Köprülerde Gussasfalt uygulaması

02 Ocak 2019 Çarşamba - 09:15
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Köprülerde Gussasfalt uygulaması
Köprülerde Gussasfalt uygulaması

YER ALDIĞI ALT YAPI VE ZEMİN GRUBU PROJELERİ İLE ÖNE PLANA ÇIKAN SHN İNŞAAT, AVRUPA VE DİĞER ÜLKELERDE UZUN YILLARDIR KULLANILAN GUSSASFALT UYGULAMASINI DA GERÇEKLEŞTİRİYOR. ÖZEL BİR MAKİNE PARKINA SAHİP OLMAYI GEREKTİREN ASFALT UYGULAMASI, ÖZELLİKLE KÖPRÜ PROJELERİNDE KULLANILIYOR

SNH İnşaat başta Türkiye’de olmak üzere çevre ülkelerde de altyapı ve üstyapı inşaat projelerini üstlenmek amacıyla 1996 yılında kuruldu. SNH İnşaat'ın en büyük avantajının, kendilerini geliştirmiş oldukları proje yönetimi sayesinde proje odaklı çalışabilmesi olduğunun altını çizen SNH İnşaat Genel Müdürü Sönmez Çakır, "Üst yönetim, proje koordinatörü ve saha çalışanlarımızın iş akışlarını sistem içinde görüp gerektiğinde koordinasyon sağlayarak makine, malzeme ve insan kaynağı ihtiyacı anında sağlanarak projelerin sağlıklı yürütülmesini sağlamaktayız" diyor. Firma, altyapı projeleri kapsamında yol, otoyol, baraj, HES ve bunların türevleri olan projeleri hayata geçiriyor. Altyapı projelerinin yanı sıra her türlü zemin projesinde yer alan firma, jet grout, fore kazık, mini kazık, derin temel kazıları, istinat duvar yapıları, zemin iyileştirme işleri, zemin etüt projelerini hayata geçiriyor. SHN İşaat’ı öne çıkaran bir diğer uygulama ise Gussasfalt. Avrupa’da 1950’den beri, Japonya’da ise 1970’den beri kullanılan bir asfalt olduğunu belirten Çakır, “Günümüzde Almanya’da köprülerin hemen hemen tamamında Gussasfalt kullanılmaktadır” dedi.

KÖPRÜ PROJELERİNDE KULLANILIYOR

 

220 -250 derece sıcaklıkta, özel asfalt plentlerinde hazırlanan, özel ataşmanlı cooker kamyonlar ile taşınan ve gussasfalt finişeri ile serilen boşluksuz bir karışım olan gussasfalt, betonarme ve özellikle çelik köprülerde uygulanıyor. Boşluksuz olduğu için su geçirimsizliği, yalıtım özelliği bulunan gussasfalt, sıkıştırma gerektirmiyor. Elastik bir yapıya sahip olmasından dolayı genleşme ve büzülmeleri çatlama yapmadan tolere edebiliyor. Gussasfalt asfaltı Türkiye’de uygulayan firmalardan biri olan SHN İnşaat, birçok projede bu yöntemle çalışma gerçekleştirdi. SHN İnşaat Genel Müdürü Sönmez Çakır, uygulanan yöntem hakkında bilgi verdi. Gussasfalt karışımında; B50/70 penetrasyon sınıfında modifiye bitüm bulunduğunu ifade eden Çakır, “Bunun yanı sıra ayrıca TLA (Trinidat Lake Asfalt), mineral agrega (ince ve kaba) ve kalsit kullanılmaktadır. Ayrıca yüzey pürüzlülüğünü artırmak için serim esnasında son kat üzerine chipping (bitüm emdirilmiş agraga ile) uygulanmaktadır” dedi. Gussasfaltın karışım sıcaklığının 220 ile 250 derece arasında olduğuna dikkat çeken Çakır, “Modifiye ve trinidat göl bitümü kullanılarak yapılır. Özel finişer ile serilir, özel ataşmanlı kamyonlar (cooker) ile taşınır. Özel ısıtıcılı kamyonlar ile taşındığından hemen hemen her iklime uygun üretilebilir. Tabaka kalınlıkları 2,5-3,5 cm aralığında serilebilir” dedi. Gussasfalt’ın uygulanmasında sekiz aşama olduğuna dikkat çeken Çakır, “Bu aşamalar, trafik tedbirlerinin alınması, eski asfaltın sökülmesi, eski üç kat izolasyon tabakasının sökümü, SA 2 ½ normunda yüzey pürüzlülüğü (kumlama) yapılması, kaynak tamiratlarının yapılması, üç kat su yalıtım sisteminin yapılması (primer, metilmetakrilat, tack-coat), Gussasfalt yapılması ve chipping uygulaması, çizgi çizilmesi ve köprünün trafiğe açılması” dedi.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER