Kuzey Marmara Otoyolu’nda Wirtgen imzası

13 Aralık 2017 Çarşamba - 09:15
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Kuzey Marmara Otoyolu’nda Wirtgen imzası
Kuzey Marmara Otoyolu’nda Wirtgen imzası

Türkiye’nin önde gelen projelerinde yer alarak adını duyuran Kalyon İnşaat, Kuzey Marmara Otoyolu’nda çalışmalarını sürdürüyor. Özellikle 3. Havalimanı yolcu ve kargo trafiğinin sağlanacağı kesimde devam eden yol inşaatını kısa sürede tamamlamayı hedefleyen firma, herhangi bir sorun yaşamamak için yol grubu makine seçiminde Wirtgen ile çalışmayı tercih ediyor

Kalyon İnşaat Makine İkmal Müdürü Ekrem Karacan

Gaziantep’te 1974 yılında kurulan Kalyon İnşaat, Türkiye’nin en önemli projelerinde başarılı çalışmalara imza atmayı sürdürüyor. Türkiye’nin yanı sıra Katar, Rusya, Libya, BAE, Suudi Arabistan ve Irak gibi ülkelerde de faaliyetlerini sürdüren firma, kurulduğu günden bu yana üniversite, hastane, konut, okul, karayolu, köprü, tünel, arıtma tesisi, isale hatları, atık su tünelleri, endüstriyel tesis gibi sayısız projede yer aldı. Şu anda İstanbul’da devam eden Kuzey Marmara Otoyolu Projesi ve 3. Havalimanı Projesi’nde yer alan Kalyon İnşaat, aynı zamanda TANAP, Çanakkale Off-shore projelerinde de çalışmalarını sürdürüyor. Kalyon İnşaat, son dönemde yoğun olarak 3. Havalimanı ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’ndeki çalışmalara yoğunlaşmış durumda. Kuzey Marmara Otoyolu’nun 1. ve 2. kesiminde yol inşaatını gerçekleştirdiklerini belirten Kalyon İnşaat Makine İkmal Müdürü Ekrem Karacan, “Aslında projenin 2. kesimi, 3. Havalimanı’na yolcu ve kargo trafiğinin sağlanacağı kesim olacak. Bu nedenle projeyi daha da önemli hale getiriyor. Çünkü 3. Havalimanı bildiğiniz gibi 29 Ekim 2018 tarihinde çalışmaya başlayacak. Dolayısıyla çalışmalarımızı bu tarihten önce tamamlamış olmamız gerekiyor” dedi. Kalyon İnşaat, proje kapsamında kavşak bağlantı yolları ile birlikte otoyolun 84 km’sini üstlenmiş durumda. Şu anda çalışmalar hızla devam ederken, ekipler de kış hazırlıklarını tamamlamış gözüküyor. Kış boyunca çalışmalara devam edeceklerini belirten Karacan, “Bu 84 km uzunluğundaki yolun üzerinde birkaç adet tünel de bulunuyor. Kış şartlarında tünlerin içerisinde çalışmalarımızı sorunsuz bir şekilde sürdüreceğiz. Ancak tünel dışında kalan kesimlerde, hava şartları el verdiği sürece durmayı düşünmüyoruz. 3. Havalimanı’nın açılmasına yakın Kuzey Marmara Otoyolu’nun 2. kesimininde çalışmalar tamamlanmış olacak. Ancak diğer noktalarında çalışmalarımızı 2019 yılına kadar devam edecek” dedi.

2 milyon tondan fazla sıcak asfalt serilecek

Kuzey Marmara Otoyolu’nun 1. ve 2. kesimini üstlenen Kalyon İnşaat, özellikle 2. kesimininde kazı ve dolgu çalışmalarını tamamlamış durumda. Kalyon İnşaat’a bağlı olan ekipler, proje sahasında soğuk asfalt serimlerine başlamış bulunuyor. Proje kapsamında kesim 1’de 2 milyon 600 bin ton soğuk asfalt, 1 milyon 600 bin ton da sıcak asfalt serileceğini belirten Karacan, kesim 2’de 1 milyon 600 bin ton civarında soğuk karışım, 900 bin ton civarında da sıcak asfalt serileceğini belirtti.

Makine seçimlerinde kriterler değişken

Kalyon İnşaat’a ait olarak sahada 400’ün üzerinde iş makinesinin bulunduğunu hatırlatan Ekrem Karacan, alt yüklenicilerin kullandığı makineler ile birlikte bu rakamın bin civarına yükseldiğini belirtti. Birçok farklı inşaat grubuna ait makinenin bulunduğunu ifade eden Karacan, “Makinelerin bir kısmı bize ait, bir kısmı kiralık, bir kısmı da alt yüklenici firmalara ait. Makine çeşitliliği açısından baktığımızda ise hafriyat, beton, asfalt ve tünel grubunun makineleri yer alıyor. Bu makinelerin içerisinde beton ve aslfat santralleri, kırma eleme makinelerimiz, konkasörlerimiz de bulunuyor” dedi. Makine seçimi yaparken kriterlerin projeden projeye değişkenlik gösterdiğini ifade eden Karacan, seçim sürecini şu şekilde özetledi: “Makine seçimleri sırasında kriterlerimiz çok değişken olabiliyor. En temelde hedefimiz projeye uygun olan makineyi uygun fiyata almak. Ancak makinenin kesinlikle çok ucuz olmasını beklemiyoruz. Hem yatırım maliyeti, hem işletim maiyeti, hem performansı hem de satış sonrası servis hizmetinin optimum düzeyde olması gerekiyor. Tabii makinelerin projeye uygun olması ve doğru tariflenmesi de çok önemli. Doğru olan makinenin belirlenmesi sürecinde de ihtiyaçların tam olarak bilinmesi gerekiyor. Sonrasında bu ihtiyaçlara göre yapılacak işlerin ne olacağını belirliyoruz ki bu işi yapacak olan makinelerin neye sahip olması gerektiğini, tonajını, kapasitesini belirleyebilelim. Bu tamamlandıktan sonra da tecrübelerimiz devreye giriyor. Bu ne demek; daha önceki projelerde kullandığımız makinelerden elde ettiğimiz bilgi ve birikimler ışığında seçimimizi yapıyoruz.”

Yol grubunda tercih Wirtgen

 

Projenin gelinen aşamasında serme ve sıkıştırma çalışmalarına başladıklarını hatırlatan Karacan, yol ekipmanları konusunda ise uzun yıllardır Wirtgen ile çalışmayı tercih ettiklerini ifade etti. Şu anda sahada 6 adet Vögele asfalt serme makinesi, 4 adet Hamm 3516 toprak silindiri ve 12 adet Hamm asfalt silindirinin çalıştığını belirten Karacan, “Serme ve sıkıştırma ürün gruplarında Vögele ve Hamm markasını tercih ediyoruz. Plent konusunda ise Benninghoven kullanıyoruz” dedi. 3. Havalimanı projesinde de aynı markalarla çalışmayı tercih ettiklerini ifade eden Karacan, “Geçtiğimiz yıl yol grubu makineleri ile ilgili bir yatırım yapmamıştık çünkü hafriyat kısımlarının tamamlanmasını bekledik. Bu sene alımlara başladık ve senede devam edeceğiz. Tercihimiz de yine Wirtgen olacak” dedi. Şu anda mekanik serimlerin sürdüğünü ve yakın dönemde sıcak asfalt serimlerine de başlayacaklarını kaydeden Karacan, “Var olan makine parkımız, özellikle 2018 yılında yoğunlaşacağımız üretim temposuna yetmeyecektir. Bu nedenle alımlarımız sürecek” dedi. Wirtgen’in temsil ettiği yol grubu markalarının, sektörde öncü olduğunu ve sadece işletim maliyeti olarak değil, satış sonrası servis desteği ile de sorunsuz bir çalışma performansı sunduğunu söyleyen Karacan, “Mesela asfalt serimi konusunda Vögele rakipsiz bir makine. Bu güne kadar yer aldığımız çok sayıda yol projesinde elde ettiğimiz tecrübeler sonucunda bunu rahatlıkla söyleyebiliyoruz. Yaşadığımız en ufak bir sorunda bile servis ekipleri hemen şantiyeye gelip gerekli müdahaleyi çok hızlı ve doğru bir şekilde yapıyor. Biz de işimiz aksamadan üretime devam edebiliyoruz. Bu bizim için çok önemli” dedi.

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER