Marmara Otoyolu Üstyapı İşleri Proje Müdürü Tayfun Rodoplu

sürdürüyor. Ayhanlar’ın üstlendiği kısım olan A1: Poyrazköy-Reşadiye arası 25 km, A2 : Reşadiye –Paşaköy 7,7 km ve Çamlık Reşadiye Bağlantı yolu 13 km olmak üzere toplamda 45,5 km, 2*4 şerit Otoyol standardındaki bu kesimde, platform genişliği 45 m olup, tabaka kalınlıkları: 4 cm SMA (Stone mastic asphalt), 8 cm binder, 16 cm bitümlü temel olmak üzere toplam 28 cm BSK (Bitümkü sıcak karışım) ve 20 cm Plentmix Alttemel, 20 cm Plentmix Temel olmak üzere 40 cm Soğuk Karışım ile 68 cm kalınlığında üstyapı yapılıyor. Ayhanlar’ın bunun dışında, Çamlık 4980m, Reşadiye 4208 m, Çekmeköy 11091m, Hüseyinli 4800 m, Riva 4870 m, Alemdağ 6445m, Paşaköy 3720 m, Sancaktepe 3387 m, olmak üzere toplam 43501 m uzunluğunda kavşak ve bağlantı yolları yapım işleri bulunuyor. 13.5 m platform genişliğindeki 2*2 şeritli kavşak kollarında 4cm SMA, 6 cm binder, 11 cm bitümlü temel, toplam 21 cm sıcak, 35 cm soğuk karışım olup toplam 56 cm kalınlığında üstyapı yapılacak. Sözleşme tarihlerinin Eylül 2014 tarihinde başladığını ve çok çabuk mobilize olup Ekim 2014 tarihinde işe başladıklarını dile getiren Kuzey Marmara Otoyolu Üstyapı İşleri Proje Müdürü Tayfun Rodoplu, hava şartları ve yoğun yağışlar nedeni ile aktif olarak ancak 49 gün çalışabildiklerini belirterek sözlerine şöyle devam etti: “Ayhanlar Yol Asfaltlama A.Ş olarak biz şantiye yapılanmamızı, 2 asfalt plentiyle 600 ton/saat ve 3 Mekanik Stabilizasyon Plenti’yle 1800 ton/saat kapasiteyle günlük 7 bin ton sıcak karışım,15 bin ton soğuk karışım imalatına ve 4 ayrı noktada serme sıkıştırma yapacak ekip ve ekipmana göre yaptık. Agrega ihtiyacımızı, ICA’nın sadece bu proje için işlettiği Ömerli taş ocağından karşılıyoruz. Diğer projelerimizde bütün ocaklar kendimize aittir ve yılın 12 ayında da çalışan Gebze taş ocaklarımız var. Bu bölgede 3 adet hazır beton tesisimiz ve Asfalt tesislerimiz var ve gerek piyasaya gerekse kendi taahhütlerimize sürekli beton ve asfalt üretiyoruz. Tarsus’da ve Afyon Emirdağ’daki taş ocakları da kendimizin. Bunlar Karayolları ve Belediyelere olan taahhüt işlerimiz için işlettiğimiz ocaklar.”

2 plent var

Ayhanlar Yol Asfaltlama’nın üstlendiği bölümde 1 milyon 300 bin ton BSK, 2milyon 100 bin ton da Soğuk karışım imalatı yapılacak. Ayrıca ilerleyen zamanlarda bir takım keşif artışları olabileceği bilgisini veren Rodoplu, ayrıca şu bilgileri verdi: “Sözleşmemiz kapsamında olmayan ama projenin ruhu gereği yapılmak zorunda olan bağlantı yolları olacaktır mutlaka. Biz buradaki 2 plentten 1 milyon ton asfalt üretmeyi planlıyoruz, 3. plenti de Riva kavşağına kurarsak oradan da 500 bin ton üretim planlıyoruz. Şu an ikinci plent kuruluyor ama işin sürati gereği bunlardan birini söküp Riva’ya götürürüz yoksa bunları burada bırakıp Riva’ya üçüncü bir plent mi kurarız, bunu işin ilerleyişine göre işverenimiz İCA ile birlikte belirleyeceğiz. Yani bizim yapmamız gereken iş miktarı günlük 10 binlere çıkarsa üçüncü plentimizi kurmamız zorunlu hale gelecektir.”
Kuzey Marmara Otoyolu dört şeritli bir otoyol. Platform genişliği 19 metre olmakla birlikte kavşak yaklaşımlarındaki genişletmelerle yol genişliği birçok bölgede 26 metre genişliğe çıkıyor. Dolayısıyla bu platform genişliğinde yüksek konforlu, ondülasyonu çok düşük bir kaplama elde edebilmek için de serim tekniklerinin kusursuz olması gerektiğini söyleyen Rodoplu, “Finişerlerde eksiz serim yaptığımız için o genişlikte finişerlere yüksek miktarda asfalt göndermek gerekiyor. Bir plentten 300-350 ton/saat asfalt gönderdiğiniz zaman o genişlikte ne kadar yavaş giderseniz gidin finişerler fazla beklemek zorunda kalıyor. Bu durum da serim kalitesini düşürüyor. Biz bu noktadan hareketle hem projenin bu bölgesindeki altyapısı hazır bölümleri biran evvel bitirmek, hem de kaliteyi yüksek tutmak amacıyla ikinci plenti de aynı noktaya kuruyoruz” dedi. Proje güzergahının coğrafi olarak zorlu bir yapısı olduğunu dile getiren Rodoplu, ciddi bir toprak hareketi gerçekleştirildiğini ve derin dolgular yapılacağını söyledi ve şunları ekledi: “Aşırı yağışlı geçen kış sezonu nedeniyle Altyapı grupları planladıkları çalışmaları yapamadılar. Çünkü yağış çok olunca toprak o kadar çok doyuyor ki suya, bünyesindeki suyu kolay kolay dışarı atmıyor. Altyapı çalışmaları ilerlemeyince de üstyapıya başlayamıyoruz.”

 

Projede Artera İnşaat ortaklığı

Bu güne kadar gerçekleştirdikleri çalışmalarda kaliteden ödün vermediklerini söyleyen Rodoplu, “Böylesine zorlu ve prestijli bir projede bizim hızımıza yetişebilecek ve aynı kalitede iş yapacak bir taşeron firmaya ihtiyacımız vardı. Altyapı teslimatları değişik bölgelerde yapıldığı için, ekipler sürekli yer değiştirerek çalışmak zorundalar. Yer değiştirme sırasında üretimi durdurmamak için bir ekibe 2 takım serme sıkıştırma ekipmanı gerekiyor.18 adet finişer 40-45 adet silindir grubuyla çalışmak gerekiyor. Bu noktada daha önce Karayolları Konya Bölgede iş yaptığımız Artera İnşaatı devreye soktuk. Serme sıkıştırma ekip

 

ve ekipmanının önemli bir bölümünü Artera İnşaat temin etti” dedi.

 

Makina seçimlerinde tercih Vögele

1992 yılından bu yana yol yapımında çalıştığını ve bu güne kadar bütün markalar ile çalışma imkanına sahip olduğunu dile getiren Rodoplu, kendi marka seçim kriterlerinin en başında; satış sonrası hizmetler kalitesinin ve yedek parça temin süresinin geldiğini, belirtti. Wirtgen Ankara ile uzun yıllardır birlikte çalıştıklarını ve finişer konusunda özellikle Vögele markasını tercih ettiklerini ifade eden Rodoplu, Vögele Asfalt Finişerleri’nin her şeyden önce çok iyi bir serim kalitesine sahip olduğunu ve bu kalitesini birçok projede hali hazırda ispatlamış olduğunu, Wirtgen Ankara Makine firmasının da Türkiye’de çok iyi ve güvenilir bir satış sonrası hizmetler organizasyonu ile hizmet etmekte olduğunu belirtti. Şu anda makina parklarında, Vögele Super 1900’lere ek olarak 2 adet de Vögele Super 2100-2’ nin bulunduğunu belirten Rodoplu, bu makineler ile 12’şer metre genişliğinde serim yapabiliyor olmalarının kendilerine ciddi avantajlar sağladığını kaydetti.

Hedef günde 7 bin ton serim

Artera İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Çetinkaya

Projede Ayhanlar Yol Asfaltlama firmasının alt yüklenicisi olarak çalışmalarını sürdüren Artera İnşaat, özellikle asfalt serme ve sıkıştırma işlerini üstleniyor. Firmanın 2013 yılında kurulmasına rağmen büyük projelere imza attığını ve yurtdışında da çalışmalarına devam etmekte olduğunu belirten Artera İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Çetinkaya, “Ayhanlar ile ilk olarak Ankara’da Emirdağ’da gerçekleştirilen bir yol projesinde çalıştık. Yaptığımız işten son derece memnun kaldılar ve şimdi de Kuzey Marmara Otoyolu’nda çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi. Projede 2014 yılında 40 bin ton civarında asfaltın serme sıkıştırmasının yapıldığını dile getiren Çetinkaya, ayrıca 100 bin ton civarında da soğuk karışım serimi yapıldığını hatırlattı. Hava şartlarının asfalt serimi için uygun olmaması nedeni ile şu anda çalışmaların son derece yavaş ilerlediğini dile getiren Çetinkaya, “Muhtemelen Nisan ayında havaların da düzelmesi ile birlikte yoğun bir tempoyla çalışmaya başlayacağız. Günde yaklaşık 7 bin ton sıcak karışım ve 15 bin ton soğuk karışım serip sıkıştıracak şekilde organize oluyoruz. Bizim bu tempoda çalışabilmemiz için altyapı çalışmalarını üstlenen firmaların da bize yer teslim etmesi gerekiyor” dedi.

Vögele ile 24 metre serim

Wirtgen Ankara Makina ile ilk olarak Ankara Emirdağ üst yapı projelerinde çalışmaya başladıklarını dile getiren Çetinkaya, 12m serim genişliğine sahip 1 adet Vögele Super 2100- 3 Asfalt Finişeri ile Hamm HD+ 110 VV Vibrasyonlu Tandem Silindirler ve Hamm GRW 280-10 Lastik Tekerlekli Silindirleri kullandıkları Emirdağ projesinde teslim etmiş oldukları yolun testleri sonucunda kabul edilebilir sıfır hata sonucunun çıktığını hatırlattı ve sözlerine şöyle devam etti; “Emirdağ projesinde elde ettiğimiz başarılı sonuçlar, bizim için çok önemli bir referans oluşturdu ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi için de; hem ekstra 1 adet daha Vögele Super 2100-3 Asfalt Finişeri ve hem de yeni Hamm marka silindirler satın aldık. Şu an itibarı ile makina parkımızda; 2 adet Vögele Super 2100-3 Asfalt Finişeri, 4 adet Hamm HD+ 110 VV Vibrasyonlu Tandem Silindir ve 2 adet Hamm GRW 280-10 Lastik Tekerlekli Silindirimiz bulunmakta. Sezonun başlamasıyla birlikte 3 adet daha Vögele 1900 finişer ilave edeceğiz.’’ Ayrıca Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nde yan yana iki adet Vögele Super 2100-3 ile 24 metre genişliğinde serim yapabildiklerini söyleyen Çetinkaya, projenin ilerleyişi açısından bu durumun kendileri için önemli bir avantaj teşkil ettiğini sözlerine ekledi. Wirtgen Ankara Makina’nın satış sonrası hizmetler konusunda son derece başarılı olduğunu dile getiren Çetinkaya, “Yaşadığımız herhangi bir sorunda, en kısa sürede müdahale ediyorlar. İşlerin aksamaması açısından bu durum bizim için son derece önemli” dedi. 

Projeye tam destek

Wirtgen Ankara Makina İstanbul Şube Müdürü Ahmet Öksüz

Ayhanlar Yol Asfaltlama firması ile uzun yıllardır yakın bir işbirliği çerçevesinde çalışmaya devam ettiklerini dile getiren Wirtgen Ankara Makina İstanbul Şube Müdürü Ahmet Öksüz, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nde şu an için kullanılması muhtemel olan 12m serim genişliğine sahip 2 adet Vögele Super 2100-2’ye, bu proje öncesinde de, firmanın Tarsus ve Manisa projelerinde hizmet vermiş olduklarını belirtti. Projenin Anadolu Yakası kesiminde serme-sıkıştırma işlerini yapmakta olan Artera İnşaat firmasının kurulduğu günden bu yana Vögele ve Hamm markalarını tercih etmesinin yanında, hem kullandıkları makinelerin kalitesinden ve hem de sundukları satış sonrası hizmetlerinden memnun olduklarını belirtmelerinin kendilerini son derece mutlu ettiğini belirten Öksüz, tamamı Almanya’daki fabrikalarında ve ileri Alman teknolojisi ile üretilmiş olan; eski modellerine kıyasla önemli bir yakıt tasarrufu sağlamasının yanında yeni eklenen çok sayıda ekstra özellikleri ile kullanım kolaylığı arttırılmış ve daha kaliteli bir serim yapma imkanı sunan yeni nesil Vögele Super 1900-3 ve Vögele Super 2100-3 asfalt finişerlerine ek olarak, son derece konforlu bir kullanım imkanına sahip, dizayn ödüllü Hamm GRW 280-10 Lastik Tekerlekli Silindirlerin ve oldukça geniş bir kabin hacmine ve kullanım konforuna sahip Hamm HD+ 110 VV Vibrasyonlu Tandem Silindirlerin, projenin hem Anadolu ve hem de Avrupa kesimlerinde hizmet vermekte olduğunu sözlerine ekledi. Wirtgen Group ürünlerinin böylesine önemli ve prestijli bir projede tercih edilmiş olmasının kendilerine yüklediği sorumluluğun farkında olduklarına vurgu yapan Öksüz, proje kapsamında çalışan makinelerin, kullanıcıların herhangi bir talebi olmaksızın servis ve yedek parça personeli tarafından periyodik olarak saha kontrollerinin yapılarak gerekli geri bildirimlerin de ilgili saha ekiplerine yapılmakta olduğunu dile getirdi.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER