“Yeni yılı yenilikler ile karşılıyoruz”

30 Kasım 2016 Çarşamba - 14:15
Kategori: Akıllı Ulaşım

PAYLAŞ

“Yeni yılı yenilikler ile karşılıyoruz”
“Yeni yılı yenilikler ile karşılıyoruz”

Malatya’da toplu taşım hizmeti yürüten MOTAŞ, elektrik ve elektronik sistemler ile araç takip, izleme, müşteri şikayetlerini kayıt altına almak, şikayetlere anında cevap verebilecek ve araçların koordinasyonunu da sağlayacak çok amaçlı Çağrı Merkezi kurduklarını açıkladı

Dijital pano çalışması

MOTAŞ Genel Müdürü Enver Sedat Tamgacı

Malatya'da şehir merkezinde yer alan durakların akan trafikten arındırılması ve altyapı çalışmalarının tamamlanması ile üstyapı da da iyileştirme faaliyetlerine yöneliniyor. Kalabalık duraklarda, her hatta ait aracın kalktığı noktalar belirlenerek bu noktalara dijital panolar yerleştiriliyor. Araçların kalkış bilgileri süre olarak panolara yansıyor ve aracın kalkış saati geldiği zaman sesli olarak anons yapılıyor. Bu panolar sayesinde yolcuların durak içerisinde araç arama derdi sona eriyor. Araçların kalkış sürelerinin takibi ile de yolcuların gidecekleri yeri önceden planlama imkanı sağlanıyor.

Kart başvurularında belge zorunluluğu kaldırıldı

Daha önce durak içerisinde yer alan Malatya Kart Danışma ve Başvuru Merkezini Kapalı Çarşı içerisindeki yeni yerine taşıyarak vatandaşlara daha rahat bir ortamda hizmet verilmesini sağladıklarını belirten MOTAŞ Genel Müdürü Enver Sedat Tamgacı, "Kart başvurularında öğrenci ve öğretmenlerden istenen belgeleri kaldırdık. Kart başvurularında öğrenci ve öğretmenlerden istenen öğrenci ve görev yeri belgeleri hem kurumlar için ciddi bir kırtasiye maliyeti oluşturuyor hem de kurumumuz için bu belgelerin kontrolü ve saklanması ciddi bir mesai gerektiriyordu. İnönü Üniversite ve Milli Eğitim Bakanlığı ile yaptığımız protokol ile bu kontrollerin web ortamında yapılmasını sağladık. Böylelikle hem uzun süren prosedürlerin önüne geçilmiş oldu hem de ciddi bir kırtasiye maliyetinden tasarruf sağlanmış oldu" diye konuştu.

İnternetten bakiye yükleme

 

Günümüzde en değerli şeyin zaman olduğununun altını çizen Tamgacı, "Vatandaşlar kart bakiye yükleme bayilerini mahalle aralarında aramakta ve bulmakta zorluk yaşıyorlardı. Bayilik verilemeyen bölgelerde yetersiz bakiyelerden dolayı vatandaş ile sürücüler arasında sık sık tartışmalar yaşanıyordu. Bu tür sorunların önüne geçmek amacıyla elektronik ücret toplama sisteminde geliştirme yaparak vatandaşlarımızın WEB üzerinden veya mobil uygulamadan kartlarına bakiye yükleme imkanı sağladık. Vatandaş, işlemini gerçekleştirdikten 5 dakika sonra kartını ilk okuttuğu validatörde hem geçiş ücreti kesilmekte hem de cihazlara gönderilen bakiye yükleme komutlarını işleterek kartlara bakiye yükletebiliyor. Vatandaşlarımız tarafından çok tercih edilen bu uygulamayı şu ana kadar bin 500 farklı kişi yaklaşık 5 bin işlem yaparak kullandı" dedi. MOTAŞ, vatandaşların internet üzerinden bakiye yüklemelerini sağlarken, sahayı da otomatik bakiye yükleme makineleriyle (KİOSK) destekleyerek yükleme noktalarını artırmaya çalışıyor. Alımı yapılan 4 adet KİOSK’un ilkini üniversite içerisinde yer alan trambüs istasyonuna yerleştiren MOTAŞ, sürekli hizmet verecek noktaların sayısını artırmayı planlıyor.

Araç içi mobil DVR ve YBS sistemi

Mart ayından itibaren fizibilite çalışmalarına başlanan araç içi mobil DVR ve YBS sistemini Eylül ayından itibaren araçlara monte ederek devreye aldıklarını sözlerine ekleyen Tamgacı, "Araç içi mobil DVR sisteminde güvenlik kameralarıyla birlikte yolcu bilgilendirme sistemi, araç içi telsiz sistemi, mobil Wİ-Fİ hizmeti ve araç içi multimedia eğlence sistemleri de yer alıyor. Hazırlanan kompleks sistemde araca binen yolcularımızın seyahat süresince her türlü ihtiyaçlarını karşılayacak yenilikler bulunuyor. Aynı zamanda sistem üzerinden verdiğimiz multimedia hizmeti ile ücretsiz video ve haberlere erişim sağlanabiliyor. Vatandaşlar, kurumumuz tarafından yapılan her türlü duyuru ve bilgilendirmeye bu platform üzerinden ulaşılabiliyor. Hazırlanan anketlere katılım sağlayarak kurumumuz hakkında değerlendirmelerde bulunabiliyorlar" ifadelerini kullandı. Telsiz altyapısı ile de araçlar ve kontrol merkezi arasında kesintisiz iletişim hattı kurulmuş olacak. Ayrıca araç içerisine uzaktan bağlantı yöntemi ile kameralardan araç içerisindeki her türlü gelişme anlık olarak izlenebilecek. Sistemin getirdiği yenilik ve kolaylıklardan bir tanesi ise, CANBUS sisteminden araç ile ilgili her türlü verinin kontrol merkezine aktarılabilmesi. Böylelikle tüm arızalar online olarak takip edilebiliyor olacak. Araç içerisinde yer alan monitörler aracılığıyla hem durak isimlerinin görsel olarak ekrana yansıtılması sağlanacak hem de sesli olarak anons edilecek.

Çağrı merkezi

 

İletişim ve teknoloji çağında kurumların ulaşılabilirliğinin temel prensip olması gerektiğine inandıklarını söyleyen Tamgacı, "Özellikle hizmet odaklı çalışan kurumlarda erişilebilir olmak çok önemlidir. Yolcularımızdan gelen anlık bilgi taleplerinin karşılanması ve gelen şikayetlerin kaydedilip çözüme kavuşturulabilmesi için Trambüs Bakım ve Kontrol Merkezinde Çağrı Merkezi kuruldu. Hizmet saatlerimiz olan 06:00 - 24:00 saatleri arasında çalışacak olan merkezimizde vatandaşlarımızdan gelen her türlü istek ve bilgi talebi anlık olarak cevaplanacak. Araç takip sistemi takibi yapılacak olan araçlarımızın kontrol duraklarında geçişleri, güzergah ihlalleri ve görev ihlalleri gibi kontroller bu merkezimizde yapılacak" dedi. Bu merkez aynı zamanda filonun kontrol noktası olacak. Araçlarda meydana gelen arıza ve benzeri durumlar anlık olarak bu merkeze raporlanarak işletmenin sürekliliği sağlanacak. Arızalı araçların yerine araç temini ve sevki bu merkez üzerinden gerçekleştirilecek.

Online kart başvuru sistemi

Kart başvuru sisteminde yapılan iyileştirmelerle her geçen gün kart almayı kolaylaştıran kurumun artık vatandaşların kart merkezlerinde de zaman kaybetmesini istediğini belirten Tamgacı "İsteyen vatandaşlarımız internet üzerinden bilgilerini sisteme yükleyerek kart başvurusunda bulunabilecekler. Kart başvurusu sisteme düştükten bir gün sonra Kart Danışma merkezine uğrayarak hazırlanan kartlarını teslim alabilecekler. Sistem üzerinden sivil, öğrenci, öğretmen ve 65 yaş başvuruları alınabiliyor. Vatandaşlarımız, kurumsal web sitemiz online işlemler bölümünden başvurularını gerçekleştirebilecekler. Kart teslimi esnasında istenen belgeler getirilmediği veya yanlış beyanda bulunanlara kart teslimi yapılmayacak" açıklamalarında bulundu.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap