Samanlı Tüneli’nde kablo kanalı imalatı

07 Ağustos 2014 Perşembe - 12:15
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Türkiye'nin en büyük tünel projelerinden olan Gebze – Bursa – İzmir Otoyolu Projesi güzergahındaki Samanlı Tüneli'nin kazı çalışmalarını tamamlandı.
Türkiye'nin en büyük tünel projelerinden olan Gebze – Bursa – İzmir Otoyolu Projesi güzergahındaki Samanlı Tüneli'nin kazı çalışmalarını tamamlandı.

Türkiye'nin en büyük tünel projelerinden olan Gebze – Bursa – İzmir Otoyolu Projesi güzergahındaki Samanlı Tüneli'nin kazı çalışmalarını tamamladı. Dağcan İnşaat tarafından gerçekleştirilen çalışmalarda şu anda betonlamanın yanı sıra kablo kanalı imalatı sürüyor. 

 Mustafa Kalfazade
Dağcan İnşaat, Samanlı Tünelleri Proje Müdürü Mustafa Kalfazade

Gebze – Bursa – İzmir arasında çalışmalarına devam edilen otoyol projesinin en önemli noktalarından biri, kuşkusuz Bursa – Orhangazi sınırları içerisinde kalan Samanlı Tüneli idi. 2012 yılında Dağcan İnşaat tarafından çalışmalarına başlanan tünelin kazı çalışmaları geçtiğimiz Nisan ayında tamamlandı. Kazı çalışmalarının ardından beton, kablo kanalları, istinad duvarı ve drenaj işlerine başlanan tünelde, bunların da tamamlanmasının ardından elektromekanik çalışmalarına başlanacak. Dağcan İnşaat, Samanlı Tünelleri Proje Müdürü Mustafa Kalfazade, mevcut devam eden işlerin tamamlanmasının ardından yıl sonunda projeyi teslim etmeyi planladıklarını söyledi.

Betonlama çalışmalarının yanı sıra, tünelde kablo kanalı imalatına da devam ettiklerini belirten Kalfazade, bu çalışmayı Amerika'dan getirdikleri Power Curber 5700 C, kayar kalıplı beton finişeri ile gerçekleştirdiklerini bildirdi. 2013 yılında tünel çalışmalarında sona yaklaşmalarıyla birlikte bu ürüne yönelik görüşmelere başladıklarını ifade eden Kalfazade, Dağcan İnşaat olarak bu ilk yatırım maliyetini üstelenerek alımı yaptıklarını söyledi. Power Curber'i ilk aldıklarında günlük 72 metre kanal imalatı yapmayı amaçladılarını belirten Kalfazade, gelinen noktada günlük 120 metre donatılı kanal imalatı yapabildiklerini kaydetti. Bu tercihin altındaki en önemli nedenin hızlı şekilde üretim yapabilmeleri olduğunu sözlerine ekleyen Kalfazade, "Diğer prefabrik imalatlar dışarıda yapıldıktan sonra getirilip burada tekrar montaj yapılıyor. Ayrıca bunları daha önceden sipariş edip dökümünü yaptırmanız gerekiyor. Üstelik zaman anlamında pek avantajlı bir yöntem değil. Power Curber'da ise beklemeye gerek kalmadan sürekli olarak imalat yapabiliyoruz" şeklinde konuştu.

Kayar kalıplı beton finişeri

power curber
Can, “Dünyada birçok projede kullanılan Power Curber 5700 C, 2013 yılında yapılan görüşmeler neticesinde Samanlı tüneli için özel kalıbı ile üretilerek teslimatı yapıldı."

Essa Grup Yetkilisi İnanç Can da konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede Samanlı tünel projesinde zamana karşı yarış ve kalitenin ön planda olması nedeniyle yerinde kayar kalıplı beton finişeri ile kablo kanalı üretimi yapılmaya başlandığını aktardı.

Power Curber 5700 C kayar kalıplı beton finişeri ile donatılı olarak yerinde kablo kanalı imalatı uygulamasının Dağcan İnşaat tarafından hayata geçirildiğini aktaran Can, “Dünyada birçok projede kullanılan Power Curber 5700 C, 2013 yılında yapılan görüşmeler neticesinde Samanlı tüneli için özel kalıbı ile üretilerek teslimatı yapıldı. Tüplerin tamamen açılmasının ardından Nisan ayında düzenli olarak kablo kanalı imalatına başlanmış oldu. Power Curber 5700 beton finişeri sayesinde hızlı üretim, beton dayanımı yüksek ve görsel görünümü estetik kablo kanalı üretimi sağlanmaktadır. Yapılan üretimin maliyeti de diğer üretim metodlarına göre daha düşüktür.

Temel betona projeye uygun olarak döşenen donatılar ve ofset yürüyüşü için uygun yerlere döşenen ofset hattını baz alan makine istenilen beton kalitesi ve karışım oranına göre transmikser ile beslenerek üretimi sürekli gerçekleştiriyor” dedi.

Ayrıntılar Yol Teknolojileri dergisinde...

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER